Jäähyistä tuli mieleen, mitä mieltä tästä?:
Meillä naapurit ovat laittaneet nyt joulu-/tammikuussa alle kouluikäiset lapsensa (tyttö ja poika) välillä parvekkeelle jäähylle kymmenen ja yhdentoistakin jälkeen illalla!
Välillä tyttö on ollut itkemässä ja takomassa partsin ovea, välillä poika.
Kommentit (5)
.. Tuollainen on mielestäni niin väärin.. Itse koin vastaavan vain kerran kun olin pieni.. Ja muistan sen aina pahalla! talvipakkasilla asuna yöpuku. En muista kauan olin, mutta pitkään. Syynkin muistan, ja se oli etten pystynyt syömään aamupuuroa pahoinvoinnin takia!
Ihme kuitenkin että lapsi uskaltaa takoa ovea. Mun vanhemmat oli niin uhkaavia, että rangaistustilanteessa olin hiirenhiljaa ja ärsyttämättä lisää.
Tuo on lapsen julmaa kohtelua, jäähy taas on sitä, että lopetetaan touhut hetkeksi kun ei kerran onnistu. Ja täysin normaali tapa toimia vaikkapa päiväkodeissa ja kouluissa.
Oikeasti: sillä perheellä on nyt oikeat keinot kadoksissa ja mopo karannut käsistä. Itse ehkä soittaisin lastensuojeluviranomaiselle seuraavan kerran, koska sieltä perhe voisi saada apua. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että lapset pitäisi tuon takia huostaanottaa! Ilmoituksen tekemällä perhe saisi tarvitsemaansa keskusteluapua ja samalla kunnon herätyksen siitä, että metsään ollaan menossa, jos ei nykyisiä " kasvatuskeinoja" kukaan tule muuttamaan...
Ihan oikeasti kaikki eivät aina vain tajua tekevänsä väärin. Joskus tarvitaan herättelyä! Itsekin olen välillä toiminut tosi typerästi lasten kanssa, vaikka se silloin on ehkä järkevältä tuntunutkin. Enkä nyt puhu todellakaan mistään noin överiksi menneestä tilanteesta edes, silti olisin kaivannut jonkun tarjoamaan parempia vaihtoehtoja.
Lapsi huusi ja potki parvekkeen ovea. Ei ollu edes parvekelaseja, entä jos se olisi hypännyt/tippunut alas? Hirveä äiti! Se lapsi oli ihan paniikissa. Tuo aiheuttaa vain traumoja. Ei lasta saa sulkea oven taa.