Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Super-pihiltä isältäni jäi yli 200.000e omaisuus

Vierailija
19.02.2025 |

Vanhempani erosivat kun olin teini. Isäni joi firmansa ja avioliittonsa. Oli työtön sitten lopun ikäänsä, kunnes jäi eläkkeelle. Eläke oli pieni, ei paljoa yli takuueläkkeen. Asui omilta vanhemmiltaan jääneessä vanhassa talossa viimeiset vuosikymmenet. Pihisti kun eli ja oli lopettanut juomisen, kuollessaan hänellä oli tilillä 160.000e ja se talo, josta sai myymällä tontin hinnan eli 40.000e. Melkoinen yllätysperintö mulle ja siskolleni..

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, perintövero korjaa omansa ja jäljelle jää vain ropoja.

21 700 euroa tuosta summasta. Onko jäljelle jäävä summa sinusta ropoja? Tämä on toinen asia mitä en tajua; kuinka tyhmiä ihmisiä tässä maassa asuu. Tuossa linkki, josta jokainen voi vain summan syöttämällä nähdä perintöveron määrän.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/perinto/perintoverolaskur…

Paitsi perintöä oli 2 jakamassa, joten veron osuus paljon pienempi

Jep. 8700 euroa sadasta tonnista rintaperilliselle. Onpa valtava määrä 🙄

Vierailija
42/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perintövero ja vetot yleensä on monille ihan hirveä mörkö. Konkurssi suorastaan meinaa iskeä kun kuuleekin sanan perintövero  =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöveron "hurjalla" määrällä pelottelu on kyllä käsittämätöntä, rintaperilliselle vero on tosiaan hyvin pieni.

Toki jos perii sen lapsettoman enon/tädin, niin sitten menee vähän enemmän, mutta se on minusta täysin oikein. Kuka edes ilkeäisi sanoa olevansa "oikeutettu" saamaan vaikka äidin sisaruksen rahoja? Jos itse perin enoltani jotain niin mikä tahansa summa on erittäin iloinen yllätys.

Perintövero on vähän sama kuin veroprosentti, jotkut ihan pokkana väittävät että "minulta menee 35 %" vaikka toinen samoilla tuloilla maksaa 25 %. Selitetään kaikkea höpöä eroista kunnallisverotuksessa vaikka tosiasiassa se isoa prosenttia valitellut oikeasti saa isot veronpalautukset... Aina vaan "unohtaa" mainita, että käyttää veroja säästämisen apuna ja valittaa vaan hirmuista prosenttia...

Vierailija
44/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin tädiltäni 18000e, olin aika iloisesti yllättynyt, ettei tuosta mennyt lainkaan veroa