Haluaisin huippukokiksi, se olisi unelma ammattini mutta en luota itseeni
Olen kateellinen aina kun katson kokkikilpailuja koska haluaisin olla myös kokkaamassa, jossa läsnä huippuammattilaisia.
Olen tehnyt joskus keittiössä hommia ja tiedän mitä se on, työ sopii minulle erinomaisen hyvin. Harmi, että alkoholisoiduin hyvin nuorena ja siinä sitten tuli sekoiltua ja lupaava ura lopahti. Nykyään raitis ja intohimo alaan on olemassa.
En vain luota itseeni tai omaan osaamiseen ja pelottaa osaanko edes enää mitään.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Lähde harjoitteluun. Työkkäri tarjoaa varmasti vaihtoehtoja. Palkkaa et saa, mutta ei ole onnistumisen paineitakaan. Saat ottaa vähän iisimmin ja aloittaa pienestä. Siitäkin saa todistuksen ja kokemusta.
Tuo olisi kyllä hienoa. Mielellään lähtisin harjoitteluun tai tekisin ilmaiseksi töitä alkuun koska kaipaan harjoittelua ja sitä tuntumaa aistien käyttöön, luovuuteen ja ylipäätään loogiseen tekemiseen. -ap
Halua mieluummin kokiksi. Ei tartte olla huippu. Harva meistä se huippu on.
Jos nyt ensin vain kokiksi. Huipuksi ryhtymistä voi miettiä sitten kun on tehnyt tuota vähän aikaa. Ja ihan kivaa se voi olla vaikkei huippu olisikaan.
Rohkeasti vaan eteenpäin Ruuanlaitto on mukavaa työtä.
Niin, mietin itsekin, että otsikko oli kyllä ehkä liian kunnianhimoinen. Sanotaanko, että haluaisin osaavaksi, luovaksi ja hyväksi kokiksi, joka tekee työtään sydämellä. -ap
Ottavatkohan ravintolat ilmaiseksi tekijöitä? Vai vaikuttaako se oudolta jos kysyisi? Tietenkin avaisin tilannetta, että pyrin takaisin alalle mutta kaipaan harjoitusta ja mielelläni työtä teen ihan yhtälailla vaikka palkkaa en siitä saa. Toivottavasti joku ei sitten luule, että on liian hyvää ollakseen totta ja että minulla olisi jotain muuta tässä taka-ajatuksena. Haluaisin vain niin kovasti ammattikeittiöön takaisin. -ap
Lähde harjoitteluun. Työkkäri tarjoaa varmasti vaihtoehtoja. Palkkaa et saa, mutta ei ole onnistumisen paineitakaan. Saat ottaa vähän iisimmin ja aloittaa pienestä. Siitäkin saa todistuksen ja kokemusta.