Kotiäidit! Miten jaksatte arkea, kun mies reissutöissä?
HYviä vinkkejä arjessa jaksamiseen kaipailisin! Mies on 3-4 yötä viikossa pois ja olen 2v. ja 4v. tyttöjen kanssa kotona. Arki ns. Yh-äitinä on raskasta. Miten te muut jaksatte?
Kommentit (35)
Vierailija:
Että kotiäidin mies on automaattisesti reissutyössä? Ainakin kysymyksen asettelu antaa ymmärtää kirjoittajan ajattelevan noin.
Vierailija:
Vierailija:
Että kotiäidin mies on automaattisesti reissutyössä? Ainakin kysymyksen asettelu antaa ymmärtää kirjoittajan ajattelevan noin.
Aina tulee noita " minä en sellaisen kanssa lapsia tekisi" yms. kommentteja. Mikä siinä niin ärsyttää, että toisten ei tarvitse olla lonkasta kiinni kasvaneita? Vai onko tää niitä elämäntilanteita, joissa ei yleisen mielipiteen mukaan sovi valittaa. Ikinä. :/
Noh, koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää, että nyky-Suomeen mahtuu aika monenlaisia elämäntilanteita ja töitä, ja monien vanhempien täytyy joskus tehdä perheen parhaaksi sellaisiakin valintoja, jotka ei mahdu perinteiseen ydinperheen muottiin.
Alkuun oli vaikeaa, mutta rutiinilla nyt mennään. Päivät menee vauhdilla ja kieltämättä nykyään jo nautin niistä hiljaisista illoista, kun saan katsoa telkusta mitä tykkään tai saunoa ja ottaa lasi viiniä yms.
ja puhu muillekin kuin puhuisit sille idiootille joka siitä kuvastuu...
15
Ennen tätä reissua oli 5 päivää kotona (tosin aamusta iltaan töissä) 2viikkoa reissussa, 2 päivää kotona ja 2 viikkoa reissussa.
Yrittäjän on tehtävä töitä sillon kun niitä on. Harmi vaan, että 2 työnantajaa on jättänyt palkat maksamatta ja meillä rahat loppu :(
Sukulaisia ei ole lähellä auttamassa. Lapset on ikävästä ihan " hulluja" eivä tottele mitään. Minun päivät menee komentaessa lapsia, huutaessa, siivotessa ja ruokaa laittaessa. Neuvolassa sanottiin, että jos tuntuu etten jaksa niin voin pyytää sieltä apua niin katsotaan jotain. Se kynnys avunpyyntöön vaan on liian korkea.
Lapset 5v, villi 2v ja vauva 3kk
En halunnut tällaista elämää...
Sitten tänne ilmestyy nämä syyllistävät muka-lesket, uhrautuvat " ainoat oikeat" yksinhuoltajat ja seksitörkeyksiä latelevat kateelliset...
Mieheni teki viime vuoteen asti pajon reissuhommia, oli noin viikon kuukaudesta poissa kotona ulkomailla. Itse asiassa tykkkäsin siitä ja olen vähän harmistunut, kun hän halusi reissuhommat lopettaa.
Meillä on selkeät rutiinit ja ne auttoivat. Lisäksi arkea helpotti se, että minulla oli miehen poissaollessa auto käytettävissä (normaalisti ei ole).
Illat olivat ihanan rauhallisia, kun tv pysyi kiinni. Lasten mentyä nukkumaan sain tehdä mitä itse halusin.
Rakastan miestäni, mutta kaipaa välillä omaa aikaa. Nyt iltaisin " täytyy" huomioida miestä, ilman autoa liikkkuminen hankalamaa, eikä mies osallistu kodinhoitoon yhtään aikaisempaa enemmän. Pärjäämme taloudellisesti ihan mukavasti, mutta reissupäivärahoilla olimme jopa rikkaita.
En jaksa kuunnella sitä valitusta miksi koti on sotkuinen enkä minä ole ikoinen vaan kireä. Miksiköhän...
Ikävä kyllä tämä suhde taitaa olla kuollut miehen yrittäjyyden myötä :(
Olette vielä puhki tuosta muutamasta yksinolo päivästä?!? Teettekö asiat itsellenne vaikeiksi ja pyritte täydellisyyteen?!? Tarviiko sitä aina kämpän kiiltää ja joka paikan olla tip top?
Meillä mies vähintään 2 viikkoa poissa ja on kotona 3 päivää(välillä on kotona pitempään). Minä ainakin nautin lasten kanssa yksinolosta. välillä tietenkin on rankkaa ja kaipaa toista aikuista jakamaan arjen mutta olen tottunut tähän. En ota paineita kodin siivouksesta vaan siivoan kun jaksan. Onneksi on laaja tukiverkosto mihin turvautua tarpeen tullen. Kaikilla ei sitä ole joten siinä asiassa olen onnellisessa asemassa. Joskus menemme lasten kanssa mukaan miehen työreissuille. Kiva nähdä eri kaupunkeja ja maita.
Ja ysi ei ole myöskään aito. Täällä kirjoittaa jokaiseen vähänkään yksinhuoltajuuteen viittaavaankaan ketjuun aina kolmen lapsen hypersyyllistävä yh-leski.
mies on reissussa päivästä jopa 3 viikkoonkin kun pistää rutiinit pyörimään ja pitää niistä kiinni niin ei oo ongelmaa
tytöt 4v ja 3kk
Vierailija:
Masennuslääkkeet sain... Ei ole sukulaisiakaan hoitoavuksi.
tuo lapsi oppii puhumaan. On edes vähän puhekaveria. :)
Tosin olen ollut monta vuotta yksinhuoltajanakin, joten selviytyminen on helppoa. Ei niistä miehistä nyt niiin paljon apua ole
eli pidän rytmistä kiinni. Laitan ruoat etukäteen valmiiksi, siivoan ja pesen pyykit niin, että reissupäivinä on vain se perusrunko pyöritettävänä. Jos mies on yli viikonlopun poissa, sovin lapsille mummolapäivän sunnuntaiksi.
Lapset 4,5 ja 2,5.
Lapset 6v. 4v. ja vauva. Olen masentunut.
Masennuslääkkeet sain... Ei ole sukulaisiakaan hoitoavuksi.
Mun mies reissaa paljon Suomessa, joskus ulkomaillakin. Suomen reissuille lähden lähes aina mukaan. Monessa hotelliketjussa kanta-asiakaskortilla puoliso yöpyy veloituksetta, lapset nukkuvat joko vieressä tai junnupatjoilla. On kiva tutustua uuteen kaupunkiin ja erityisesti pääsee eroon ruoanlaitosta, tiskaamisesta, petaamisesta ja siivoamisesta!