Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset uskaltavat edelleen tehdä lapsia?

Vierailija
19.02.2025 |

Eräs tuttu ilmoitti olevansa raskaana. Toki olin olevinani iloinen tämän puolesta vaikka oikeasti lähinnä hirvitti. Jos katsotte maailman tämänhetkistä tilannetta, niin eikö teitä lähiaikoina lapsia tehneitä tai tekemässä olevia yhtään hirvitä tehdä uusi ihminen tänne? 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en tekisi. 

Vierailija
2/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa kyllä kun on seurannut uutisia viime aikoina. No nyt on myöhäistä tehdä toisin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole samanlaisia pelkureita kuin sinä. Iloa ja seuraa niistä on vaikeinakin aikoina. 

Vierailija
4/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kuin pupujussia mekkoon

Vierailija
5/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa 😚

Vierailija
6/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekeminen on itsekästä. Ei kukaan niitä hanki kansantalouden takia vaan siksi kun on omasta mielestä niin kiva juttu. Silloin niitä hankitaan oli tilanne mikä tahansa, tai jopa jotta niistä voitaisiin hyötyä.

Vierailija
7/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole samanlaisia pelkureita kuin sinä. Iloa ja seuraa niistä on vaikeinakin aikoina. 

Ei ole pelkurimaista olla huolestunut maailman tilanteesta. Lohduttavaa sen sijaan on se, että nuoret, synnytysikäiset naiset ovat jo vuosikymmenien ajan miettineet, uskaltaako tähän maailmaan synnyttää lapsia. Pelon kohde vain muuttuu. Aika moni kuitenkin onneksi uskaltaa.

Vierailija
8/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi syntyvyys on laskussa suomessa

Vierailija
9/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyyhän niitä lapsia Ukrainassakin vaikka sota jatkunut jo monta vuotta.

Vierailija
10/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on tehty läpi maailmanhistorian kaikenlaisten mullistusten keskelläkin. Taitaapi olla melko tyypillinen piirre kaikille lajeille. Jos ei olisi, niin sukupuuttoonhan tässä olisi kuoltu jo ajat sitten. 

Vierailija
11/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekeminen on itsekästä. Ei kukaan niitä hanki kansantalouden takia vaan siksi kun on omasta mielestä niin kiva juttu. Silloin niitä hankitaan oli tilanne mikä tahansa, tai jopa jotta niistä voitaisiin hyötyä.

Se, mitä sinä kutsut itsekkyydeksi on ainoa keino saada oma suku jatkumaan. Monet tuntuvat toivovan, ettei kukaan enää synnyttäisi lapsia tänne, mutta käytännössä näin ajattelevat vain länsimaiset ihmiset. Köyhempien maiden ihmisillä ei ole mitään tarvetta eikä aikomusta lopettaa tai edes vähentää lisääntymistä.

Vierailija
12/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi lasta, jo aikuisia. 

Jos nyt olisin lasta miettimässä, vastaus olisi ehdottomasti EI

Vierailija
13/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tilanne jotenkin parempi silloin kun aloittajaa tehtiin?

Vierailija
14/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani syntyivät sodan keskellä 40-luvun alussa, ja silloin maailmantilanne oli vielä aika paljon pahempi.

Vierailija
15/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää en tekisi. 

Sama. En tekisi lapsia, jos olisin nyt lisääntymisiässä. Mun lapset on kumpikin ilmoittaneet, että lastenlapsia on turha odotella. Hyvä niin.

Vierailija
16/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi lasta eikä minua oikeastaan haittaisi vaikka tulisi vielä kuudes. Ei pelota yhtään.

Vierailija
17/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä on niin lapsivihamielistä askkia, että täytyy ihmetellä, mitä he täällä vauva-palstalla tekevät.  Olen aikoinaan tehnyt ja pääosin itse kustantant 4 uutta veronmaksajaa ja nyt olen tavattoman onnellinen siitä, että minulle on tänä vuonna lopultakin tulossa 2 lastenlasta.

Vierailija
18/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää seuraa (ihmisille) siitä että lopetetaan lapsenteko? 

Vierailija
19/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä sinä kutsut itsekkyydeksi on ainoa keino saada oma suku jatkumaan. Monet tuntuvat toivovan, ettei kukaan enää synnyttäisi lapsia tänne, mutta käytännössä näin ajattelevat vain länsimaiset ihmiset. Köyhempien maiden ihmisillä ei ole mitään tarvetta eikä aikomusta lopettaa tai edes vähentää lisääntymistä.

Halu saada oma suku jatkumaan on nimenomaan itsekkyyttä pahimmillaan. Mitä siitä että maapallo on tuhoutumassa ja ne lapset tulee todennäkösesti kärsimään ison osan elämästään kunhan vaan oma suku jatkuu! 

Vierailija
20/37 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhempani syntyivät sodan keskellä 40-luvun alussa, ja silloin maailmantilanne oli vielä aika paljon pahempi.

Isovanhempasi olivat tyhmiä ja yksinkertaisia metsäläisiä, joilla ei älli riittänyt tajuamaan kuinka turhaa tänne on tulla kärsimään. Elukoiden viettejä vaan seurataan.