Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia työvoimakoulutuksista

Vierailija
20.02.2025 |

Onko näihin osallistuneita? Millaiseen koulutukseen osallistuit ja miltä pohjalta (aiempi työkokemus ym.)? Auttoiko koulutus sinua työllistymään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ei järjestetä täsmäkoulutuksia siten että työnantaja ilmoittaa haluavansa työntekijöitä niin ja niin paljon. Sen perusteella työnantaja valitsee koulutettavat ja työllistää suoraan koulutuksen jälkeen. 

Onhan noita rekrykoulutuksia jotka timii juuri näin. Et pääse koulutukseen ellet onnistu hommaamaan itsellesi ensin valmiiksi työpaikkaa. Mikä kuulostaa vähintäänkin oudolta koska jos saat työpaikan omin avuin et ole lisäkoulutuksen tarpeessa. Ainakaan yhteiskunnan maksaman lisäkoulutuksen tarpeessa vaan silloin riittäisi työnantajan opastus työhön. Noh, kaikki tietää mistä on kyse. Työnantaja saa ilmaisen työntekijän määräajaksi. Mukavahan se kun ei tarvitse palkkaa maksaa eikä osallistua työnantajamaksuilla XDD

Eikä tunnu enää pääsevän tavallisiinkaan työvoimakoulutuksiin ilman harkkapaikkaa. Viime vuonna olin haastattelussa pariin koulutkseen ja kummassakin kysyttiin onko mulla tiedossa harkkapiakka. Ei ollut enkä päässyt koulutuksiin. Ei tuo ehkä ainoa syy ole mutta epäilys heräsi. Ehkä seuraavalla kierroksella muuntelen vähän totuutta ;D

Vierailija
22/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ei järjestetä täsmäkoulutuksia siten että työnantaja ilmoittaa haluavansa työntekijöitä niin ja niin paljon. Sen perusteella työnantaja valitsee koulutettavat ja työllistää suoraan koulutuksen jälkeen. 

Onhan noita rekrykoulutuksia jotka timii juuri näin. Et pääse koulutukseen ellet onnistu hommaamaan itsellesi ensin valmiiksi työpaikkaa. Mikä kuulostaa vähintäänkin oudolta koska jos saat työpaikan omin avuin et ole lisäkoulutuksen tarpeessa. Ainakaan yhteiskunnan maksaman lisäkoulutuksen tarpeessa vaan silloin riittäisi työnantajan opastus työhön. Noh, kaikki tietää mistä on kyse. Työnantaja saa ilmaisen työntekijän määräajaksi. Mukavahan se kun ei tarvitse palkkaa maksaa eikä osallistua työnantajamaksuilla XDD

Eikä tunnu enää pääsevän tavallisiinkaan työvoimakoulutuksiin ilman harkkapaikkaa. Viime vuonna olin

Tämä. Itseäni kiinnostaa se kyllä se koulutusosuus eikä työharjottelu tehtävissä, joita voisit normaalilla työhönperehdyttämisellä tehdä koulutuksen jälkeen ihan palkallisestikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 perustutkintoa ja 1 ammattitutkinto 10 vuoden sisään. Ei niin mitään hyötyä työllistymiseen.

Vierailija
24/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoalan täydennyskoulutus. Se kesti tasan yhden päivän, koska koronaepidemia iski ja TE-väki lopetti koulutuksen siihen. Kyllä se varmaan ihan hyvä koulutus olisi ollut, pidettiin alan opilaitoksessa kunnon vetäjillä. Mutta itsellä pohjatiedot olisi tarvinnut olla paljon paremmat kuin minulla oli yli 10 vuoden poissaolon jälkeen alalta, joten ihan hyvä, ettei kurssi jatkunut omalla kohdallani. Ei se olisi minunlaistani hyödyttänyt. Sen jälkeen hautasin ajatuksen siitä, että palaisin hoitoalalle.

Vierailija
25/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla olin työttömäksi valmistunut insinöörin planttu. Muutaman hölmön höpökoulutuksen jälkeen osui kohdalle sellainen, jonka työharjoittelun kautta pääsin lopulta töihin ja olen siitä lähtien saanut töitä tehdäkin. Muutaman kerran olen työpaikkaa vaihtanut ihan omasta aloitteesta.

Myöhemmin vaimo hankki työkkärin kurssien kautta ravintola-alan perus- ja ammattitutkinnon ja pääsi myös harjoittelujen kautta töihin.

Vierailija
26/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi