Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit! Miten jaksatte arkea, kun mies reissutöissä?

Vierailija
07.03.2007 |

HYviä vinkkejä arjessa jaksamiseen kaipailisin! Mies on 3-4 yötä viikossa pois ja olen 2v. ja 4v. tyttöjen kanssa kotona. Arki ns. Yh-äitinä on raskasta. Miten te muut jaksatte?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen osani valinnut, joten en valita

Vierailija
22/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän te pärjäisitte yksinhuoltajina?

T. Miehensä menettänyt kolmen lapsen yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pärjäisikään! Tuntuu että olen henkisesti ihan riippuvainen miehestäni, vaikken hoitoapua niinkään tarvitse kolmen pienen lapsen kanssa ja mies on reissuhommissa. Mutta onneksi mies on edes joskus kotona ja on olemassa. Voimia teille yksinhuoltajille, olette sankareita!

Vierailija
24/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tätä yh:n arkea on vaan pakko jaksaa.

T. se kolmen lapsen äiti

Vierailija
25/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen ollessa pieni olin kans aivan kiinni miehessäni. Jotenkin tuntuu, että elin vain niinä päivinä kun hän tuli kotiin. Muun ajan vain suoritin velvollisuuksia ja odotin, että koittaisi se päivä kun mies taas tulee.

Nyt toisen lapsen synnyttyä olen alkanut taas nauttia arkirutiineista pelkästään lasten kanssa. Teen sellaisia asioita (lasten kans), joista itse tykkään. Käyn jumpassa (lapset sen aikaa lapsiparkissa), perhekerhossa, shoppailemassa, puistossa. Joka päivälle on joku " ohjelmanumero" . Ainakin saan tehdä kaikki justiin niinkuin itse tykkään :-)

Tsemppiä sulle, kyllä se tästä helpottaa, kun kevät koittaa...

Vierailija
26/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se aurinko paistaa vielä sinullekin.

9

Vierailija
27/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse olla mitään suurta ja mahtavaa, vaan esim. kirjastossa käynti tai retki metsään. Kunhan aika kuluu, ja tuntee tehneensä jotain muutakin kuin vain olleensa. Jos jää kotiin kökkimään, alkaa varmasti polla hajota.

Ainakin kerran viikossa kannattaa pyrkiä kyläilemään tuttujen luona. Mulla on esim. välit appivanhempiin nykyään tosi läheiset, kun seurankipeydessäni lähden usein heitä moikkaamaan. :) Välillä pitää osata ottaa omaa aikaa, jos on vaan mahdollisuus lapsenvahtiin. Lähdet leffaan tms.

Mä tykkään tehdä viikolla kaikki inhottavat pakolliset hommat, kuten siivoukset, jotta sitten viikonloppuna voidaan ihan vaan olla yhdessä perheen kanssa. Vihoviimeistä olisi käyttää se vähä aika miehen kanssa siivouksiin tai kaupassa käyntiin!

Vierailija
28/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti on ainut vanhempi arjessa, hän ei vaan jaksa olla mikään 24/7 viihdytys/palveluautomaatti.

13

Vierailija
29/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuppaa väkisin tähän ketjuun. Ei liene reissuleski.

En voi ymmärtää moisia marttyyreja, jotka täällä oikein haaskan maku suussa tunkevat sen oman erinomaisuutensa joka ketjuun, jossa vähänkin pääsevät loistamaan!

Mitä lempoa tähän ketjuun, jossa kysellään arkeen jaksamiskikkoja reissuleskille, kuuluu se, jolta on mies kuollut?? Vai onko ysi jotain lahkolaisia, joilla vainajat on jollain reissuksi tulkittavalla ikitripillä?

Vierailija
30/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa peiliin, mitä sieltä näkyy? Idiootti?

Vierailija
31/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaista tekemistä, että näkisimme muita ihmisiä. Kyläilemme, puistoilemme, kerhoileme, shoppailemme. Nyt ajattelimme lähteä mummille pariksi yöksi.

Olen myöskin miettinyt, miten yh:t jaksaa. Minä en tunne olevani riippuvainen miehestäni, mutta yksinäinäisinä iltoina kaipaan seuraa ja juttukaveria ihan älyttömästi.

Vierailija
32/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä ole sitä peiliä, mitä itse käytät.

15

Vierailija
33/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin juur että mitä törkeetä kymppi muka sanoi : )

Vierailija
34/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis saman ikäiset lapset ja kaikki. Mies tuli just viime yönä kolmen päivän reissulta ja olen ihan poikki. Eli 3-4 päivää yksin kotona ja eka päivä sen jälkeen kun isukki on kotiutunut, äiti on aivan sipissä, etenkin nyt kun ollaan taas koko porukka flunssan kourissa. Terveenä ja jos mies on pystynyt jättämään auton ei ole mitään ongelmaa, käymme harrastuksissa, kyläilemme ja touhuamme kaikkea mukavaa. Mutta nämä sisälläolopäivät sairaana ovat tuskaa. Hatun nosto kaikille yh:lle, kyllä perheessä hyvinkin riittää työtä kahdelle aikuiselle.

Vierailija
35/35 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se pesäpallomaila perseestä ja relaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän