Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun kohtamaan miehen eksän viikonloppuna. Pelkään, että saan paniikkikohtauksen

Vierailija
20.02.2025 |

Kertokaahan, että miten kohtaan hänet kuin kenet tahansa uuden ihmisen. Olen sosiaalisesti herkkä ja saatan saada jännitys- tai paniikkioireita. Oikeastaan aloin jo pelkäämään yötä. Että tulee tunne siitä, että nyt kuolen. 

Ja hänet on vähän pakko kohdata, koska kyseessä on heidän yhteisen lapsen asiat. En halua kuitenkaan jäädä pois.

Kiitos

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäämään tätä* 

Ap

Vierailija
2/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäämistä hänessä on? Itse olen hyvissä väleissä mieheni exän kanssa ja lapsikin on kuitenkin jo 30v. Mukava, fiksu nainen. Joskus tavataan juhlissa ja istutaan samassa pöydässä juttelemassa. 

Vierailija
4/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan turvallinen henkilö, ihan totta

Vierailija
5/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua siinä niinä hirvittää? Tavallinen ihminen hänkin vain on ja tuskin kiinnostunut exänsä rakkauselämästä. Saattaapa hiljaa mielessään ajatella, että huh, onneksi tuo ukko ei ole minun murheeni enää ja tsemppiä sinulle.

Vierailija
6/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä olisi aloittanut salasuhdetta. Jos olette tavanneet vasta kun miehen ero jo selvä, niin ei pitäisi olla mitään syytä pelätä.

Vierailija
7/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää pois jos noin pelottaa. Niin kyse on heidän lapsen asioista, ei sinun. 

Vierailija
8/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sinun kohdata hänet läheltä? Itse näin kerran eräässä tapahtumassa exän nykyisen. Nauratti hänen käytöksensä. 

Vierailija
9/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et ole tavannut häntä koskaan ennemmin ja nyt menet johonkin palaveriin missä käsitellään lapsensa asioita? Älä mene. 

Vierailija
10/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ole pakko mennä. Voi ne etänäkin hoitaa sähköpostissa ja puhelimessa, tai videoyhteys. Tai neutraali maaperä, kahvila. Kyseessä on miehen ongelma, ei sun. Sut on vedetty jotenkin tähän mukaan. Äidille voi tietysti olla helpompi jos tietää minkälainen ihminen on uusi kumppani, jos lapsia tulee kylään. Äiti haluaisi pitää lapset varmaan enimmän ajan itsellään mikä on ok, ei ole hyvä ainakaan leikkiä äitipuolen roolia tai olla isän sotkuissa mukana. Miehen pitää hoitaa itse asiansa.

Vierailija
11/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et ole tavannut häntä koskaan ennemmin ja nyt menet johonkin palaveriin missä käsitellään lapsensa asioita? Älä mene. 

Missä puhuttiin palaverista? Voihan olla kyseessä ihan vaikka lapsen harrastustapahtuma.

Vierailija
12/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne ole pakko mennä. Voi ne etänäkin hoitaa sähköpostissa ja puhelimessa, tai videoyhteys. Tai neutraali maaperä, kahvila. Kyseessä on miehen ongelma, ei sun. Sut on vedetty jotenkin tähän mukaan. Äidille voi tietysti olla helpompi jos tietää minkälainen ihminen on uusi kumppani, jos lapsia tulee kylään. Äiti haluaisi pitää lapset varmaan enimmän ajan itsellään mikä on ok, ei ole hyvä ainakaan leikkiä äitipuolen roolia tai olla isän sotkuissa mukana. Miehen pitää hoitaa itse asiansa.

Olipa typerä sopotus

Vierailija
13/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua siinä niinä hirvittää? Tavallinen ihminen hänkin vain on ja tuskin kiinnostunut exänsä rakkauselämästä. Saattaapa hiljaa mielessään ajatella, että huh, onneksi tuo ukko ei ole minun murheeni enää ja tsemppiä sinulle.

Tämä. Tai siinä tapauksessa, että miehesi on haukkunut häntä tai peräti varoitellut sinua hänestä, on parempi jättää moinen sika alkuunsa. 

Vierailija
14/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästä nyt ei selvinnyt yhtään se, mikä siinä ihmisessä aiheuttaisi sinulle paniikkikohtauksen. 

Vierailija
15/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sinä tahdot olla paikalla. He keskustelevat yhteisistä lapsistaan. Mieti ajatuksella, että he , et sinä, vastaavat lastensa elämästä ja hyvinvoinnista. Sinä et kuulu siihen kuvioon mitenkään vastuunottajana saati kasvattajana. Lähde edes muutamaksi tunniksi muualle ja anna heille rauha sopia asiat keskenään. 

Kertoo sinusta tosi paljon, miten tärkeää sinulle on itsekeskeisesti pohtia omia tunteitasi kuin ymmärtäisit , että lasten asiat ovat tärkeät ja kyse on  lasten elämästä ja tulevaisuudesta. 

Toivon mukaan et kuvittele osallistuvasi keskusteluun. 

Vierailija
16/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden exien kanssa tarvitse olla mikään kaveri, joten paineet pois. Kohtaat hänet ihan kuten kenet tahansa vieraan ihmisen.

Vierailija
17/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä, miksi sinun pitäisi kohdata hänet. Jos haluat, niin se on eri asia. 

Keskity hengittämiseen syvältä mahasta mitä enemmän jännittää. Tietty puolet tapaamisesta menee siinä ohi, kun joudut keskittymään itseesi.

Vierailija
18/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille salasuhteesta puhuville: he olivat olleet eronneet jo vajaa 10 vuotta kun me tapasimme. 

Ja kyseessä ei ole palaveri, vaan rennompi tilaisuus. Haluaisin omalla läsnäololla osoittaa tukea lapselle.

Ap

Vierailija
19/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme voi olla tilanne, jossa haluaa olla paikalla? Minä näin eksän ekaa kertaa 10 v jälkeen lapsen rippijuhlissa kirkossa , ja silloinkin mies sanoi, ettei minun tarvitse tulla kirkkoon, jos en halua. Juhliin emme menneet.

Tajuan, mikä siinä tapaamisessa jännittää. Eksä oli koko elämänsä halveksunut miestäni, niin tavallaan se halveksunta osuu myös minuun. Ei ole kiva tavata ihmistä, joka katsoo sinua alaspäin.

Vierailija
20/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi sinä tahdot olla paikalla. He keskustelevat yhteisistä lapsistaan. Mieti ajatuksella, että he , et sinä, vastaavat lastensa elämästä ja hyvinvoinnista. Sinä et kuulu siihen kuvioon mitenkään vastuunottajana saati kasvattajana. Lähde edes muutamaksi tunniksi muualle ja anna heille rauha sopia asiat keskenään. 

Kertoo sinusta tosi paljon, miten tärkeää sinulle on itsekeskeisesti pohtia omia tunteitasi kuin ymmärtäisit , että lasten asiat ovat tärkeät ja kyse on  lasten elämästä ja tulevaisuudesta. 

Toivon mukaan et kuvittele osallistuvasi keskusteluun. 

Ajatteletko tosiaan, että äitipuoli ei osallistu mitenkään lasten kasvatukseen eikä ole mitenkään vastuussa puolisonsa lapsesta? Varsin erikoinen näkemys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän