~ TOUKOKUISET KESKIVIIKKOON ~
Mie ekaa kertaa laitan tämmösen pystyyn..:)
Kommentit (21)
eiliset
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9766986&p=2&tmode=1&smode…
(paina hiiren oikeaa painiketta ja valitse linkin kopiointi, ja sitten liitä viestissä)
Mä olen tykännyt enneminkin käyttää vauvalla bodeja ja puolipotkareita, kun paidat tahtovat nousta kainaloihin vaikka ois housutkin. Kesällä tietty ois hyvä muutamat pikkuhousut. Mä pesen aina kaikki vauvan vaatteet, että tulee heti meidän oma tuoksu ja tottumus pesuaineeseen.
Mies kävi eilen ostamassa itkuhälyttimen lidlistä, kun oli niin edullinen 29,90! Hiplaili sitä koko illan ja mietti, että mitenkäs se nyt sitten sinne mahaan saadaan :D Mies on ihan hulluna kaikkiin tavaroihin ja mun pitää toppuutella ettei tuu ihan turhia.
Viime yö oli taasen mielenkiintoinen. Näin unta, että synnytys alkoi ja tuli verta sekä supisti ja mies ei tehnyt elettäkään lähdön suuntaan ennenkuin huusin täysiä. Heräsin sitten ja mulla olikin supistus menossa. Niitä tulikin tunnin ajan muutaman minuutin välein, osa aika kipeitäkin. Ajattelin tietysti, että no nii tässäkö tämä nyt oli, mutta onneksi laimenivat sain nukuttua. Säikäytti kyllä kun olivat niin säännöllisiä. Monillahan on ollut jo osastokäyntejäkin, no sinne pitää mennä jos tilanne niin vaatii.
( . ) Möyrintä jatkuu ja olen yrittänyt kuulostella miten päin siellä ollaan. Enimmäkseen taitaa olla pää alas päin, kun potkut tuntuu ylhäällä. Ja hikkaakin on.
Levottomat jalat on joka iltainen vaiva nykyisin vaikka mitä yrittäisin, viimeksi oli sama juttu.
Edelleen silmissä seikkailee mustat pisteet näkökentässä, inhottavaa.
Tänään pääsen vähän tuulettumaan kun mennään miehen kanssa kaupoille ja kirpparille, vauva ei kyllä vaatetta kaipaa enempää, mutta hoitoalusta ja harsoja ois kiva löytää.
rv 28+5
Herätty on jo ennen seitsemää, pikkuinen tosin nukkuu vielä. Liian aikaista mulle, mutta tuli luvattua isommille, että heittäisin heidät tänään autolla kouluun.
SÄMPYLÄINEN mä ostin esikolle (jonkun mitä hankkia vauvalle-listan mukaan) pikkareita vinon pinon, muttei tullut kertaakaan käytettyä. Ainakin jos käytätte kertiksiä, niin tuskin tarttee, kestovaipoista en osaa sanoa. Mä olin toissa päivänä myös harso-ostoksilla Eurokankaassa. Eli teen siis itse, valmiina ovat aikas hintavia. Jossain vaiheessa pitäis tosiaan tarkastaa kaikki muut varastot, voiteet yms. mitä pitäis vielä hankkia.
Nyt pikkuinen heräs ja haluaa aamupalaa, palailen myöhemmin.
Kolmeplusyks ja 32 tasan
Tulin vaan pistäytymään kun eilen en jaksanut koneella olla paljon mitään mitä nyt pinoja kävin lukemassa.
Täällä voidaan ihan hyvin vaikka sunnuntaina tulikin vähän säikähdettyä mutta verenvuoto on nyt loppunut.Luulin jo että kohdun suu ois pehmennyt kun pe-la oli kivuttomia supistuksia aika paljon mutta eipä ollut pehmennyt vaan oli napakasti kiinni ja kaulaakin oli 4cm jäljellä ainakin ja eikä kohdun suu reagoinut paineeseenkaan.
Täällä pikkuinen on välillä poikittain ,välillä pää alaspäin ja taas välillä perätilassa elikkä potkuja ja nyrkiniskuja satelee joka suunnasta.
Onko muut huomanneet sellaista että pikkuinen ei liiku paljoakaan suihkussa ollessa vaan rauhottuu?,mä ainakin olen sen huomannut että veden lämpö rauhoittaa.
Ai niin onnea janskuliinille näin jälkikäteen.
Meillä isäntä on kauheassa nuhassa ja arvatkaas palaako hermot sen valittamiseen.
Mut nyt taidan mennä vihdoinkin mittaan verensokerin jällee ettei vaan unohdu,onneksi tänään on viimeinen päivä kun sitä mitataan,toivottavasti.
HeidiS rv27+6
Viimeinen päivä aikaa viilata gradua, ja ei silti hotsita yhtään... Loppu viikon olen sitten lasten kanssa kotona " lomalla" . Pitäkää mulle nyt pliis peukkuja, että saisin jotain järkevää aikaiseksi. Kumma kun tuota työtä on tehnyt jo viisi vuotta (!!!), yhtäkkiä sitä ei saa loppuun.
PIKKUHOUSUISTA: Meille on sellaisia tullut kans vino pino käytettyinä, mutta en ole käyttänyt kertaakaan. Ehkä jos pitäis paljon narupaitoja ja olis hyvät kainaloon asti menevät pikkarit, niillä sais helmoja vähän lukittua. Mutta omasta mielestä leveäresoriset puolipotkarit on olleet paljon toimivammat siinä hommassa...
( . ) Ihan ok. Eilen oikein keskityin istuessa ja kävellessä ryhdin pitämiseen ja venyttelinkin vähän, ja heti selkä tuntui paljon omemmalta illalla. Mulla on kans notkoselkä (joku muukin valitteli), joten maha meinaa helposti lysähtää tuohon eteen. Ei kun vastaliikettä selkälihaksilla kehiin...
OM rv 29+0
Ilma on aika tuhruista täällä päin ja tekiskin mieli vaan mennä takaisin sänkyyn. Äiti on vielä meillä, mutta lähtee takaisin Raumalle piakkoin. Kämppä onkin nyt sitten aivan erilainen=siisti:)
En tiedä miksi, mut mua on aamusta lähtien huolestuttanut, kun masussa ollut aika hiljaista. Ennen miehen työhön lähtöä itkeä tirautin, että nyt se on kuollut ym. Kyllä sieltä sitten pari tömps tömps kuului, mutta on muuten ollu ihan hiljaa. Jäiköhän huoli siitä eilisestä pinosta, kun mietin koko illan kaikkea kamalaa:(
Äitiyspakkauksesta: pesin kaikki iholle tulevat vaatteet, kun mustakin ne tuoksahti. Sain omalta kummilta parit pikkarit, mutta muuten en aio niitä ostaa. Eilen ostettiin äitiyspakkaukseen sellaset valmiit reunasuojukset, kun en oo mikään käsityöihme ja ekaks vauva saa nukkuu siinä.
Ihania uutisia tuli heti aamutuimaan kavereilta, niille oli syntynyt pieni tyttö kuukauden etuajassa, painoa oli 2900g, pituus jäi arvoitukseksi, kun miehet vaihtoivat tiedot keskenään:) Puhuttiinkin miehen kanssa, että ko.mammalla ei ollut koko raskauden aikana mitään häikkää, ei pahaa olo, ei ennakoivia supistuksia. Jäi äippälomalle ja avot! Mä todennäköisesti meen sitten yli ja reippaasti, vaiks täsä on ollu kaikenlaista...
Pitääkin tänään soittaa uutta neuvola-aikaa ja avautua tädille huolista. Oonkohan mä vaan hysteerinen ensiodottaja?!
AE 29+4
Tänään illalla pääsevät taas Tampereen toukot aiheuttamaan pahennusta! Muistakaa tuoda 4D-kuvat, joilla on, jotta päästään taas kiljumaan, hih!
Mulla tuntuu noita vaaratilanteita piisaavan. Eilen kotorappusien askelman kiinnikkeet yhtäkkiä petti alla ja tulin ryminällä alas. Kävi ilmi, että osassa rappusia kiinnikkeet ovat löystyneet. Ja ne on rakennettu alle vuosi sitten!!! Nyt sitten pitää soittaa portaat rakentaneelle firmalle ja valittaa. Olen aivan raivoissani ja kauhuissani. Onneksi sain kaiteesta kiinni eikä sen suurempia sattunut kuin että tuo toipilaana ollut nilkka taisi vähän tykätä huonoa. Mitä, jos sylissä olisi vauva, eikä saisi kaiteesta kiinni? Nostan kyllä tästä hirveän metelin.
Almaeino: Soita ihmeessä neuvolaan, jos pahalta tuntuu! Varmaankin masussasi on kaikki hyvin, on vain hiljainen päivä, kun vauva lepäilee. Mutta itse olen huomannut, että on parempi pyytää apua kuin jäädä murehtimaan.
Jaahas, palailen myöhemmiin. Nyt alan tapella sen rakennusfirman kanssa!
Jansku 3+4
Onko täällä kaikki muut onnelliset jo saanu äitiyspakkauksen, paitsi minä???????? Oon ootellu jo reilusti yli kuukuden, eikä mitään vaan kuulu, mä vihaan tätä Helsinkiä just tän takia ja haluan MAALLE!!!! Siis edelleen;-) Onnea siis kaikille sen jo saaneille, mä täällä kuumottelen joka päivä postia ja mitään ei näy, ei kuulu..... Huomenna meen sitten sille ravitsemusterapeutille ja diabeteshoitajalle ja saa varmaan sitten ne sokerien mittaus välineet ja tarkemmat ohjeet yms.....Mitäs muuta??? Kun taas en muista mitää.....Nyt on jotenkin veto ihan veke ja pitäis lähteä tästä kävelyllekin, että taidan palilla myöhemmin asiaan, kun ajatus kulkee vähän paremmin!!!! Mukavaa päivää toukokuiset ja paljon keväthaleja kaikille!!!!
-Emunainen ja lude 29+4-
ALMAEINO: Soita tosiaan sinne neuvolaan, jos huoletttaa. Mä eilen yritin vaan kovasti ajatella ja niin myös kirjotinki ettei me ihmiset kaikkeen voida vaikuttaa, juuri noita huolia ajatellen ja aattelin etten mene lukemaan sitä helmikuun pinoa, kun oon ihan hermoheikko tyyppi, mutta menin sitten kuitenki ja se kyllä laittaa aina pelkäämään kaikenlaista. Mitä kauemman niitä ajatuksia pääs pyörittää sitä suuremmiksi ne tapaa kasvaa, siksi varmistamalla tilanteen saa rauhallisen olon. Se on kumma, että sitä rauhallisen päivän tullen miettii, mitähän nyt on...mutta täytyyhän niiden pitää kasvupäiviäkin pitää.
Mulla oli eilen viikon hurjan menon jälkeen rauhallisempi päivä, mutta otti sitten yöllä kiinni sen, mitä päivällä huilas, eikä meillä nukkunut sitten kukaan. Minä pyörin sängys, pikkunen mahas ja mies ei voinu siinä pyöritykses nukkua. Yöllä vähä supisti mahaa ja samalla, kun nahka on piukkana, pysty helpommin tarkkailemaan asentoa. Mun milestä sen pää on navan oikealla puolella ja pylly vasemmalla, jalat alhaalla. Pyllyä työntelee ulos niin, että maha piukuu.
Mukavaa tapaamista tamperelaisille!
Huuheli 29+4
Taidan tulla tänne kun en nukuttuakaan saanut:( väsyttää ja olo on taas vaihteeks niin vetämätön!varmaan tuo poikakaan ei kauan nuku... sillä olis virtaa vaikka kuinka taas kun mä oon ihan laiska!
PIKKUHOUSUISTA;meillä ei ollut yhtään pikkuhousuja kun ei tullut 2005vuoden pakkauksessakaan mukana pojan aikana...no ostin mä parit sitten kesäks,mutta ei kyllä ollut käyttöä. nytkin mietin et tarvisko pojalle ostaa pikkuhousuja täs kun kesäki tulee,mut en tiiä tarvitaanko vieläkään kun nuo housuvaipat on käytössä niin en oo laittanu enää pikkuhousuja siihen päälle. vauvalle en osta kyl myöskään koska tuskin tulee käytettyä ....mä pidin kaikista helpompina vastasyntyneelle ja pienelle vauvalle bodyä ja puolipotkareita:) ja sellaset bodyt oli viel aivan ykkösiä missä sivuilla napit/nepparit et aukee ihan kokonaan,ei tarvi pään kautta tunkea;) nytkin kesä tulee niin luulen et vauva pärjää näillä samoilla vaatetuksilla...ehkkä lyhythihaset bodyt vois nyt olla tarpeen enemmmän kun pojan aikana.
Eilen kerhossa tuli puhetta tulevasta kesästä...moni sanoi et tulee KUUMA kesä!huh et joo voi olla et vauva pärjää hyvinkin vähällä vaatteella jos oikein kuumaa....mitenkähän sitten kaikki vaunussa nukkumiset ulkona,jos oikein hellettä riittää eikä varjopaikkakaan viilennä...? no saa nähä sitten. mä oon kyllä ilonen et (jos) tää vauva syntyy toukokuussa niin pääsee mahasta ja tästä punkero-olosta eroon kesähelteille:D
( . ) mitän ihmeitä ei tänne masuun/mammalle kuulu...nyt oon muutamana päivänä vähän miettinyt oonko turvonnut vai mitä tää on... vähän niiku sormet olis kankeemmat ja jalat tuntuu sellasilta kummilta....jotkut sukatki jättää rinkulat nilkkoihin:( ja peiliin ku kattoo niin naamakaan ei mitenkään hääviltä näytä:( ihme vaikka tässä alkais paisua ku pullataikina ku niitä pulliakin tulee vedettyä niin paljon!
eilen kävin pikkasen lukemassa ja huomasin sen helmikuun odottajaketjun jutun mistä tekin täälä puhuitte:( ihan kamalaa!pakkohan mun oli kans käydä lukemassa sielä helmikuisissa ja tuli niin kauhea mieli ettei oikein mitään jaksanut kirjotellakkaan:( aivan kauheeta että noita pikkuvauvojen kuolemia sattuu aina vaan vaikkei ne niin yleisiä oo,mut kyllä niitä kummasti vaan kuulee!järkyttävää!! laitto taas omankin mielen tosi pelokkaaks ja epävarmaks...koskaan kun ei tiedä mitä tulee!!!
hoh mutta nautitaan näistä hetkistä täysillä ja pakkohan sitä on yrittää ajatella positiivisesti ettei synkisty!
KAIKILLE HYVÄÄ OLOA ja KESKIVIIKKOA!!!!!
toymama 28+4
joka vielä odottelee pakkausta, kuukausi sitten vein hakemuksen ja perjantaina oli tehty päätös. Laput tuli eilen eikä niissä mitään ihmeellistä ollut: pakkaus tulee postissa kunhan ehtii ja raha on se minimi... No, on sitten toiveissa saada vähän sitä hoitotukea, jos ei miehen tulot sitten pudota lisää nolliin.
Odottelen täällä väkeä koulusta, että pääsis kylille. Isännälle oli tullut paketti ja kaupasta pitäis maitoa hakea. Neitikin sotkee mun vaatekaapilla, joten lopettelen hyvin lyhyeen...
Äippä rv 30+3
Päätimpä minäkin nyt taas kirjoittaa kun en olekkaan muutamaan päivään sitä tehnyt.
Neuvola oli tänään, nyt mennään sinne siis joka viikko. Kävin viime viikollakin,sillo oli verenpaineet koholla niin piti mennä nyt taas tänään. PAineet olivat loistavat, mutta silti anto jo viikon päähän seuraavan, eli kait sitä mennään näin ´sitten loppuun asti..
Loppuun asti.. tuntuu aika hurjalta että kohta oikeesti täällä ruvetaan jakaantumaan, ja jo kuukauden päästä muutamat varmaan miettii lähtöä ja sen sellaista.. Edelleen mietin vain että mihin tämä aika katosi.
Vauva pyörii kuin häkkyrä mahassa, ei mitään sen suuntaaan viittaavaakaan että asettuisi aloilleen. Potkuja tuntuu milloin missäkin, eli asennot vaihtuvat hyvinkin tiuhaan. Nukkuminen on kans alkanut tuottaa vaikeutta. KOipien välissä tarttis olla jotain ja mahan alle jotain, kun tuntuu että maha muuten roikkuu tyhjänpäällä ja jotenkin on niin vaikeeta. KYljet puutuu ja aamuyöstä tuntuu etten enää saa nukutuksi ku kaikkialle sattuu. Ja mitä, viikkoja reilu 31 ja nyt jo tällästä, vielä vi mennä 10 viikkoa helposti ja milläs sit nukun, varmaan seisaalleni.
Joku ihmetteli isoa sf mittaa ja mietti onko se verrannollinen vauvan kokoon. Mulla kans menny mitta ihan omaa käyräänsä yläkäyrän ulkopuolella ja sen takii kävin ylimääräisessä ultrassakin. Vauva todettiin kuitenkin silloin ihan normaaliksi, ehkä jopa hieman keskiverto vauvaa pienemmäksi ja vettäkin oli normaalisti. Että ei ainakaan luvanu mulle kuin 3,5-4 kiloista vauvaa syntyväksi. Onneksi:)
Pikkuhousuistakin oli puhetta. Mullakin niitä oli kaksosille vinot pinot, mutta eipä niitä juuri käytetty mitenkään. Kietasupaitojakin oli,mutta aika äkkiä ne jäi käyttämättä just sen takia että nousevat heti korviin vaikka olis tungettu mihin pikkuhousuun ja housuun. Ja tosiaan kun ovat luvanneet tästä kesästä kaikkien aikojen kuumista, luulen että vauvoille riittää hyvin pelkkä vaippa.
Pikkuhouista tulikin sitten mieleeni että kylläpä nämä omat pikkuhousut alkavat olla raivostuttavia. Mielumminkulkisin ilman. Mitkään mamma kalsaritkaan eivät pysy mahan päällä vaan rullautuvat ärsyttäväksi makkaraksi mahan alle painamaan. Ja tippuvat sitten. Inhottavaa kun saa olla koko ajan nykimässä niitä ylös, käsi housuissa... Ja kun nyt valituksen makuun ollaan oikein päästy, toinen inhotus on paidat. Kaikki mun paidat alkavat olla siinä määrin pieniä etteivät pysy alhaalla vaan paljastavat puol mahaa. Onneks melkein kaikki housut vielä on sellaisia että tulevat mahan päälle, mutta yksiä lantiomallisia äitiyshousuja en voi just tän asian takia käyttää kun mitkään paidat ei enään riitä peitämään ja sitte mamma kulkee ylpeenä kaupassa pallomaha paljaana, ja ihmettelee vaan ku ihmiset kyttää mahaa....
No joo, lapset nukkuu, mies tulee kohta kotiin ja saa sitten hyvää ruokaa, ehkä mielen laatu vähän paranisi sitten:)
martina 31+3 ja 2x 2v9kk
Olin tänään neuvolassa ja kun tuosta sf-mitasta oli puhetta, niin mulla se huitelee alakäyrän alapuolella..mitta oli nyt 23cm kun se oli tammikuun lopulla sama. Terkka laitto ajan ultraan perjantaiks, tarkistetaan sitten mistä johtuu. Vauvan asennostakaan ei oikeen ollu varmuutta. Sairaslomaaki sain, kun alkaa töissä käyminen ottaan koville. Muuten kaikki oli ok..verenpaineet ym. kunnossa.
tämmöset kuulumiset tällä kertaa, täytyy alkaa valmistautuun manselaisten tapamiseen
äite rv 31+1
..Ja myöhästyneet synttärionnittelut JANSKULLE!
Oon ollu ihan tööt..mulla alkoi maanantaina se psykiatrian harjottelu ja vaikkei se työnä raskasta olekaan, niin oon niin puhki illat etten ruoan laiton ja koiran ulkoiluttamisen jälkeen jaksa enää mitään. Tänään piti kävellä töistä pois (joku 4 km suunnilleen) kun mies on nyt viikon verran ylitöissä kahdeksaan asti, niin kesti lähes puolitoista tuntia kun supisteli niin törkeästi. Enää en kävele..tilaan vaikka taksin jossei pyörä ala toimimaan.
Mulla on pää ihan tyhjä..en edes muista mitään mitä olitte tuossa keskustellut.
ilon aiheita on uusi craco auto baby -kaukalo, joka ostettiin lauantaina ja mistä olen huippuiloinen. Saatiin vaunutkin viikonloppuna ilmaiseksi..tosi hyväkuntoiset aivan kuin uudet..mutta ne on aika monta vuotta vanhat.. Ja mua harmitti kun aloin heti nirsoilemaan, että haluan uudet vaikka nuo on tosi hyvät. Enemmän mua vielä alkoi tympimään oma käytökseni ja ajatukseni. Pitäisi olla kiitollinen että saatiin ne ihan ilmaiseksi ja säästettiin monta sataa..kun sitä rahaa ei ole yhtään liikaa. En tiennyt olevani tällainen nirppanokka..nyt oon alkuviikon niitä tuossa olohuoneessa kattonut ja alan tottua. Olisihan uudet kivat mutta ei nuo kuitenkaan ihan mistään aataminajalta ole..haittaako tuo vaikkei ihan uusinta mallia olekaan. Nyt loppuu nirsoilu!
Pitäkää hauskaa taas Tampereella syömässä *huokaa kateellisena* ja tulkaahan raportoimaan kuulumisia:)
Käympäs kattomassa olisko huuto.nettiin tullut mitään uutta mielenkiintoista.. Palaillaan!
Mirage 30+5
Nyt jo ajatus rullaa vähän paremmin, niin päätin pistäytyä:-) Mua niin harmittaa, kun en nyt päässy tamperelaisten tapaamiseen huutamaan pippeleiden ja muiden ruuminosien ja erilaisten eritteiden nimeen!! Mutta toivottavasti mammoilla on kuitenkin mukava ilta ja saavat nauraa taas masut pipiksi ja syödä ne masut myös pipiksi, tulkaahaan kertomaan sitten kuulumisia tyttelit! Mä tässä just mietin, että onko täällä Helsingin päässä halukkaita mammoja, jos järkkäis jonkun tapaamisen jonnekkin??? Siis tietenkin muualtakin olevat mammat tervetulleita mukaan, mulla kun ei oo enää mitään velvotteita, niin voisin sellasen järkätä, jos mukaantulijoita löytyy????? Eli siis kaikki (paikkakuntaa katsomatta), jotka ois kiinnostuneita tapaamisesta jossain kivoissa merkeissä, niin kertokaahan, niin jos halukkaita löytyy, niin sovitaan sitten tarkemmin paikkaa ja ajankohtaa!!! Että tämmöstä ideaa nyt heitän ilmoille....
Kalsareista: Täällä myös yksi, jonka kalsongit rullailee aina mahan päältä pois, raivostuttavaa;-/
Miehen osallistumisesta: Täällä myös mies valmistautuu omalla tyylillään, turhia hösöttämättä....Välillä tosi loukkaavaa ja sanoinkin asiasta, mutta sanoi sen olevan hänen tyylinsä ja kertoi kuitenkin miettivänsä asioita ja välittämällä musta ja pikkaisesta, niin annan hänen omassa rauhassa sitten miettiä asioita ja kyllä se sitten välillä osaa yllättääkin ja se on aina tosi piristävää! Esim. ennenku tää raskausdiabetes oli todettu, oli ostanu sellasen suklaalevyn jotain hienoa maitosuklaata ja siinä oli teksti, että vaikka tämä on pientä, annan sen suoraan sydämestä ja se oli kirjekuoressa ja siinä luki päällä, että kullille;-) Tajuatte varmaan, vaikka kuulostaakin hieman kaksimieliseltä, tajusin kyllä heti, että meillehän se oli pikkuisen kanssa ja itkuhan siinä tuli, jos toinenkin.....Että kyllä sen välillä huomaa, kuinka se on innoissaan ja puhuu vauvan myötä tulevista muutoksista, mutta välillä on taas ihan lukossa!!
Joo, eipä tässä kummempia, taidan mennä tiskaamaan, se kun on mun lempipuuhaa!!!! NOT!!!!!!! Kuuluu muuten niihin kotitöihin, joita vihaan, niin ehdottomasti top 5: sessa....Palaillaan asiaan neitoset ja mukavaa illan jatkoa!!! Halaukset teitille ja massuille!!
-Emunainen ja lude 29+4 still-
Ja heti on pakko päästä tänne purkamaan itteensä, kun ukon ketale on töissä...
En mene enää ikinä kauppaan!! Sain sielä sellasia paheksuvia katseita joka suunnasta, joku mummojen ja mammojen kauppailu aika näköjään oli. Pyörin sielä ainoana alle 50 vuotiaana ja perskeles, vielä raskaana! Kun olen tällänen pieni kokoinen ja vielä aika nuori (18 vuotta, kesällä 19) ja tiedän näyttävänikin nuorelta, niin sain niin paljon pahoja mulkaisuja sielä kaupassa ja joku mummo rupesi vielä sitten ihan ääneenkin päivittelemään että voi voi kun nykyään nuo LAPSET rupeavat sikiämään ja sai samalla sitten kaikki muutkin mammat ja mummot puhumaan ja päivittelemään aiheesta. Yritin tehdä ostokseni niin nopeasti kuin mahdollista, itku silmässä ja hammasta purren. Harmikseni päätin käydä sitten tuossa lähikaupassa, enkä mennyt isompaan markettiin. Pääsin siitä sitten kassalle ja olihan se kassaneitikin joku vanhempi nainen. Ja kauhistus minkä pölötyksen sain siitä aikaseksi kun ostin miehelleni kaksi saunakaljaa, raskaana oleva tyttö ja vielä alkoholia ostelee, tuollaisilta lapsi pois heti kun syntyy, eihän tuollainen osaa edes äiti olla! Useampi mamma siis oli kyyläilemässä ostoksiani, siis ihan tarkistamassa mitä minä siihen hihnalle laitoin ja sitä mukaa pudistelemassa päätään ja kommentoimassa! Yritin olla välittämättä näistä mammoista, yritin olla niinkuin en edes huomaisi tai kuulisi mitään, vaikka itku siinä meinasi tulla! Kassaneitikin oli inhottava ja tyly minua kohtaan, halusi vielä tarkistuttaa ikäni papereista. Kyllähän minä sen ymmärrän, että tarkistetaan kun alkoholia myydään, mutta teki sen vain sen takia kun halusi tietää minkä ikäinen olin ja ilmoitti sitten samalla muillekkin kaupassa oleville, että oli se tyttö 18 vuotta täyttänyt, mutta on ne nykyajan 18 vuotiaat vielä ihan lapsia!! Tungin nopeasti kaikki tavarat muovipussiin ja lähdin kaupasta vauhdilla. Hyvä että jaksoin kantaa sen kassin autolle, oli nimittäin suht isot ostokset yhteen kassiin ahdettavana. Autossa sitten rauhoittelin itseäni ennenkuin lähdin ajamaan ja pääsin turvallisesti kotipihaan asti. Lähdin raahaamaan sitä kassia sitten kotiin päin, niin se pe***leen kassi ratkesi vielä siihen pihalle ja ostokset tietty levis! Äkkiä siinä sitten tungin ne ostokset siihen risaan muovipussiin ja nostin sen syliini ja vilkuilin samalla näkikö naapurit. Kun pääsin kotiin, niin itkuhan siinä ensimmäisenä pääsi ja rupesin sitten kissalle rähisemään kun oli niin paha mieli, vaikka se kissakin taisi vaan tulla mua lohduttelemaan... Ja sit tuli vähän aikaa melko napakoita supistuksia ja se sai vielä enemmän kiukustumaan ja ärräpäät lentelemään!! Onneksi ostin suklaata ja karkkia, nyt ne tulee tarpeeseen! Menen tuohon sohvalle niitä mutustamaan ja katselemaan telkkaria. Sit illalla kun ukko tulee kotiin, niin sille vielä puran tän päivän tapahtumat, voi ukko raasua...
Huh huh... pakko myöntää että helpotti pikkasen tää purkautuminen, anteeksi vain että jouduitte sen kestämään :)! Nyt katselemaan salkkareita ja suklaan kimppuun..
Voikaa kaikki mammuskaiset hyvin ja sinne napa-asukeille terkkuja :)!
T: Mirmuska ja Vilperi 29+3
Mirmuska: ymmärrän hyvin sua! Mä saan ensinnäkin niin paljon töissä kestää mummoja, että tulevat jo korvista ulos. Lisäksi meidän talo on oikein mummojen valtakunta, jossa meitä " nuoria" kytätään ja heti ollaan huomauttamassa jos jotain tehdään eri tavoin kuin pitäis. Yhtä mummoa vihaan jo oikeesti, kun se puuttuu JOKA asiaan. Kerrankin huusi mulle pihalla, että anna se koira hänelle, kun olet sille niin ilkeä (minä siis yritin hieman kouluttaa koiraa, että ei saa hyppiä ja jokainen jolla on koira tietää, ettei sitä voi sanoa tyyliin " kulta pieni, älä hypi, ethän tvs.). Sama tyyppi kuulemma oikeen rakastaa puuttua lastenkasvattamiseen ja on koko ajan tarjoamassa hoitoapua. ARGH!
Musta tuntuu, että mulle iski jokin pelkotila aamulla ihan vaan sen takia, kun mietin vauvan menettämistä ym. En sit maininnu mitään neuvola-aikaa tilatessa, kun Otto rupes taas kunnolla potkiin ennen sitä. Niin kuin joku teistä jo kirjoittikin, että kyllä ne tarttee välillä ihan lepohetkiäkin:)
Toivottavasti tamperelaisilla on oikein mukava ilta! Mielelläni olisin mukana:) Mies lähti sählyyn, joten taidan mennä palluttaan tota koiraa sohvalle. Kirottu lähikauppa myi Viennetan suklaakakkua alle eurolla, " pakko" se oli ostaa:)
See ya!
Almis
Palauduin juuri kotiin ja ajattelin vaan pikaisesti kurkata kuulumisianne ennen Greyn anatomiaa mutta tuo MIRMUSKAN kauppakokemus sai mut ihan raivon partaalle!
Nuo asioihin puuttuvat ja kaikesta kaiken tietävät mummelit ovat kyllä raivostuttavia! Itse sain kokea vanhusten ilkeämielisen käytöksen tuossa taannoin, kun kuljin keppien kanssa. Useampi kuin yksi mummo alkoi bussissa urputtamaan, kun istuin etupaikoilla. Sanoin, että anteeksi vaan mutta minulla selkä ja nilkasta nivelside rikki ja olen raskaana eli ihan hyviä syitä istua etupaikoilla, vieläpä 3 kappaletta. Ilmeisesti syyni eivät olleet riittävän hyviä, koska useammin kuin kerran sain vastaukseksi vain urputusta nuorista, jotka eivät arvosta vanhuksia.
Ja ostaessani Ärrältä muuttotalkooporukalle six-packia olutta, sain todella paheksuvia katseita ja tylyä palvelua. On se outoa, että joillakin on oma elämä niin hienossa kunnossa, että pitää arvostella muita, varsinkin tuntematta ihmistä ja tilannetta. GRRR!!!
Siis sata kiloa sympatiaa MIRMUSKALLE!
Tamperelaisten tapaaminen meni oikein kivasti! Kyllä olivat masut kasvaneet viime näkemältä! Taas syötiin niin, että navat raikasivat ja naapuripöydät saivat kuunnella juttuja kakkapökäleitä syövistä koirista. Tarjoilija kyllä hymyili ihan iloisesti lähtiessämme eli ilmeisesti emme kuitenkaan saaneet porttikieltoa, hih! Vielä päätettiin koettaa tavata kerran ennen kuin alamme poksua.
Mukavaa illanjatkoa kaikille!
Jansku
Grr.. pistipä vihaksi teidän puolesta nuo mummeleiden kommentit :-(
Pikkuhousuilla en ole aikaisemmin tehnyt mitään, mutta nyt ostin varalle, koska kokeilen kestovaippoja ja ajattelin josko ne siinä olis käteviä?
VUOTOASIAA: Onko muilla alkanut mitään epämääräistä vuotoa ilmaantumaan..? Mulla alkoi maanantai-iltana sellanen limainen vuoto ja jatkuu edelleen. Limatulppa? Mulla ei aiemmin raskauksissa ole limatulppa irronnut etukäteen, joten en tiedä miltä sen vuodon pitäisi näyttää??
Neuvolaan toki soitin ja ei oikein sanottu mitään. Jos alkaa supistelemaan tai olo muuten huononee, niin käski ottaa synnyttäjien vastaanottoon yhteyttä.. Mietin soittasko omalle th:lle vielä, kun vaivaa.. Soitin nimittäin tiistaina ja mun omalla th:lla on sillon neuvolalääkärin vastaanottoja niin ei ollut vastaamassa puhelimeen. Se on oikein mukava ja varmaan ottaisi käymään siellä..
Me on sairastettu taas.. Nuha ja yskä iski minuun ja poikiin. Pienemmällä oli tänään korkeimmillaan 39,5 kuumetta ja kävin joku aika sitten kokeilemassa niin kuuma taas oli. Rasittavia tauteja.
Mies menee yöllä töihin ja nukkuu nyt, kiva kun saa kerrankin rauhassa olla netissä ;-) Harmi kun oli johonkin häveinneet ne " mitä hauskaa mies on sanonut synnytyksessä" -jutut. Nauroin niille yksikseni yks ilta..
Toivottavasti joku lukee vielä näitä juttuja illalla ja osaisi kommetoida tuota vuotoasiaa.
P + toukka 31+risat, isoveljet
Jospa joku sit laittaa linkin eilisiin, kun en mie vielä osaa..:)
Ekaksikin, kiitos kaikille jotka vastaili mun vesirokko- ja hikkakysymyksiin..:) Hikkaa on ollut joka päivä edelleen, mutta enpä ole siitä niin huolissani. Vesirokosta etsin tietoa netistä, mutta selvää vastausta kysymyksiini en löytänyt, joten ajattelin soittaa tässä aamusella neuvolaan ja kysyä. Koska ajattelin tänään juuri mennä sisarusteni luo, niin haluan olla ihan varma..
ÄITIYSPAKKAUS tuli eilen! Tasan kaksi viikkoa päivälleen meni siitä kun JÄTIN hakemuksen Kelalle, eli melko nopeaa toimintaa. Vaikka minä jo niin malttamattomana odottelin sitä, että meinasi mennä hermo.. Pengoin sitä jonkun verran, mies ei ole ehtinyt vielä katsoa, mutta ihania näkyi siellä olevan..:D Tulin siihen tulokseen, että taidan kyllä kevyesti pestä koneessa ne ihoa vasten tulevat vaatteet, kun haisivat niin kummalliselle (tehtaalle?) ja jotkut oli vähän kovia.
Sitä kyllä mietin, että oliko siinä ollenkaan pikkuhousuja? Saattaa olla, että jäi minulta huomaamatta, mutta ruukataanko sitä käyttää pikkareita vaipan päällä semmosilla pikku rääpäleillä? Mulla on joku muistikuva siitä, että pikkuveljillä ainakin oli potkareitten alla pikkarit, ei tietenkään bodyn alla, mutta kummiskin.. Sanokaa te mammaksi jo tulleet..! :) On mulla tuolla tavaroissa kyllä vauvan pikkareita, ettei sen puoleen haittaa vaikkei pakkauksessa niitä oliskaan. Nyt tuli ensimmäistä kertaa " vietti" , että haluaisi laittaa jo kaikki vaatteet valmiiksi hyllyyn ja kaiken valmiiksi (paitsi ei vielä pinnasänkyä). Ja ostella kaikki mitä tarvii (voiteita, desinf.ainetta, kaikenlaista), mutta en taida vielä tohtia..
Huh, heräsin tässä aika aikaisin, kun mies lähti töihin en saanut enää unta. Se oli klo 05.30. Taidan väsähtää ennen puolta päivää, kun ei ole ollut tapana herätä näin aikaisin ja nousta vieläpä ylös!
Mahassa möykätään, pari potkua on tullut kylkiluihinkin, ja minä onnesta soikea. Ihana pieni siellä muljuttelee..:)
No, eipä kai muuta tällä erää.
sämpyläinen 28+1