Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD-lääke muutti elämääni

Vierailija
18.02.2025 |

ADHD-lääke muutti elämääni. Älytöntä ajatella että onko muut tunteneet olonsa aina näin pirteäksi mitä minä tunnen Elvansen vaikutuksen alaisena sekä pystyn keskittymään. Tältäkö tuntuu olla normaali? Tutkimukset kesti vuoden YTHS:llä, mutta kyllä kannatti

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppinen adhd sinulla on, onko pelkästään tarkkaamattomuutta vaiko ylivilkkautta myös?

Vierailija
2/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tyyppinen adhd sinulla on, onko pelkästään tarkkaamattomuutta vaiko ylivilkkautta myös?

Tarkkaamattomuutta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn koska olen juuri aloittanut diagnosointiprosessin, psykologin olen tavannut ja seuraavaksi sitten neuropsykiatri. Lääke vähän arveluttaa kieltämättä 

Vierailija
4/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvanse muutti myös minun add-poikani elämän.  Sai sen jälkeen pari vuotta kestäneen autokoulun loppuun. Saa juuri viisi vuotta kestäneen ammattikoulun loppuun. Alisuoriutujasta on kuoriutunut täyden vitosen oppilas. Sitä hän on ollut aina, mutta lääkkeiden avulla pystyy viemään asiat loppuun asti.

Vierailija
5/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaamattomuutta 

Ok. Kauanko olet käyttänyt lääkettä?

Vierailija
6/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn koska olen juuri aloittanut diagnosointiprosessin, psykologin olen tavannut ja seuraavaksi sitten neuropsykiatri. Lääke vähän arveluttaa kieltämättä 

Tehtiinkö sulle neuropsykologinen testi myös?

Vierailija
7/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, että sait asian hoitoon ja hoito peräti toimii. Oma mieheni on parhaillaan tutkimuksissa, toivottavasti hänellekin löytyisi jotain apua! Saanko kysyä, minkä ikäisenä sait diagnoosin? 

Vierailija
8/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, tosin minä vetelen niitä viinan kanssa viikonloppuisin.

Vierailija
9/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? 

Vierailija
10/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaamattomuutta 

Ok. Kauanko olet käyttänyt lääkettä?

Nyt 3 kuukautta

Vierailija
11/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla olisi ollut sama, jopa parempi vaikutus, ilman elimistöön kerääntyviä myrkkyjä. 

Vierailija
12/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollaamiseen ei ole lääkettä vielä keksitty 

Vierailija
13/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, että sait asian hoitoon ja hoito peräti toimii. Oma mieheni on parhaillaan tutkimuksissa, toivottavasti hänellekin löytyisi jotain apua! Saanko kysyä, minkä ikäisenä sait diagnoosin? 

Olen nyt yliopistossa viime vuonna sain diagnoosin eli 21 vuotiaana

Vierailija
14/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttuni kertoi samaa. Lääkkeen kanssa pysyy tavallisena järkevästi toimivana aikuisena ilman, että täytyy kokoajan tietoisesti yrittää suitsia käytöstään. Ihmetteli, että tällaistako on olla täysipäinen, eestaas säntäilemättä ja hölöttämättä kaikkea mitä ajatuksen virrasta nousee. 

Vierailija
15/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? 

Hyvä pirinkorvike, jaksaa dokaa! 🤪

Vierailija
16/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt yliopistossa viime vuonna sain diagnoosin eli 21 vuotiaana

Hienoa että noin nuorena, sinulla on elämä vielä edessä. Mieheni on 45v ja vasta nyt tutkimuksissa, pelkään että joutuu johonkin kriisiin jos hänelle lääkkeet toimisivat noin hyvin kuin sinulle. Kun iso osa elämästä mennyt taistellessa muille helppojen asioiden kanssa. 

Vierailija
17/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? 

Hyvä pirinkorvike, jaksaa dokaa! 🤪

Ei toimi ollenkaan rännittämällä eli ei voi edes laskea oikeaksi piriksi.

Vierailija
18/36 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ADHD-lääke muutti koko perheen elämän ja eniten hänen omansa. Impulsiivisuus-yliaktiivisuus-painotteinen oirekuva. Vuorovaikutus kaikissa ihmissuhteissa oli haastavaa, kun lapsella ei ollut malttia vastavuoroiseen keskusteluun, ja piti päästä sanomaan kaikki mieleen juolahtavat asiat ääneen, vaikka kun jarrut oli päällä niin taitoja ja empatiaa oli vaikka kuinka. Ongelma tunnistettiin 5v, ensin kokeiltiin kaikkea mahdollista lääkkeetöntä. Lääke uskallettiin ottaa 10v, ja jälkikäteen harmitti että odotettuun ehkä liian pitkään, ja itsetunnon vauriot ehti jo isoiksi. Sisarussuhde parani huomattavasti ja lapsen kokema kiusaaminen (joka varmaan oli ainakin osittain reagointia hänen tunkeilevaan, rajattomaan käytökseensä).

Vierailija
19/36 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttuni kertoi samaa. Lääkkeen kanssa pysyy tavallisena järkevästi toimivana aikuisena ilman, että täytyy kokoajan tietoisesti yrittää suitsia käytöstään. Ihmetteli, että tällaistako on olla täysipäinen, eestaas säntäilemättä ja hölöttämättä kaikkea mitä ajatuksen virrasta nousee. 

Totta

Vierailija
20/36 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen riskaapelia täällä kehuskella psyykelääkkeitä joita määrätään jo lapsille.

Kaikilla lääkkeillä on myös sivuvaikutuksia, mikä on ihmisen tulevaisuus jos jo lapsena tainnutetaan?

Yksi on ylivilkas, toinen taas alivilkas,  me olemme erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme