Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja rikkoi sopimuksen mielivaltaisesti

Vierailija
20.02.2025 |

Olen käynyt vuosia saman kampaajan luona. Hän laittaa minulle tuuhennoksen päähän. Vuosien varrella olen saanut joustaa niin viimetipassa muuttuneista aikatauluista, myöhästelyistä kuin vahingosta arvokkaille hiuksille jotka on valmistettu käsityönä ( erityisen ohuille hiuksille). Vuosia on ollut suullinen sopimus hinnasta ja ehdoista, maksan suoraan hänen tilille ilman kuittia ja näin on ollut jo vuosia. Sain päähäni haavan ja annoin palautetta kalliiden tuuhennosten tuhoamisesta niin kampaaja loukkaantui ja käyttäytyi asiattomasti minua kohtaan kääntäen tilanteen minun syykseni. Nyt tuuhennos piti poistaa mutta sain viestin jossa todetaan ettei minulle aikaa anneta enää jatkossa ja jossa muutettiin yksipuolisesti sovittuja ehtoja. 

Olen vakavasti sairas ja vähävarainen ja se on ainoa syy miksi olen käynyt asiakkaana paikassa jossa saa osakseen asiatonta kohtelua. Olen toivonut että ajan mittaan tilanne paranee. Nyt kampaaja siis kostaa niin ettei aio poistaa tuuhennosta päästäni ja minulle tulee taloudellista menetystä kun joudun maksamaan jollekkin muulle palvelusta jonka olen jo maksanut. 

Tiedän että voin ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan mutten ole varma viekö se mihinkään tälläisessä sana-sana vastaan tilanteessa. Kaipaisin apua miten itse toimisit vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vähävarainen pistää viimeiset rahat aitohiustuuhennus-jatkeisiin?!?!

Vierailija
2/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laajentaa ja avata mitä tarkoittaa tuuhennos ja miten se tehdään ja millainen sopimus teillä on ollut. Kiitos !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähävarainen pistää viimeiset rahat aitohiustuuhennus-jatkeisiin?!?!

Eikö vähävaraisen ulkonäöllä olekaan merkitystä jos hän itse niin haluaa ja on päättänyt ?

Vierailija
4/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Vierailija
5/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen syöpä. Hiukset lähtevät ja tuuhennos on hellävarainen käsityönä valmistettu ohut nauha. 

AP

Vierailija
6/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole kansalaisoikeutta saada tuuhennosta. 

Vierailija
7/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla ole edes mitään todisteita että olet käynyt missään, kun et ole kuittia ottanut. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa otat sakset käteen ja leikkaat tuuhennoksesi irti (ei maksa mitään) tai menet toiselle kampaajalle ja otat palvelusta kuitin (maksaen hinnaston mukaan).

Vierailija
8/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönpöpö.🤗

Vierailija
9/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet pimeänä ostanut palvelua halvalla ja nyt et enää saa sitä ja joudut ostamaan muualta ja maksamaan verot. Pimeänä ostetuille palveluille harvemmin on kuluttajasuojaa.

Jos haluat nyt sen kuseen, niin verottajalla on ilmiantoratkaisu, jonne voit kuvata tilanteen ja laittaa pankkitositteet, niin he voivat tutkia lisää.

Vierailija
10/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä siis syöpäsairas ei saa ostaa peruukkia? 

Vierailija
11/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kampaajako aiheutti haavan päähäsi, vai johtuiko se muusta syystä, mutta sen vuoksi kampaaja ei halunnut jatkaa asiakassuhdettanne? Onko tuuhennos siis hiuslisäke? Onko kampaajallasi normaali liike, jossa hän kuitenkin tekee myös pimeää työtä? Onhan sinulla hänen lähettämänsä viesti, jossa hän yksipuolisesti irtisanoo asiakassuhteen. Miten hän sitä perustelee? Huonosta kohtelusta häntä toki voi moittia, ja asia erikseen on kuititon työ, mutta kyllähän sopimuksen voi lopettaakin. Mitä itse toivoisit?

Vierailija
12/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisilla ja vähävaraisilla ihmisillä ei yleensä ole varaa kalliisiin kampaamoihin. Ihan itse leikataan ja sävytetään hiukset. Joskus onnekkaat kaverukset voivat leikata toistensa hiuksia. Usein kuitenkin saksitaan ne itse. 

Vierailija
13/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krooninen syöpä. Hiukset lähtevät ja tuuhennos on hellävarainen käsityönä valmistettu ohut nauha. 

AP

Ikävää, hyvin ikävää. Otan osaa vilpittömästi ja aidosti. Tilanne on ehkä molemmin puolisesti eriskummallinen mutta hoidettavissa. Kampaajan ei olisi pitänyt ehkä loukkaantua ja sinun puolestasi ehkä yrittää lievemmin selittää miksi olet sitä mieltä kun olet. Sopimuksen purku ei missään tapauksessa ollut oikea, kampaajasi ei myöskään ole kyllä oikealla alalla, mikäli sairautesi on hänen tiedossa. Kuluttajalla on suoja, joten suosittelen sinua ehdottomasti tekemään asiasta reklamaatio. 

Vierailija
14/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä siis syöpäsairas ei saa ostaa peruukkia? 

Syöpäsairaana ja hoidoista hiukset menettäneenä tiedän, että peruukin saa ilmaiseksi. Olen sellaisen saanut, joten tietoni asiasta on varma eikä mutu-tuntumaa.

Vierailija
15/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä kampaaja kuititta työskentelystä, niin minä tekisin !

Vierailija
16/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään hiuslisäkkeestä haavaa tule! Tää on joku provo!

Vierailija
17/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toheloit juovuspäissäsi ja syytät kampaajaa, laita päähäsi laastari.

Vierailija
18/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, sulleko laitetaan monen sadan euron tuuhennokset vähän väliä, aidoista hiuksista mitkä riistetään alun perin muutamalla dollarilla aasialaisilta lapsiperheiden yksinhuoltajaäideiltä jotka asuvat alkeellisessa majassa ja jotta pystyvät ostamaan riisiä pariksi kuukaudeksi ruokkiakseen lapsiaan??? Nuo hiukset käsitellään sitten Kiinan puolella niin vahvoin myrkyin vaaleammiksi ja länsimaisille sopiviksi, että tappavat kalatkin vesistöistä!!!!

Markkinoilla kuulemma myös kalliimpaa "slaavilaista hiusta" joita venäläissotilaat riistävät myyvät tapppamiltaan ukrainalaisilta naisilta ja tytöiltä!

Vierailija
19/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ikävää, hyvin ikävää. Otan osaa vilpittömästi ja aidosti. Tilanne on ehkä molemmin puolisesti eriskummallinen mutta hoidettavissa. Kampaajan ei olisi pitänyt ehkä loukkaantua ja sinun puolestasi ehkä yrittää lievemmin selittää miksi olet sitä mieltä kun olet. Sopimuksen purku ei missään tapauksessa ollut oikea, kampaajasi ei myöskään ole kyllä oikealla alalla, mikäli sairautesi on hänen tiedossa. Kuluttajalla on suoja, joten suosittelen sinua ehdottomasti tekemään asiasta reklamaatio. 

miksi vastailet jälleen itsellesi ?

Vierailija
20/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Sain päähäni haavan ja annoin palautetta kalliiden tuuhennosten tuhoamisesta

miten nämä kaksi asiaa liittyi kampaajaan millä tavoin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi