Miksi lapset eivät huuda pulkkamäessä laskiaisena 'pitkiä pellava!'? Aikamme historiattomuus KUVOTTAA minua.
Miksi eivät vanhemmat ole opettaneet ja vaatineet huutamaan pitkiä pellavia laskiaisen pulkkamäessä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Tule sinäkin jo 2020 luvulle sieltä -50 -60 luvulta. Teidän vanhusten elämäntyyli ja tavat on mennyttä aikaa
MITÄ horiset, ei me lapsenakaan mitään hitsin pellavia huudeltu, kaupunkilaiskakarat! Siis luuskyt luvulla!
Ei tarvitse huudella kun eivät pellavia kasvatakaan
Mene itse huutamaan. Siihen aikaan olivat mäessä aikuisetkin.
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä häpeällistä, Suomessa kuitenkin ollaan. Pitäisi ehdottomasti kouluissa opettaa lapsille omaa kulttuuria kaiken maailman tuontitavaran sijasta.
Nimenomaan. Eikä pyytää omaa kulttuuria anteeksi ja häivyttää sitä maton alle.
Mitä ihmeen pitkiä pellavia? En ole koskaan kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku siis nähnyt lapsen pulkkamäessä? Jos niiden lihava perse edes saadaan hinattua pelituolista ulkoilmaan, niin pulkkamäen kaltevuus saa olla enintäin yksi prosentti, ja lapselle puettava päälleen: kypärä, kuulosuojaimet, silmäsuojain, huomiovaatetus, turvakengät, polvisuojat ja kyynärsuojat. Vielä on hyvä laittaa niskan retkahdusta estävä tuki. Ja vain yksi lapsi laskee kerrallaan, viiden minuutin varovälein.
Ei tarvitse mennä kun pihalle niin näkyy mäki laskijoineen ja 100m kävellä niin näkyy toinen. Täällä kyllä koululaiset ovat laskemassa ja niin oli omakin nuorempana. Välillä saattaa kopsahtaa muttei näy haittaavan.
Miksi lapset eivät huuda pulkkamäessä laskiaisena 'allahu akhbar!'? Aikamme historiattomuus KUVOTTAA minua.
Vierailija kirjoitti:
Säälin sinua.
Vierailija kirjoitti:
Oon melkein 50v ja kuullut muttei kotipuolessa sitä tehty. Ei täälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapset eivät huuda pulkkamäessä laskiaisena 'allahu akhbar!'? Aikamme historiattomuus KUVOTTAA minua.
Sitä huudetaan ihan toisenlaisissa tilanteissa, kun on puukot käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuntuu olevan aika yksinkertainen ihminen
Toivottavasti tämä oli toisen asteen huumoria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä huudetaan ihan toisenlaisissa tilanteissa, kun on puukot käsissä.
Sinne vaan pulkkamäkeen, puukot käsissä...alla julma meri...
Tänä vuonna pulkkamäessä huudetaan ICH KOMME!!!
Siksi että nykyään sillä ei ole mitään virkaa. Pellavalangan tuotanto on mekanisoitu.
Koska tekoäly sitä tekoäly tätä nönnönöö-teknokratia ja uutuuden palvonta.
Minua oksettaa tämä historiattomuus! Bllöyäääärrrgghh
Vierailija kirjoitti:
Tule sinäkin jo 2020 luvulle sieltä -50 -60 luvulta. Teidän vanhusten elämäntyyli ja tavat on mennyttä aikaa
Voi olla, mutta teillä 2000-luvulla syntyneillä ei ole menneisyyttä eikä tulevaisuutta. Teillä on vain tiktok ja käytön puutteesta kuivettuneet aivot. Ei käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin sinua.
Siksi, etten tiedä mitään jostain kivikautisesta tavasta?
Miksi ihmeessä huudettaisiin?