Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla naiseksi kantava, voimakas ääni?

Vierailija
17.02.2025 |

Mulla on. Olen harrastanut laulua lapsesta alkaen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa on, mutta osaan hallita ääntäni niinkuin tavalliset ihmiset osaa.

Vierailija
22/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on ja että vituttaa kun jotkut yrittää hyssytellä. Ihan niinkuin tahallamme oltais tämmösiä.

Oletko kouvolasta? 

Vierailija
24/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyyköhän tähän monesti adhd, ettei muista aina säädellä ääntä.

Vierailija
25/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, matala, kantava ja voimakas. Se on kuulemma yllättävä mun muuhun olemukseen nähden: olen lyhyt, pieni ja siro, ja sitten melkeinpä miehekäs möreä ääni. Jotkut pitää seksikkäänä, jotkut kamalana. Itse olen sinut sen kanssa. Ei ole minusta kauneimpia naisääniä, mutta minusta tuntuu, että miesvaltaisella alalla minun päälleni puhutaan vähemmän ja otetaan vakavammin tuon äänen takia.

Vierailija
26/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, valitettavasti. Meidät lapset kasvatettiin lapsesta alkaen kuuluvaan ja selkeään puhetapaan, käyttämään ääntämme oikein, ja koska suvussa on muitakin esiintyjiä sai aina palautetta ääntämisestä, sanojen huolellisesta muodostamisesta, puhetemmosta, seisomisesta suorana puhuessaan jne. Säikytän ihmisiä koska en aina ajattele miten hyvin kuulun joka paikkaan. Huonokuuloiset ovat kyllä iloisia, miten "huomaavaisesti keskustelen "heidän kanssaan.

Temmosta? Ilmeisesti oikeakielisyyttä ei kuitenkaan painotettu, vaikka muuten viestintää pidettiin tärkeänä. 

Vierailija
27/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on ja että vituttaa kun jotkut yrittää hyssytellä. Ihan niinkuin tahallamme oltais tämmösiä.

Oletko kouvolasta? 

En läheltäkään

Vierailija
28/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, kailotan tauotta puhelimeenkin niin, että muutaman hehtaarin alue kuulee, ja lapsille kailota myös aina kirkkaalla äänellä kuuluvasti kiljuen, koska he ovat jo lähes kuuroutuneet.

Kailottavan puhetavan lisäksi minulla on tarve olla äänessä tauotta. Se tuo minulle tunteen, että olen mielettömän tärkeä yksilö.

Haha 😁 🙉

Tiedän yhden, joka huutaa puhelimeen kuin se olisi joku entisajan telefooni myrskyisessä majakassa. KUUULUUUKO

Langan toisessa päässä on syytä pitää kapulaa noin metrin päässä edessään ja yhä kuuluu, muttei satu korvaan.

Vierailija
29/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nainen, vaan mies, mutta mulle sanotaan aina älä huuda

Vierailija
30/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innostuessa unohdan säädellä voimakkuutta. Yleensä puhun hyvin hillitysti enkä kailota. Ei koko korttelin tarvitse kuulla asioitani. Mutta joo, tarvittaessa ääntä kyllä löytyy.

Mullakin tämä, en käsitä miten suurin osa muistaa innostuessaankin olla tarpeeksi hillitty. :D

Ne on niin noloilijoita tai ylimielisiä, ettei ne korkeassa omanarvontunnossaan voi unohtaa tärkeysjärjestystä

Vierailija
31/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää, kun jotkut selkeästi muuttavat puheensa kuiskaukseksi kanssani jutellessaan, että puhuisin hiljempaa. Olen kyllä yrittänyt muuttaa puhetekniikkaani niin, että en puhuisi ihan koko kapasiteetilla.

Ala oikein kailottaa kun tekevät noin!

Vierailija
32/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä uteluja on koko ajan, mitä mieltä olet mistäkin. Eikö yhtään epäilytä?

Mielenkiintoinen ajatus! Olen pohtinut samaa itsekin 

Vierailija
33/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee tutkituttamaan mielenterveytesi.

Enpä tiedä. Tutustu hieman tekoälyn täysin VAIVATTOMIIN ja halpoihin käyttömahdollisuuksiin. Nykyään on syytä olla varovainen tuostakin syystä

Vierailija
34/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, valitettavasti. Meidät lapset kasvatettiin lapsesta alkaen kuuluvaan ja selkeään puhetapaan, käyttämään ääntämme oikein, ja koska suvussa on muitakin esiintyjiä sai aina palautetta ääntämisestä, sanojen huolellisesta muodostamisesta, puhetemmosta, seisomisesta suorana puhuessaan jne. Säikytän ihmisiä koska en aina ajattele miten hyvin kuulun joka paikkaan. Huonokuuloiset ovat kyllä iloisia, miten "huomaavaisesti keskustelen "heidän kanssaan.

Temmosta? Ilmeisesti oikeakielisyyttä ei kuitenkaan painotettu, vaikka muuten viestintää pidettiin tärkeänä. 

Kusi virtaa päässä ja paska tekee patoja?

Vierailija
35/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kusi virtaa päässä ja paska tekee patoja?

Liittyykö heikkoon kielelliseen kykyyn myös taipumus puutteelliseen tunnesäätelyyn? 

Vierailija
36/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä pitäisi epäilyttää? Stalkkaus vai?

Vierailija
37/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi eräs asiakas että minun ääni tekee kipeää hänen korviin. 

Vierailija
38/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää, kun jotkut selkeästi muuttavat puheensa kuiskaukseksi kanssani jutellessaan, että puhuisin hiljempaa. Olen kyllä yrittänyt muuttaa puhetekniikkaani niin, että en puhuisi ihan koko kapasiteetilla.

Minusta tämä on vaan asiatonta käytöstä. Mua on yritetty hyssytellä ja jopa sanottu, että pitää puhua hiljempaa, mutta jos itse kehottaisin jotakuta puhumaan kovempaa niin se olisi kiusaamista..

Vierailija
39/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh, matala, kantava ja voimakas. Se on kuulemma yllättävä mun muuhun olemukseen nähden: olen lyhyt, pieni ja siro, ja sitten melkeinpä miehekäs möreä ääni. Jotkut pitää seksikkäänä, jotkut kamalana. Itse olen sinut sen kanssa. Ei ole minusta kauneimpia naisääniä, mutta minusta tuntuu, että miesvaltaisella alalla minun päälleni puhutaan vähemmän ja otetaan vakavammin tuon äänen takia.

Mulle joskus sanoi alkon myyjä, että mun ääni ei sovi ulkonäköön ja että hän olisi kysynyt henkkareita ellen olisi avannut suutani. Otin tuon loukkauksena.

Vierailija
40/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on vaan asiatonta käytöstä. Mua on yritetty hyssytellä ja jopa sanottu, että pitää puhua hiljempaa, mutta jos itse kehottaisin jotakuta puhumaan kovempaa niin se olisi kiusaamista..

Samaa mieltä, jotenkin nöyryyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi