Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisestä tulee spuge/paljonko pitää juoda?

Vierailija
20.02.2025 |

Olen itse juopotellut 20 vuotta, välissä on ollut pitkiä raittiitakin jaksoja, mutta ryypätty on. Viinaksia en ole käyttänyt 20 vuoteen mutta oluita ja siideriä kyllä. Tällä juhlimisella minun pitäisi olla jo sillan alus tasoa, mutta en katukuvassa erotu muistakaan keski-ikäisistä, ja peruskunto on hyvä koska kävelen joka päivä paljon. Pohdin vain miten paljon ihmisen täytyy ryypätä että alkaa näyttää spugelta ja menettää toimintakykynsä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetisti. Alkoholisuositukset on aivan päin prinkkalaa kun suurin osa ihmisistä valehtelee alkoholinkulutuksensa. Minä olen hoikka, hyväihoinen, hyväkuntoinen viisikymppinen ja käytän alkoholia moninkertaisesti suosituksiin nähden. Kaikki veriarvot priimaa.

Minä luulen että deekuksi tuleminen vatii jotain raakoja viinoja pullokaupalla viikossa. Tai sitten makeita juomia, kuten siideriä. 

Vierailija
2/4 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut menee spugekuntoon ihan muutamassa vuodessa, jotkut voi juoda paljonkin kymmeniä vuosia menemättä. Aika paljon se on siitä kiinni, pysyykö esim. työelämässä tai muussa, minkä takia joka päivä pitää kuitenkin edes jonkun aikaa olla selväkin. Ja täytyykö pitää ns. julkisivua kunnossa. Jos kaikki menee, niin sitten on lisääntynyt riski sille spugeentumiselle, kun voi aloittaa juomisen heti aamusta, ei vättämättä jaksa välittää ravitsemuksesta ja ulkonäöstä tai asioidensa hoitamisesta jne. 

Itse olen juonut 30 vuotta suunnilleen joka päivä, mutta käyn töissä ja olen siis joka päivä johonkin klo 18 asti aina selvinpäin, niin eipä sitä minusta kauheasti näe että juon. Ylipainoa on hieman, mutta eipä sitä ulkopuolinen voi tietää onko syömällä vai juomalla tullutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgut on useimmiten moniongelmaisia. Terveys pettänyt henkisesti ja fyysisesti. Kukaan ei muutu tuosta noin vain spurguksi, mutta kenellä tahansa voi pettää terveys niin, että menee kontrolli elämään.

Fiksut aina miettii tässä kohtaa, että vaara ei koske minua, koska olen terve ja älykäs. Kontrollini on liian hyvä. Mutta tällaiset seikat eivät täysin suojaa. Saatat kaatua, lyödä pääsi ja muuttua tyhmäksi. Lykkyä tykö sen jälkeen, jos tiedät mistä viinaa saa ja pullo aukaistaan.

Kukaan ei ole puliukkojen yläpuolella, kaikki on samoja ihmisiä, mutta niin kauan kuin on itse työkunnossa, voi olla varma, ettei tämä kohtalo ole todennäköinen.

Vierailija
4/4 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen että se ulkonäkö tulee ennemmin röökistä, surkeasta ruokavaliosta ja liikkumattomuudesta kuin alkoholista.