*** Keksiviikkoa Syys04 Popula ***
Kommentit (16)
Tässä eilisen mini:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9767219&p=1&mpage=2&tmode…
Näitä mun iänikuisia jaarittelua mutta onpahan jotain lukemista:) Onni katsoo Tomi Traktoria. Olo jokseenkin hyytynyt, mitään ei viitsis tehdä. Naapurin lapsistakin toinen oli ykäillyt, joten eivät pääse pihalle. Me tässä harkitaan mummulaan lähtöä. Käytäis vähän kaupassa ehkä samalla.
Mummulassa vaan tuo nukkuminen on se ongelma. Mutta saatais vähän apua mummulta kun se tulee töistä. Mieshän jätti eilen sählyn väliin ja menee sitten tänään töistä uimaan. Joten pitkähkö päivä tiedossa, siksi mummulaan.
Kyllä kai se on luovutettava ja todettava, että kevättä on Onnilla rinnassa, kun herää niin aikaisin. Tänäänkin 7 jälkeen jo. Tosin jos nukkuis vaunuissa sen normi 1h15min päikyt, se ylimääräinen tunti vois siirtyä aamuihin. Nythän nukkuu sängyssään sen 2h päikkyjä. No onneksi aamulla ei ole enää pimeä, niin ei niin korpea tuo nouseminen.
Keiliniltä sitä matkarapsua odottelen sähköpostiin:) Että missäs päin mualimaa sitä tuli käytyä?
Nyt jäi tuijotus päälle. PItäs soittaa kampaaja aika taas. Leikkasi vähän huonosti viimeksi ja nyt kun on vähän jo kasvanut, on heti huono tää pehko.
T-P
Unissani toki kovasti synnytin. Nyt ollaan lähdössä liukurimäen kautta neuvolaan. Vennalla on yöpaita päällä, peppu viuhuu paljaana mutta päässä on jo pipo. Vitkuttaa tuon pukemisen kanssa ihan joka ikinen aamu, sitten vasta alkaa tapahtua kun alan itse vetää ulkovaatteita päälleni. Nyt onkin kurahousukeli. Tämän mahan kanssa niitten pukeminen ei ole mitenkään helppoa :)
Eiliset päiväunet kostautuivat siten, että nukahti vasta lähellä 22 ja heräsi 7.30. Nyt on aamun venynyt ja vanunut väsyneenä. Mutta ilta meni eilen huomattavasti mukavammin kuin yleensä. Joku keskitie tästä pitäisi nyt löytää, ehkäpä ne n. 45 min unet?? Viikkokaupallahan tässä on jo menty käytännössä ilman päikkäreitä, eiliset olivat jotain ihan poikkeuksellista.
Eiku menoksi.
- tea H39+6
Kirppunen rupeaa olee jo väsy.
On jo pitkän tovin pyörinyt lattialla,kohta varmaan menee hermo.
Ruoka uunissa ja imuroida vielä pitäis ennen uloslähtöä.
Ajateltiin Hilman kans tehrä lumiukko!!!
Mulla on tullut kauhia jumppariiipuvuus!!
Voisin käydä joka ilta jossa tunnilla.
En kyllä ole laihtunut,ehkä vähän kiinteytynyt.
Pitäis vähän rajoittaa viikonloppuherrkuttelua...
Tein eilen pari työhakemustakin kesäksi..
Ilta ja viikonlopputöitä ajattelin hakea,hoitajan töitä tälläkertaa.
Täällä tuottaa myös tuskaa pukeminen(tai siis vitkuttelu)
lelujen kerääminen ja ulkona kävely.
Aivan into piukkana lähetään ilman seisomalautaa/ rattaita/ pulkkaa
50m käveletyään alkaa huuto:" en jaksa äiti kanna!!"
Mutta nyt ulos
Hauskaa päivää kaikille!!
Ramika ja Irmat
Kiva Kelin kun mua heti aamusta aatelit :-)
Kaffelle on kyllä tarvetta!Kevättä rinnassako typylläkin mutta aamut aikastuu..tänää heräs 7.40(normaalist 8.30-9)Ei kiva!
Oon aatellu et pitäs kai päikeitä herätellä et jossais aamuu pituutta,päikeille nukahtaa ihan heti ni niitä ei voi pois jättää-en kyllä tahtoskaan!
Nyt on typy selävsti väsyny,mut tänää haetaa poika 12jälkee ni en saa päikeille yhtää aiemmin.Täytyy kohta ulos lähtee ku siellä viihtyy...Kivahan se on pihalla " uida" ;-))
Typy ei nyt jaksa keskittyä yhtää mihinkää..moneen päivään ei edes lastenohjelmii!Tänääki halus muumin ja 5min katto sit ilmottaa en jaksa enää!!!Tähän aamuun toivosin et kattos jotain hetken....Eipä se kyl ole jaksanu ohjelmia kattoo,pitää olla titinalle tai huvitutti et saa leikkiä ja tanssia mukana.
Nyt leikkii nukella ja juttelee..nyt et saa kävellä,sun pitää istua!nyt voit kävellä mut reipaasti sitte ja nyt pitää pitää kädestä kiinni ;-)) Ainakin teoriasasa menny oppi perille.Nyt pääsee nukke jumppaan..
Pojan tarhassa on tänää PelleKaijaPum!!!!Voi mikä jännityksen sutina siellä oli aamulla :-)
Eilen palas onneks oma ope töihin.Nyt ryhmässä sentäs yks omaa hlökuntaa!Luulin et se raskaanaoleva ope oli saikulla mut se oliki synnyttäny,vklolla 28 pienenpienen pojan.Oli pitäny leikata ku oli ollu vaarassa sekä vauva että äiti..Nyt tilanne rauhalinen.
Täytyy kai alkaa pukemaan ja saada tuo paljaspeppu ulos!
Ramika:Mäki voisin mennä jokailta jumppaa mut ei pääse..ei millää!!
Lila:Voi kurja teidän sairastupaa :-( PAranemista iso lähetys!
jatu
niin saattaisin mennä jo tarkistelemaan ovatko enää hengissä:) Viikonloppuna on hyvä, jos nukkuvat pikkuisen yli seiskaan. Mutta mennään meillä aikaisin nukkumaankin. Eri rytmit nääs:)
T: Ynis (tänään kampaajalle, joten oli klo 7 jo töissäkin)
Niin,Ynis,meillähän lapset nukahtaa 10pintaa ja eilen mä olin ennen 12 sängyssä mikä on viimeks tapahtunu millon lie.....mut syksyllä pitäs saada iso muutos aikaan!!!
jatu,Yrittää taas lähemmäs eteistä..
Tämä mun flunssa siis. En jaksanut tänää mennä töihin kun yön pyörin nenä tukossa ja jäsenet särkien. Huomenna työterveyslääkärille. Mies parhaillaan lääkärissä, sillä ollut nenä niin tukossa että liekö poskionteloihin iskenyt tulehdus. Tyttö aloitti viime yönä yskimisen -yski ja yski. Ei kuitenkaan kuumetta (onneksi) eikä nuhaa tai muita oireita. Täytyy seurata. Jos jatkuu, lääkäriin kai sekin on vietävä. Tuntuu, että nenä hänelläkin olisi ikäänkuin tukossa vaikka räkää ei valu. Hengittää sillätavalla suun kautta kuin ei olisi röörit auki. Voisiko se olla hänelläkin poskionteloissa tulehdus? Voi kai se olla vaikka ei kuumetta? Tietääkö joku. Äh, taidan varmuudeksi tilata hänellekin ajan illaksi.
Ja mä kun ehdin leuhkimaan vähän aika sitten että ollaan terveinä oltu :) EI olisi kannattanut, ei.
Minäkin luen kateellisena että joillakin alkaa aamut 8-9 välillä. Ei vaan meillä. Arkisin se on ihan OK kun kaikki lähdemme kotoa mutta silloin pe hoitovapaapäivänä ja viikonloppuisin olisi kiva nukkua .. Tyttö heräilee aina 7:00 -joskus saattaa nukkua pitkään eli herää vasta 7:15 :) Silloin alkaa huudella " äiti,isi, minä olen jo herännyt" . Mutta kyllä meilläkin vastaavasti mennään aiemmin nukkumaan. Yleensä viim. 20:30 on umpiunessa. Päiväunia nukkuu 1-2 tuntia päivästä riippuen.
Keilinin typyn humppaamiset sai hymyn huulille :) Kuulostaa tuollainen touhu jotekin niiiiiin tutulle ...
Taidan lähteä tekemään itselleni kuuma mehua, soittamaan tytölle lääkäriaikaa ja sitten lepoasentoon. Työjutut kummitelee koko ajan mielessä .. arggh. Ensi viikolla tiedossa " kivaa" kun joutuu ottamaan aikaa takaisin.
Missä Ayap? Mitä kuuluu??
Heipat!
Alli
Siis, tyttönen hengittää suu auki ikäänkuin röörit olisivat TUKOSSA eikä suinkaan auki :) Jos nyt joku tästä osaisi mitään sanoa ...
Alli
tai pikemminkin teelle. Meiko hiljaisia pinot näin viikolla. Mitä jäi lukemisesta mieleen......no se että Tea on vielä yhtenä kappaleena ja päiviä saa jo tosissaan hälle jännittää. Sairastavia vielä riittää ja Enkelin tilanteeseen toivon edelleen helpotusta!!!
Meillä oli mun äiti pari päivää täällä seurana ja mukava oli kun oli seuraa ja apuakin. Eilen käytiin bussilla kaupungilla, mua kyllä hirvitti, mutta vauva nukkuin koko ajan, käytiin vain ajelulla että äitini oppi reitin ja sit käytiin pikaisesti kahvilla.
Samalla testattiin V:lle ostettu seisomalauta ja on kyllä parempi kuin kuvittelin, poika tykkäs olla laudalla ja ihmeen keveä oli työntää vaikka vähän luntakin on vielä teillä ja ihmeen hyvin pyörät kääntyili, bussiin menokin oli helppoa!!
Pienestä:nimeä on mietitty kovasti, tein kyselyn tuonne NIMET osioon ja vink vink....ketä nimien mietintä kiinnostaa voi käydä kommentoimassa!!!! Alotukseni oli " Nimi Vilhon veljelle" . Saatan kysellä teiltä vielä sähköpostillakin jos ei päästä miehen kanssa yhteisymmärrykseen. Ihan hyviä ehdotuksia tuoltakin on jo tullut.
Vauva on tähän menessä yhtenä yönä valvonut 1/2 tuntia! Muutoin syö 2 h välein mutta nukkuu. Eno vaimoineen kävi eilen ja kovasti sanoivat et on minun näköinen vauva, siis minä oli samannäköinen vauvana, lienee johtunut siitä että vauva on tummatukkainen kuten minäkin olin. Äitini sit innostui katsomaan vanhoja valokuvia ja tokaisi yhdestä haalistuneesta ristiäiskuvasta josta minusta näkyi lähinnä takaraivo että ihan samannäköinen on tämä uusi vauva. Hauskoja nuo sukulaiset! Nimestä äitini jo kyseli kovasti ja miestä alkoi ärsyttää ja meinas mennä kireeks tunnelmat, mut onneks kaikki ymmärsi rauhoittua. Pitäis oppia ottaan vähän humoristisemmin nää sukulaissuhdeongelmat, kun nää on just niin tyypillistä!
Nyt meen oikaseen sohvalle, kun molemmat muruset nukkuu!
tiivii, pikku-V ja pienenpieni 21/2 viikkoa jo
Typy toivottavasti unessa,ainakin pian...
Meidän puistossa ulkoilee englanninkielisen pk:n lapset.Siinä leikki2 5-6vuotiasta poikaa ja toinen löi toista pulkalla poskeen ja toinen kävi itkemään.Hoitaja(nainen) tuli siihen heti että mitä kävi ja poika selitti.Sitten hoitaja sano" ensin sun pitää lopettaa itkeminen,sinähän olet mies.Muista että miehet ei itke,sinun pitää hoitaa tämä muulla tavalla!!" Kyllä kuulkaa meikäläisellä loksahti suu auki!!!!
Paranemista Alli+perhe.Kyllä poskiontelotulehus voi olla kuumeeton.Mulla oli jo pienenä paljon niitä ja joskus ainoa oire oli vatsakipu.Sillon lastenlääkäri sano et voi oireill niin..en tiedä mitä nykysin sanotaan?!
Niin,kyllähän se on että lapsetkaan tuskin nukkuu 20-10 mikä olis aikas ihanaa...MEillä vaan aikset aamut tekee vklsta yhtä hel...ku mies ei vaan nouse vaan aina minä ja sit alkaa riidat jo aamusta...
Tämäkin kuuluu niihin syksyn muutoksiin!
Nyt hakemaan pyykit ja laitoin uuniin aineet vaikuttamaan ni nyt on pakko putsata se!Aattelin et laiskuus iskee jos en heti uunia suihuttele...
Pojalla on jumpassa uintia.Kiva ku on vaihtelua mut siellä pukukopissa odottaa et herra saa vaatteet päälle ja eka selvii pois saunasta...ja typy karkailee sinne tänne..huh,huh!!!!!
jatu
Alli, meillekin lääkäri sanoi, että yskä on usein ylähengitysteistä johtuvaa. Eli poskiontelot voi tosiaan olla tulehtuneet, tai korvat. Meillä myös esikoisella välillä sitä, että hengittää paljon suun kautta ja vain siitä edes huomaa, että nenä onkin tukossa (räkää ei siis tule yhtään).
Jatu, aikamoinen kommentti puistossa!
Mulla on taas uudet hiukset. Tai no, sama malli ja väri, mutta kuitenkin.
Tytöt sählää vessassa, joten mentävä on. Mies on saunaillassa (autolla).
T: Ynis
Kyllä Jatu mullakin loksahti suu auki kun luin puistojuttusi. Aivan käsittämätöntä, siis aivan.
Meille tuli tänään kotiin silmäkulmaan sekä jalkaan purtu lapsi. Siis todella turvonneet ja kipeät jäljet lähellä silmää. Ymmärrän (jotenkin) että tuollaista voi tapahtua, mutta meidän pk ssa yhdellä on taipumusta tähän ja " kohteet" vaihtuvat. Hankala tilanne kaikille osapuolille, mutta myönnän sisäisen leijonaemoni heränneen kun näin selvästi kipeän lapseni. Ääh. Todella toivon, ettei toiste tarvitse tätä todistaa...
Keilinin " mä oon vaamis" -kommentti kuullosti tutulta. Erityisesti kommentti vierailee taloudessamme ruoka-aikaan.
Taidan siirtyä seulomaan sposteja, sillä myyrä viihdyttää ehkä vielä hetken.
hk
Hieno päivä takana mutta iltapuuron syöntiin ei seuraksi kelvannut isi ja minä sitten menin, jotta saadaan homma äkkiä hoidettua. Tiedän, ei saa hypätä lapsen halun mukaan mutta nyt ei jaksanut tapella. Sen jälkeen hampaiden pesulle isin kanssa ja sitäpä se on rääkynyt nyt 5min, kun äidin syliin olis pitänyt päästä. Ja kun laitoin astioita koneeseen, Onni meinas paukauttaa koneen kiinni niin, että mun sormet melkein jäi väliin. Otin sitten aika rivakasti pojan kädestä kii ja siirsin sen muualle. Voimasanojen saattelemana. Eipä oikein tykännyt.
Perhana sentään kun ei jaksa tätä suosikkina olemista! Mihinkään ei kelpais isi. Nytkin itkee ja rääkyy tuolla kylppärissä eikä suostu yhteistyöhön.
No, sen verran positiivista tässä päivässä, että nukkui päikyt, 1,5h, vaunuissa heräämättä kertaakaan. Milloin lie viimeksi mennyt noin hyvin.
Itse olen aika väsynyt. Aivan kuin olisin valvonut pari yötä, silmiä kirvelee. Nenää kutittaa edelleen ja aivastuttaa kovasti. Plaah.
Eniten ärsyttää nuo huutamiset näin illalla siksi, että " pelkään" että se näkee unta sitten kun on omasta mielestään joutunut kaltoin kohdelluksi ja huutaa sitä sitten yöllä. Vaikka tiedän, ettei näitä tilanteita voi eikä saa välttää. Pakkohan tuon on oppia, ettei se päätä, kenen kanssa pesee hampaat!!! Mutta nyt ei jaksais tämmöstä. Niin kiva päivä ollut muuten.
Sain mieheltäkin etukäteen ruusuja. Huomennahan on naisten päivä;)
Nyt nukuttamaan.
T-P
T-P:lle luettavaa (miksei muillekin, tosin onhan näistä ollut puhetta ennenkin)
http://jkk.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/2-3vuotias.php?dir=/lapsi_ka…
eli kun en oo muistanut sulle laittaa, että älä murehdi. Yölliset kauhukohtauset on ihan normaaleja ja kehitykseen kuuluvia. Tai siis ei niitä kaikilla oo, muttei ne myöskään sillä tavalla " johdu jostakin" . Meillä esikoisella näitä oli 2v iässä ja poika HUUSI ja potki ja riehui ja vaikka joku ohje on, ettei painajaisista pitäis herättää kesken, niin kyllä me joskus jouduttiin herätellä poikaa, kun ei sitä pystynyt kuuntelemaan. Aikanaan ne loppui. Muilla ei niinkään oo ollut.
Kärsivällisyyttä kun saisi pussiin, josta voisi tarpeen tullen jakaa muille ja taas välillä ottaa itselleen.
Meillä haasteita antaa (tämän yleisen hässäkän lisäksi)neiti kakkonen. hän on niin tyytymätön ja äkäpussi ja nirso ruokapöydässä jne. Toisaalta varsin ihana tyttö ja kovasti on oppinut kärsivällisyyttä ja yrittämään itse, mutta kyllä monesti miettii, että miten osais tyttöä oikein ohjata. Lisäks esikoinen ja Pekka on paremmin hoikkia ja neiti taas pyöreämpi, niin sekin mietityttää, että pitäiskö tarkemmin seurata,mitä tyttö lopulta syö. Mutta kun ei meillä minusta herkkuja ees niin paljon oo esillä/ tarjolla, että niillä vois ruokia korvata tmv. Tyttö vaan ei viiti liikkuakaan niin paljon.
Tänään oli muskaripäivä ja huomenna kerho. Siskollekin sain päivällä soitettua taas. Kovin samanlaisia ajatuksia sillä on näistä vauvajutuista nyt kuin mullakin, vaikka toisinaan tuntuu,että ollaan aika erilaisiakin. Mukava samalla muistella omia alkuaikoja esikoisen kanssa.
Pitää vielä laittaa tiskit ja käydä pesulla. Ja miehellä on kuulemma työasioita vielä koneella tehtävänä, joten pitää lopetella.
T@hti ja lapset, joista Pekka tasan 2,5v
mulla on enemmän omaa aikaa kun mies on poissa - tai no, ei ehkä omaa aikaa, mutta meillä taitaa olla rauhallisempaa :-)
Eilen illalla meinasi kyllä hermot mennä kun oltiin saunassa Typyn kanssa ja yhtäkkiä hän lähti sieltä litskumärkänä kesken kaiken humppaamaan ympäri kämppää eikä suostunut tulemaan suihkuun kuin hakemalla. Totesi vaan olevansa valmis :-)
Iltapalakaan ei maistunut, vaikka suostuin pieneen pompotteluun. Halusi paahtoleipää - haukkasi palasen. Halusi omenaa - söi kaksi viipaletta. Halusi juustoa - oli pahaa ensimmäisen nirhaisun jälkeen. Tänä iltana ei palvelu pelaa.
Ja nyt menoksi. Kirjoitelkaapa kahvilukemista Jatulle ja muillekin, jookos!
Keilin