Haluan töitä. En halua olla työtön. Mistä niitä töitä saa?
Avoin hakemus on jo Baronalle, Duunitoriin, Kuntarekryyn, Academicworkille ja Eezyyn. Toki myös Te-palveluihin mutta sieltä ei ikinä tule minkäänlaisia yhteydenottoja.
Varsinaisia hakemuksia laitan tasaiseen tahtiin, n. 2-3 per päivä 2023 lopusta lähtien. Koulutuksena on tuta-inssi.
Ei pääse edes siivoamaan tai paistamaan pihvejä vaikka laittaa suoran hakemuksen (kyllä! Minulla on hygieniapassi). Missä mättää? Pitääkö luovuttaa ja jäädä vain kotiin katselemaan elokuvia?
Ikää on 37, eli en mielestäni olisi ihan valmis vielä työkyvyttömyyseläkkeelle. Olisi kiva saada palkkaa ja työtä johon mennä joka aamu.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Joo sama ongelma täällä. Työkkäristä tai miksi sitä nyt nykyään kutsutaankaan neuvoivat, että mun pitäs muuttaa Lontooseen. Kysyin että millä rahalla, mihin vastaus oli että kai sulla on vanhemmat. No onhan mulla vanhemmat. Köyhät sellaiset. Eli täällä kökötän edelleen työttömänä.
No eipä ne siellä työkkärissä mitään järjenjättiläisiä ole koska englannista muuttaa porukka pois työttömyytensä takia, no mutta mitäs muutakaan neuvoa sieltä voi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri eräässä Suomen suurimmassa teollisuuden alan työpaikassa ja he itse sanoivat jopa että kesätöihin on todella vaikea päästä. Pitää siis päästä suhteilla, jalka oven väliin ja saada kokemusta. Mä oon jo luovuttanut oon 42vuotias oon ollu fyysisen sairauden takia eläkkeellä 5 vuotta ja työtön ja opiskellu yli 10 vuotta. Teen tutkinnon loppuun ja makaan kortistossa. En mä ala sykkii joidenkin vi tun töiden takia kun voin sen stressaamisen sijaan nauttia elämästä. Rahasta ei ole pulaa koska osaan elää vaikka parilla sadalla kuussa :)
Miten ihmeessä pystyt elämään niin pienellä rahalla? Mulla yhtiövastiken on 410 e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri, mutta teen työtä hoitoalalla. En koskaan päässyt alani töihin kiinni.
Itse valmistuin DI:ksi kolme vuotta sitten ja olen ollut työelämässä siitä lähtien tasan 2 kuukautta. Tekisi mieli lopettaa hakemusrumba kun palkkatyötä ei saa edes hanttihommista puhumattakaan oman alan töistä.
Päivittäin käy mielessä, onko mielekästä jatkaa elämää tällaisessa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sama ongelma täällä. Työkkäristä tai miksi sitä nyt nykyään kutsutaankaan neuvoivat, että mun pitäs muuttaa Lontooseen. Kysyin että millä rahalla, mihin vastaus oli että kai sulla on vanhemmat. No onhan mulla vanhemmat. Köyhät sellaiset. Eli täällä kökötän edelleen työttömänä.
No eipä ne siellä työkkärissä mitään järjenjättiläisiä ole koska englannista muuttaa porukka pois työttömyytensä takia, no mutta mitäs muutakaan neuvoa sieltä voi odottaa.
Eikä sinne noin vain enää "muuteta" Brexitin jälkeen, ellei ole ydinfyysikon tasoinen erikoisosaaja. Iso-Britannia ei halua enää tavallista maahanmuuttóa ja on sulkenut siltä portit käytännössä täydellisesti.
Lue taloushallinnon tradenomi ja mene tilitoimistoon, töitä on, tutkinto on taustallasi varmasti helppo ja aiemman koulutuksen ansiosta voit edetä nopeasti vaativampiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Lue taloushallinnon tradenomi ja mene tilitoimistoon, töitä on, tutkinto on taustallasi varmasti helppo ja aiemman koulutuksen ansiosta voit edetä nopeasti vaativampiin töihin.
Puhutko tilitoimistojen työllisyystilanteesta 2025 vai 2003?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiansa osaa niin kyllä kirjanpitäjälle on töitä. Hämmästyttävän moni toki ei osaa!
Työpaikalta,siellä työt piileskelee kulmasohvan takana.
Tee kuten PersKokkareet neuvoo. Eli otat itseäsi niskasta kiinni ja MENET töihin. (palkka älä pyydä )
Lupaa tehdä töitä 9 eurolla päivässä niin heti pääsee töihin.
Joo. Eihän siinä sen kun menee vaan..
Oletko ollut kauan työttömänä? Onko vanhojen verkostojen hyödyntäminen loppuunkuljettu reitti?
Ehkä pitäisi ruveta teiniksi uudelleen ja alkaa kiertelemällä käydä kyselemässä töitä, vaikka se ei oikein hyvältä tunnukaan. Myös vapaaehtoistyön kautta saattaa yllättäen raottua jokin väylä, jota ei ole tullut ajatelleeksikaan.
Opiskele vielä jotain, siis ihan lyhytkursseja.
Avoimilla hakemuksilla ei tee mitään. Itse olen ollut sinnikäs ehkä vähän liiankin. Olen mennyt paikan päälle. Soitellut perään, esittänyt kysymyksiä. Vaikka minua ei ole aina valittukaan, olen soittanut perään ja kysellyt minkälainen koulutustaustaltaan ja ominaisuuksiltaan oli valittu henkilö (olivat ihan ihmeissään kun soittelin ja kyselin jälkikäteen), jäin heidän mieleen ja 6 kk jälkikäteen soittivat ja tarjosivat minulle samaa työpaikkaa.
Olen aina ollut sinnikäs ja nähnyt enemmän vaivaa kuin ehkä normaali työnhakija ja se on poikinut työpaikkoja.
Hae hoiva-avustajaksi vanhusten asumispalveluyksikköön. Töitä löytyy varmasti, sillä hoitajia potkitaan pihalle ja hoiva-avustajan palkkaaminen on halvempaa.
Bonuksena saat sairaan työyhteisön ja kosolti väkivaltaisia asiakkaita.
Töitä kyllä on. Alat kasvattaa höpöheinää ja markkinoit sitä vasurihipeille kotimaisena ja eettisenä vaihtoehtona ulkomaisten rosvoliigojen ryöstöganjan sijaan. Työllistyminen ja rikastuminen on taattu. Varo kuitenkin niitä ulkomaisia rosvoliigoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nähnyt läheltä, miten 20- sta kirjanpitäjästä ehkä 1 pääse lopuksi tilitoimistoon töihin. AI ottaa kohta nekin hommat niiltä.
AP ei tuossa tainnut mainita koulutuksistaan kuin hygieniapassin, joka alkaa olla jo pakollinen lähes kaikessa.