Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD-lääke muutti elämääni

Vierailija
18.02.2025 |

ADHD-lääke muutti elämääni. Älytöntä ajatella että onko muut tunteneet olonsa aina näin pirteäksi mitä minä tunnen Elvansen vaikutuksen alaisena sekä pystyn keskittymään. Tältäkö tuntuu olla normaali? Tutkimukset kesti vuoden YTHS:llä, mutta kyllä kannatti

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että itse olisin saanu lapsena diagnoosin ja lääkityksen. Olis voinu elämä olla muutakin kuin ikuista alisuoriutumista, masennusta, ahdistusta ja sitä että muut karsastaa sen takia että on erilainen eikä kykene omaa käytöstään hillitsemään riittävästi. 

Vierailija
22/36 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doping.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttuni kertoi samaa. Lääkkeen kanssa pysyy tavallisena järkevästi toimivana aikuisena ilman, että täytyy kokoajan tietoisesti yrittää suitsia käytöstään. Ihmetteli, että tällaistako on olla täysipäinen, eestaas säntäilemättä ja hölöttämättä kaikkea mitä ajatuksen virrasta nousee. 

Ei se ole normaalia. Se on doupattu tila.

Vierailija
24/36 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, elvanse poistaa hyvin aivosumua.

Vierailija
25/36 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliolla olisi ollut sama, jopa parempi vaikutus, ilman elimistöön kerääntyviä myrkkyjä. 

Mikä on tämä ihmeellinen ruokavalio?

Itse sain joskus lääkityksen ja olin ihan eri ihminen, mutta jouduin lopettamaan sivuvaikutusten takia. En ole uskaltanut lähteä kokeilemaan muita lääkkeitä ja olen taas samassa jamassa kuin ennen lääkettä.

Vierailija
26/36 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, tosin minä vetelen niitä viinan kanssa viikonloppuisin.

Miksi ihmeessä? 

Hyvä pirinkorvike, jaksaa dokaa! 🤪

Ei toimi ollenkaan rännittämällä eli ei voi edes laskea oikeaksi piriksi.

Elvanse ON amfetamiinia, eikä sitä siis voidakaan laskea amfetamiinin korvikkeeksi. Amfetamiinin määritelmään ei liity sen "rännittämis"kelpoisuus, eikä ylipäätään kukaan viihde- tai satunnaiskäyttäjä rännitä mitään, vaan pelkästään narkomaanit. 

Vierailija
27/36 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan uskomaton tunne kun otin elvansen ekaa kertaa aikoinaan, tajusin vaan jossain kohtaa aamua että päässä on ekaa kertaa elämässä HILJAISTA. Yleensä siellä pyörii  jatkuva ajatusten tornado enkä saa ollenkaan kiinni siitä ajatuksesta mikä olisi nyt ajankohtainen, ihan ku ois kymmeniä telkkariohjelmia samaan aikaan päällä ja yhtä pitäisi katsoa. Elvanse toimii kuinylimääräiset telkkarit olisi laitettu pois päältä ja annettu kaukosäädin niihin joita pitäisi katsella :D Jos ymmärrätte vertauksen. Voin päättää mitä ajattelen! Voin päättää mihin nyt keskitytään ja mikä tehtävä nyt aloitetaan. Saan tehtävät loppuun asti enkä aloita kymmentä hommaa joista ei valmistu yksikään kun huomio harhautuu jatkuvasti. Jos nyt pitää pahaa sanottavaa keksiä niin sen ajan kun lääke vaikuttaa olen vähän sellainen robottimainen ja tunteet ovat vähemmän voimakkaita mutta palaudun taas illan tullen omaksi tunteikkaaksi itsekseni ja pieni robottimaisuus "toimistoaikaan" saattaa olla ihan hyödyksikin.

Vierailija
28/36 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliolla olisi ollut sama, jopa parempi vaikutus, ilman elimistöön kerääntyviä myrkkyjä. 

Näin on! Tästä syystä Yhdysvaltain hävittäjälentäjätkin kesken unien ja väsyneenä vetävät go-breakfastin ja eikun tehtävää suorittamaan! Go-pill on ihan tarpeeton keksintö, koska oikealla ruokavaliolla hoituu kaikki!

Vierailija
29/36 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hoituu. Oikea ruokavalio sisältää A-vitamiinipilleireitä.

Vierailija
30/36 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, tosin minä vetelen niitä viinan kanssa viikonloppuisin.

Trollaamiseen ei ole lääkettä vielä keksitty 

Onpas. On olemassa lääkkeitä jotka katkaisevat ajatukset kokonaan.

Vierailija
31/36 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini on kyllä hyvä juuri kuten kuvaat. Ei jatkuvaa nuokkumista ja asioita, varsinkin ajattelua vaativia,on helpompi tehdä ilman tunnetta jyrkkään ylämäkeen tarpomisesta.

Vierailija
32/36 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi samoin, mutta valitettavasti itse kuulun niihin, joiden elimistö tottuu kyseiseen lääkkeeseen, eivätkä tauotkaan auta. Vaikutusta onneksi edelleen on vähän, esim. saan asioita paremmin tehtyä, mutta ajatusten harhailu sekä keskittymiskyvyn ongelmat ovat palanneet. Piristävä vaikutus kesti puolisen vuotta, keskittymisongelmiin auttoi muutaman vuoden. Hiljalleen olen nostanut annostusta, nyt ollaan maksimissa mitä julkinen suostuu kirjoittamaan.

Vierailija
33/36 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amfetamiini on kyllä hyvä juuri kuten kuvaat. Ei jatkuvaa nuokkumista ja asioita, varsinkin ajattelua vaativia,on helpompi tehdä ilman tunnetta jyrkkään ylämäkeen tarpomisesta.

Onko tämä siis se lääke?

Vierailija
34/36 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se piri toimii :D

Vierailija
35/36 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi samoin, mutta valitettavasti itse kuulun niihin, joiden elimistö tottuu kyseiseen lääkkeeseen, eivätkä tauotkaan auta. Vaikutusta onneksi edelleen on vähän, esim. saan asioita paremmin tehtyä, mutta ajatusten harhailu sekä keskittymiskyvyn ongelmat ovat palanneet. Piristävä vaikutus kesti puolisen vuotta, keskittymisongelmiin auttoi muutaman vuoden. Hiljalleen olen nostanut annostusta, nyt ollaan maksimissa mitä julkinen suostuu kirjoittamaan.

Paljonko se suostuu kirjoittamaan?

Vierailija
36/36 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä siis se lääke?

On.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi