Tästä ei ole taidettu vielä täällä keskustella
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/joka-kolmas-tyoton-on-tyokyvyton-ke…
Tähän pitäisi mun mielestä tarttua..
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Siivoisivat nyt työkyvyttömät työttömät työkyvyttömyyseläkkelle.
Jep samaa mieltä, näihin menee paljon resursseja kun turhaan siellä listoilla pidetään ..
Vierailija kirjoitti:
Niille pitäisi maksaa enemmän. Takuueläke on satoja euroja kuukaudessa enemmän kuin työttömyystuki. Tulee halvemmaksi roikottaa "työttömänä" kuin hyväksyä se tosiasia, ettei henkilö kykene työhön. Todella väärin, mutta raha ratkaisee kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille pitäisi maksaa enemmän. Takuueläke on satoja euroja kuukaudessa enemmän kuin työttömyystuki. Tulee halvemmaksi roikottaa "työttömänä" kuin hyväksyä se tosiasia, ettei henkilö kykene työhön. Todella väärin, mutta raha ratkaisee kaikessa.
Mun mielestä työkyvyttömille ei pitäis mitään toimintaakaan pakottaa. Miksei sitä toimintaa voisi itse päättää
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiapillerit jakoon.
Ei mikään huono idea. Ainakaan itse en jaksais enää yhtään kaltoinkohtelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä työkyvyttömille ei pitäis mitään toimintaakaan pakottaa. Miksei sitä toimintaa voisi itse päättää
Koska tiedätkö itse parhaiten mitä tarvitset
Onko vastaus muuta kuin "rahaa" ?
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiapillerit jakoon.
Ei huono idea siksi koska kuolemakin houkuttaa enemmän kuin potkiminen kuntouttavan työtoiminnan muodossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tiedätkö itse parhaiten mitä tarvitset
Onko vastaus muuta kuin "rahaa" ?
Tulitko vaan ilkkumaan ? Miksi haluaisin olla joku potkittava tilastoissa turhaan
En tiedä miten nykyään mutta ainakin aiemmin on täytynyt olla oikeasti sairas jotta kirjoitetaan eläke. Se että itsestä tuntuu joltain, ei ole kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten nykyään mutta ainakin aiemmin on täytynyt olla oikeasti sairas jotta kirjoitetaan eläke. Se että itsestä tuntuu joltain, ei ole kriteeri.
Kyllä nää on lääkärin toteamana työkyvyttömiä, Kela vaan on eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakai pitää olla sairas .. eiköhän nämä joilla ei ole työnhakuvelvoitetta ole kykenemättömiä työelämään. Mutta kyllä tähän jonkinlainen muutos pitäis tulla.
Toki varmasti on näitä väliinputoojiakin joilla ei ole työnhakuvelvoitetta mutta ei sellasta diagnoosia jolla vois päästä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nää on lääkärin toteamana työkyvyttömiä, Kela vaan on eri mieltä.
Kelan ihmelääkäri saattaa parantaa kuolleenkin. Ainakin yrittää parantaa ja jos ei toimita kuolintodistusta niin sitten ainakin lasketaan eläväksi ja se on karenssia töiden välttelystä.
Byrokratiaa kun purkais niin vois olla mahdollista löyhätä hirttä näiden ihmisten ympäriltä
Vierailija kirjoitti:
"Koska itse olen työkykyinen, on muidenkin oltava. Minä olen universumin napa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakai pitää olla sairas .. eiköhän nämä joilla ei ole työnhakuvelvoitetta ole kykenemättömiä työelämään. Mutta kyllä tähän jonkinlainen muutos pitäis tulla.
Tässä ei tunnuta ymmärtävän minkä takia näillä ihmisillä ei ole työnhakuvelvoitetta. Soitto työvoimatoimistoon ja työnhakuvelvoite poistuu pienen jutustelun jälkeen.
-Kokemusasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää kuntouttavaa toimintaa ja takaisin ihmisten ilmoille.
Taitavat olla kuitenkin näitä kuuluisia elämäntapatyöttömiä, joita Suomessa riittää hyvin.Työt ei vaan kiinnosta, koska Kelalta saa niin ruhtinaalliset korvaukset vaan sohvalla maaten.
Ihan näköjään turhaa tulla avaamaan keskustelua tästä kun silti miinustetaan kommentteja. Jos haukuttais työttömiä ketju olis jo 144 viestin mittainen