Miksi lapset eivät huuda pulkkamäessä laskiaisena 'pitkiä pellava!'? Aikamme historiattomuus KUVOTTAA minua.
Miksi eivät vanhemmat ole opettaneet ja vaatineet huutamaan pitkiä pellavia laskiaisen pulkkamäessä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta. Paha opettaa lapsillekaan.
Minäkin viisikymppinen, olen kuullut tuon hokeman, ihan perus perinteentuntemusta. Mulla on muuten pellavalihtikin.
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä häpeällistä, Suomessa kuitenkin ollaan. Pitäisi ehdottomasti kouluissa opettaa lapsille omaa kulttuuria kaiken maailman tuontitavaran sijasta.
Kenen lapsen kulttuuria on pellavan viljely? Oikeasti, maailma muuttuu ja on paljon muuta tärkeämpää kuin joku maalaisten laskiaisperinne. Ylipäätään, laskiainen elikkäs kristityt kirkonmenot on tuontitavaraa pahimmasta päästä.
Nykylapset huutaa: A l l a h u a k b a r!
Vai niin, minun vanhemmat eivät ole huutaneet noin eivätkä ole meillekään opettaneet. Vanhemmat ovat syntyneet 1937 ja 1940
Vierailija kirjoitti:
Se ken ei pulkkamäessä pitkiä pellavia huuda, sen ei myöskään pidä laskiaispullia syömän.
Eikä hernekeittoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä häpeällistä, Suomessa kuitenkin ollaan. Pitäisi ehdottomasti kouluissa opettaa lapsille omaa kulttuuria kaiken maailman tuontitavaran sijasta.
Kenen lapsen kulttuuria on pellavan viljely? Oikeasti, maailma muuttuu ja on paljon muuta tärkeämpää kuin joku maalaisten laskiaisperinne. Ylipäätään, laskiainen elikkäs kristityt kirkonmenot on tuontitavaraa pahimmasta päästä.
Miten kirkonmenot tähän mäenlaskuun kuuluu. Taidat olla aika sekaisin päästäsi
Mitä pidemmälle kelkka liukuu, sitä parempaa ja pidempää pellavaa kasvaa kesällä
Pitää huutaa tietenkin: Pitkii tekokuitui!
Pitkii nailonii! Pitkii polyesterii!
Vierailija kirjoitti:
Vai niin, minun vanhemmat eivät ole huutaneet noin eivätkä ole meillekään opettaneet. Vanhemmat ovat syntyneet 1937 ja 1940
Jätit ainoastaan kertomatta, että missä maassa
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuntuu olevan aika yksinkertainen ihminen
Viaton maalainen.
Vierailija kirjoitti:
Tää naurattaa, koska minun lapseni pitivät tuota huutoa todella vitsikkäänä ja olisivat hyvin voineet huutaa noin pulkkamäessä, varsinkin jos oli joku kävelemässä alle.
Kai se oli niitä 9/11 -vitsejä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti huusi läpällä. Vuosimallia -42.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää naurattaa, koska minun lapseni pitivät tuota huutoa todella vitsikkäänä ja olisivat hyvin voineet huutaa noin pulkkamäessä, varsinkin jos oli joku kävelemässä alle.
Kai se oli niitä 9/11 -vitsejä.
Paitsi että ei ole nykypäivänä enää mikään vitsi.
Kamala lause. Toivottavasti kukaan ei huutele sekopäisiä sanoja.
Miksi ei huudeta Ich komme, ich komme?
Meillä täällä Kankaanpäässä on ikiaikaisena perinteenä että huudetaan kun lapsia vedetään pulkassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä täällä Kankaanpäässä on ikiaikaisena perinteenä että huudetaan kun lapsia vedetään pulkassa.
Onko sama kuin Heinäveden pappa nussii huuto?
Mikä tuon huudon funktio olisi? Todella harva kutoo enää omia kankaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sama kuin Heinäveden pappa nussii huuto?
Tällä Sotkamossa huudetään Naijjaiset, Naijjaiset kun lasketaan mäkeä laskiasena. Google: Sotkamon naijjaiset
Käykääs kattomassa taivaananaula-sivustolta noita suomalaisia perinteitä.