Oletko kateellinen nuoremmille naapureillesi?
Kommentit (28)
En todellakaan. Nykyisin ei ole helppoa olla nuori.
En, enkä nuoremmille työkavereille, enkä kellekään muillekaan! 😄
Kyllä. Pihan lapsiperheet asuvat tilavissa asunnoissa ja omistusasunnoissa, minä Jocke 68v asun vuokralla yksiössä. Vuokrani on 450e ja eläkkeeni 1550e/kk. Ei jää tupakan jälkeen paljon rahaa mihinkään.
En, en tiedä mistä pitäisi olla kateellinen. Yksiössä asumisesta?
En ole. Nuorilla naapureilla on 200 tonnia velkaa kämpästään, itelläni ei ole.
Kateus vie kalatkin vedestä. En ole, miksi olisin, pitäskö muka se sama pazka kokea uudelleen, ei kiitos!
Lähinnä mietin millainen heidän tulevaisuutensa tulee olemaan. Itse en haluaisi olla nuori tällä hetkellä.
Usein kadehdin heidän onnellista tietämättömyyden ja huonotapaisuuden huolettomuutta, jossa ei muista naapureista ole väliä. Asetutaan okt-alueelle hyväntuulisella oletuksella, että kun on ensin toimittu ajattelemattomasti muita kohtaan olisimme napureina tarpeen vaatiessa valmiit auttamaan tai vain avaamaan ovemme heidän pienille trulleilleen palmusunnuntaina isot karkkipussit lapsia odottaen. Ja jos en avaa ovea siitä seuraa ihanan itsekeskeinen murjotus, jossa kepeästi syytetään ikäviä naapureita kuin mietittäisiin kokonaisuutta. Se, jos mikä, olisi ihanaa elämää ja syytä kadehtia.
Harmittaa, tässä rivitalossa omistaja maksaa yhtiövastiketta 290€/kk ja maksavat vuokraa 670€/kk. Muuttotappioalue olisi ollut halpa ostaa omaksikin. Tykkäävät asua kumminkin.
No en. Itseäni nuoremmat naapurit ovat vielä lapsia.
Kellä on aikaa olla kateellinen? Ja perästä sieltä tullaan jokainen.
En. En yritä olla joku muu, vaan yritän elää omaa elämää. Kaikilla ollut omat vaikeutensa. Nuoruus voi olla sisäinen.
Miltä osin? En keksi kyllä yhtään mitään asiaa.
Varmaan voisi korkeintaan toivoa parempaa terveyttä ja talvikuntoa, kuten nuoremmilla. Se ehkä. Vaihdevuosissa on kummallisia juttuja ja joillakin jo nuorena vaivat.
Nuoremmille, miksi? Jossain määrin voin olla kateellinen varakkaammille, mutta nehän ei useimmiten ole niitä nuoria. Ei minusta nuoruudessa mitään hienoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pihan lapsiperheet asuvat tilavissa asunnoissa ja omistusasunnoissa, minä Jocke 68v asun vuokralla yksiössä. Vuokrani on 450e ja eläkkeeni 1550e/kk. Ei jää tupakan jälkeen paljon rahaa mihinkään.
Rahkapullia joskus.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, tässä rivitalossa omistaja maksaa yhtiövastiketta 290€/kk ja maksavat vuokraa 670€/kk. Muuttotappioalue olisi ollut halpa ostaa omaksikin. Tykkäävät asua kumminkin.
No voi ny
Taas yksi esimerkki mielenvikaisesta suomalaisesta. Kukaan normaali ihminen ei ole naapureistaan kiinnostunut tipan vertaa. Naapuri on vain joku lähellä asuva ventovieras ihminen.
Vierailija kirjoitti:
'Lähinnä mietin millainen heidän tulevaisuutensa tulee olemaan. Itse en haluaisi olla nuori tällä hetkellä.'
Komppaaja messissä.👋
En, miksi olisin? Minulla on kaikki hyvin