Epäammattimaiset lääkärit
Teettekö herkästi törkeistä tai epäammattimaisista lääkäreistä valituksia?
Minun puolestani tehtiin kerran kun lääkäri kysyi että OLETKO SÄ TYHMÄ
Kommentit (40)
Aikanaan olin sellaisella. Tuli ongelmia. Nykyään äänitän kännykkään kaikki puhelut ja tapaamiset sote-henkilöstön kanssa. Tästä ollut apua. Sain kiinni mm. vääristä kirjauksista omakantaan ja valehtelusta tapaamisella. Suosittelen.
En tehnyt vaikka olisi pitänyt. Nuori jolppi sairaalassa laittoi tikkejä päähäni puuduttamatta. Kun nostin vähän päätäni että sain henkeä sen veren, rään ja kyyneleiden jälkeen niin huusi täpöillä että pää alas. Arvatkaa sattuko?
Minä tein kun lääkäri sanoi, että näytätkö vähän etupylly pyypyytä!🤭
Varmaan pitäisi tehdä useammin. Yleensä olen tilanteessa ihan huuli pyöreänä, kun en voi uskoa että lääkäri sanoo tai tekee niin. Yleensä kun toivuin alkushokista yritän puhumalla selvittää tilannetta. Osa on kyllä sitä tasoa että eivät kuuntele lainkaan mitä potilas sanoo. Empatiakyky on usein täysin kateissa ja käytöstavat.
Olen tavannut törppöjä lääkäreitä. Yksi tyly lääkäri paineli vatsaani kovakouraisesti ja joka kerralla kysyi sattuiko. Ja nyt tarkoitan todella kovakouraisesti. Jopa ärsyyntyneesti ja vihaisesti.
Ihmettelin kun minulta alkoi kyyneleet valumaan mutta jälkeenpäin tajusin että tilanne oli jotenkin epänormaali ja traumaattinen.
Liikaa tyhjän valittajia ja vierihoitoa hakevia!
Pitkän päivystysvuoron jälkeen ei aina jaksa olla parhaimmillaan edes lääkäri!
Olen tavannut ikävän gynekologi naisen.
Ja psykopaatin kirurgin, joka joutaisi vankilaan teoistaan.
Minulta on yhteispäivystyksessä avattu tulehtunut Bartholinin rauhanen ilman mitään puudutusta ja lääkäri vielä ronkki tiehyettä. Rauhanen sijaitsee siis häpyhuulessa. Oulussa on todella paljon päästään sairaita lääkäreitä joiden soisi joutuvan kärsimään itse aiheuttamansa kivut.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä tehnyt, mutta jos yksikin lääkäri vielä möläyttelee mitä sattuu teen valituksen. Ihan järkyttäviä ovat osa lääkäreiden kommenteista, tuli kerran sellainen fiilis, että mahdanko edes olla lääkärin vastaanotolla tai onko hän kenties hitsari jolla on valkoinen takki.
Ei ole valittamista. Oon ollut neljä kertaa leikkauksissa, sektio kerran. Kiitos.
Vähän aikaa sitten kävin lääkärissä rytmihäiriöiden vuoksi. Nuori mieslääkäri makasi/ löhösi tuolissaan miten sattui ja tuijotti kummallisesti isoilla silmillään ja hoki että ei voi auttaa( ekg otettiin mutta se ok). Jäi hieman kummallinen tunne lääkäristä. Itse olen hoitoalalla eikä koskaan lääkäristä ole jäänyt näin kummallinen tunne, ei hoitajana eikä potilaana.
Vierailija kirjoitti:
Minulta on yhteispäivystyksessä avattu tulehtunut Bartholinin rauhanen ilman mitään puudutusta ja lääkäri vielä ronkki tiehyettä. Rauhanen sijaitsee siis häpyhuulessa. Oulussa on todella paljon päästään sairaita lääkäreitä joiden soisi joutuvan kärsimään itse aiheuttamansa kivut.
Mulla seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten kävin lääkärissä rytmihäiriöiden vuoksi. Nuori mieslääkäri makasi/ löhösi tuolissaan miten sattui ja tuijotti kummallisesti isoilla silmillään ja hoki että ei voi auttaa( ekg otettiin mutta se ok). Jäi hieman kummallinen tunne lääkäristä. Itse olen hoitoalalla eikä koskaan lääkäristä ole jäänyt näin kummallinen tunne, ei hoitajana eikä potilaana.
Oli kamoissa.
Mulle yksi kultapossukerholainen mieslääkäri (nimestä päätellen) vittuili oireistani ja seisoi leuhkana sivummalla kun hoitajat teki työtään. Myöhemmin hoitajat pyytelivät anteeksi, että se x välillä vähän puhuu potilaille ajattelemattomasti, on se muuten ihan hyvä lääkäri.
Menin lääkäriin aikana jolloin oli tapana vielä kätellä. Kolho mieslääkäri (tuli mieleen itse kuolema siitä, kelmeä vihertävä iho, silmät syvällä kuopissa ja olemus muutenkin kylmä ja kalsea) totesi, että täällä ei kätellä. No eipä siinä mitään, mutta selitys oli se, että "et kai halua muiden potilaiden eritteitä ja bakteereita käsiisi." Ilmeisesti tyyppi ei paljon käsienpesusta sitten perustanut.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut, että haluat samaa kamaa mitä se on vetänyt.
Ammattivalittajat ne vasta ammattimaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein kun lääkäri sanoi, että näytätkö vähän etupylly pyypyytä!🤭
Joo, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa tyhjän valittajia ja vierihoitoa hakevia!
Pitkän päivystysvuoron jälkeen ei aina jaksa olla parhaimmillaan edes lääkäri!
Lääkärin ammatti on ihmisten auttaminen ja se olisi ymmärrettävä lääkäriksi opiskelemaan hakiessa. Lääkäri on töissä ihmisiä auttamassa ja toimii ammattimaisesti ammattinsa vaatimusten mukaan.
En ole vielä tehnyt, mutta jos yksikin lääkäri vielä möläyttelee mitä sattuu teen valituksen. Ihan järkyttäviä ovat osa lääkäreiden kommenteista, tuli kerran sellainen fiilis, että mahdanko edes olla lääkärin vastaanotolla tai onko hän kenties hitsari jolla on valkoinen takki.