Yksi puolituttu laittoi FB:n kuvia lapsuuden piirustuksistaan ja minulla alkoi raksuttaa
Muistan että tämä samainen heppu on aikaisemmin kertonut asuneensa lapsuudessaan hometalossa. No, väistämättä aloin miettiä, miten noita piirustuksia on tallessa edelleen, koska hometalossahan ne ovat menneet pilalle. Onko hän siis tuonut lapsuudenkodistaan homeista tavaraa mukaan nykyiseen kerrostaloasuntoonsa? Kyllä vaan pistää miettimään.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi piirustukset menisi pilalle hometalossa? Jos jossain alapohjassa yhdessä nurkassa on hometta, niin ei se lapsen piirustuksiin asti matele.
Miksi sitten hometaloista yleensä hävitetään kaikki vähänkään pehmeää materiaalia oleva tavara ennen muuttoa uuteen osoitteeseen? Vain ehkä jotain kovapintaista tavaraa voi viedä mukana jos ne puhdistaa hyvin.
Koska ollaan tyhmiä ja uskotaan hetkeäkään miettimättä, mitä joku muka-asiantuntija sanoo.
Briteillä melkein kaikki talot on homeessa, ei siellä tämän tästä tuhota omaisuutta. Selkeästi vahingoittuneet tavarat kaatopaikalle, muista pyyhkäistään tahrat pois tai esineet pestään ja elämä jatkuu. Home ei siedä kuivuutta.
Aika moni homeoire on itsekeksitty. Kerroin työkaverille, että ostimme vanhan talon ja muutamme sinne. Seuraavak
Pidäpähän pienempää suuta kun et asiasta mitään tiedä. Homeelle altistuminen ja siitä sairastuminen on vakava asia. Kaikki eivät sairastu, jotkut kuolevat homeen aiheuttamiin komplikaatioihin. Itse asuin "vihreässä" kämpässä joka myöhemmin purettiin laajan homeongelman takia. Terveyteni meni noina vuosina enkä ole saanut sitä takaisin edes vuosikymmenien jälkeen. Keuhkoissani näkyy kuulema muutoksia ja lääkärit ovat sitä mieltä että homeelle altistuminen ehdottomasti voi aiheuttaa mm. pysyviä keuhko-ongelmia.
Se että briteissä ei välitetä kansalaisten terveydestä ei poista sitä faktaa että siinä maassa on ihan helkkaristi homesairastuneita. Suurin osa niiden tönöistä on niin huonossa kunnossa että kaikki pitäisi purkaa, luuletko että pihi hallitus tekee asialle mitään?
Vierailija kirjoitti:
Home vaatii aina kosteutta kasvaakseen. Ei home lähde siellä lisääntymään valokuva-albumeista, yms.
Sitä kosteutta on ihan huoneilmassa sekä tietysti käsissä, joilla niihin valokuva-albumeihin kosketaan, että se siitä.
Homeongelmien kieltäjät menevät samaan kastiin asbestin vaarallisuuden kieltäjien kanssa. "eihän se vaarallista ole, luulet vaan.." hoh hoi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi piirustukset menisi pilalle hometalossa? Jos jossain alapohjassa yhdessä nurkassa on hometta, niin ei se lapsen piirustuksiin asti matele.
Miksi sitten hometaloista yleensä hävitetään kaikki vähänkään pehmeää materiaalia oleva tavara ennen muuttoa uuteen osoitteeseen? Vain ehkä jotain kovapintaista tavaraa voi viedä mukana jos ne puhdistaa hyvin.
Koska ollaan tyhmiä ja uskotaan hetkeäkään miettimättä, mitä joku muka-asiantuntija sanoo.
Briteillä melkein kaikki talot on homeessa, ei siellä tämän tästä tuhota omaisuutta. Selkeästi vahingoittuneet tavarat kaatopaikalle, muista pyyhkäistään tahrat pois tai esineet pestään ja elämä jatkuu. Home ei siedä kuivuutta.
Aika moni homeoire on itsekeksitty. Kerroin työkaverille, ett
No kerropa minulle, miten työkaveri sai vakavia homealtistuksia jo siitä, että kerroin ostaneeni vanhan talon? Jo pelkkä sana siitä, että "nyt on vanha koti tyhjänä ja muutettu" riitti laukaisemaan homeen aiheuttamat vaivat, 3 kk aikaisemmin kun olin käynyt taloa katsomassa ei työkaveri saanut mitään oireita.
Talosta ei muuten löytynyt hometta myöhemminkään.
Vierailija kirjoitti:
No kerropa minulle, miten työkaveri sai vakavia homealtistuksia jo siitä, että kerroin ostaneeni vanhan talon? Jo pelkkä sana siitä, että "nyt on vanha koti tyhjänä ja muutettu" riitti laukaisemaan homeen aiheuttamat vaivat, 3 kk aikaisemmin kun olin käynyt taloa katsomassa ei työkaveri saanut mitään oireita.
Oikeastiko pitäisi uskoa, kun kerrot ostaneesi vanhan talon käymättä siellä sisällä lainkaan? Ihan kaikki paskaprovot ei mene täälläkään läpi.
Kaikki homeet ei ole samanlaisia. Onhan tälläkin palstalla nähty hyviäkin avauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko pitäisi uskoa, kun kerrot ostaneesi vanhan talon käymättä siellä sisällä lainkaan? Ihan kaikki paskaprovot ei mene täälläkään läpi.
Siinähän lukee ihan selvästi, että oli käynyt katsomassa taloa jo kolme kuukautta aiemmin.
Mulla on omia lapsuuden kirjoja, haisivat homeelle. Tuuletin ja kuivasin niitä pari viikkoa, sitten pystyi lukemaan. Ei se home katoa mutta haisee vähemmän. Olen itse homeelle allerginen joten huomaisin kyllä jos saisin reaktion. Eli ei se niin haittaa jos tosiaan en usein niitä lapsille lue.
V'tuttaa ihmisten välinpitämättömyys
Minusta pitäisi lailla määrätä kaikki homevaurioiset talot purettaviksi ja kaikki tavarat tuhottavaksi. Muuten käy juuri näin, että ihmiset ottavat mukaansa tavaraa josta eivät raaski luopua.
Minusta pitäisi lailla määrätä kaikki homevaurioiset talot purettaviksi ja kaikki tavarat tuhottavaksi. Muuten käy juuri näin, että ihmiset ottavat mukaansa tavaraa josta eivät raaski luopua.
Jep ja vaikka se nimenomainen tavara ei olisi ollut hometalossa, voi se olla vaikkapa naapuripöydän homeisten tavaroiden pilaama.