87-vuotias odotti 5 tuntia verikokeeseen Porvoon sairaalassa - kiitos hallitus!
Äiti soitti keskipäivällä ja pyysi tuomaan evästä. Kun niin hiukoo. Siinä vaihteessa oli odottanut reilut kolme tuntia.
Kommentit (117)
Porvoon sairaalaan en astuisi jalallakaan. Itse olen odottanut useampi tunti silmäklinikalla. Ei kivaa mutta koska ei mitään tuskia ja kuntokin hyvä niin mikäs siinä. Hymyilytti vaan, että toivottavasti ennen sulkemisaikaa pääsee lääkärin puheelle että saataisiin oikea diagnoosi jq lääkitys silmävaivasn, joka olikin ollut jo about 3 vuotta ja 5 aikaisempaa käyntiä.
Tuo oli vain surkuhupaisaa. En ole se joka tekee myyräntyönsä ja valittaa tuollaisista. En sano mitään. Voin mennä sinne istumaan vaikka joka päivä. Näytelmät pyörimään ja muut valittakoon. Hitsi miks en luvannut.
Siis marinin hallitus, joka leipoi tämän soten.
MItähän ne sanoisi jos menisi makuupussin ja tyynyn kanssa jonottamaan ja eväspussi vierellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on kyllä tämä huulipunahallitus joka sote-uudistuksen teki.
Se yleissivistys.
Sotea rakennettiin yli 15v ja jokainen puolue on ehtinyt olla hallituksessa, ja rakentanut sitea, paitsi Liike Nyt.
Sipilän hallitus Kokoomus-Persut ja Keskusta saivat valmiiksi sote uudistuksen, mutta se ei ehtinyt eduskunnan käsittelyyn, vaan se eduskunnassa käsiteltiin Marinin hallituksessa.
Tällä logiikalla minun pitäisi saada olympiamitali kun junnuna pelasin jääkiekkoa
Olisi varmaan kannattanut varata aika. Aina jos on mahdollisuus varata aika niin se pitää tehdä. Olikohan äitisi osannut edes toimia oikein laboratoriossa.
Yks tyyppi sanoi että sun täytyy valittaa jos ei diagnoosi ja lääkitys oikea. Eipäs pidä. Voin mennä sinne vaikka 100 kertaa. En usko että kaikki pitäisi tuollaista huvittavana. Normaali moraalilla varustettu ei pidä rikoksia terveydenhuollossa huvittavina, eikä hyväksy sellaisia.
En minäkään mutta en voi muuta tehdä kun mennä paikan päälle. En ole rikoksissa siis mukana.
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli fiksua mussuuttaa ruokaa verikokeisiin odotellessa. Sunnuntaina näköjään verikokeetkin palvelee Porvoon perukoilla.
Eihän nykyään tarvitse olla ravinnotta muuta kuin joihinkin harvinaisempiin verikokeisiin. Kaikki normaalit verikokeet on ihan ok vaikka olisit juuri syönyt aamiaisen. Paastoverensokeri on nimensä mukaisesti paaston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi saatiin halpaa pensaa!
Pitkään tankannut 1,60 alkuisilla hinnoilla on vielä varaa laskea ei kuitenkaan maksa huulipunahintoja 2,50
Kun ilmastonmuutos tuhoaa vähitellen ihmiskunnan mahdollisuuden elämään niin juuri halpa pensa on se juttu johon Persut satsaa rääkymällä siitä 24/7. Pitäähän Venäjää tukea tietysti mutta jotenkin irvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi tosiaan olla porvoossa.
Miten hän on päätynyt sunnuntaina labraan? Päivystyksen verikokeet ottavat hoitajat?
Jos labraan mennään lähetteellä, niin eikö sinne pidä varata aika, joko netistä tai soittamalla. Eihän sinne edes muuten pääse.
Itse käyn kuukausittain labrassa ja varaan aina ajan netistä ja ei ongelmia.
Käyt kuukausittain? Taidat olla hyvin sairas.
Esim. verenohennuslääke Marevania käyttäville kuukausi on ihan normaali seurantaväli, samoin sytostaattihoitoiselle syöpäpotilaalle.
- sivusta
Minä käyn sytohoidoissa labrassa kolmesti kuussa. Pakko käydä ja jos/kun ajanvaraus aina tukossa, on m
Käytävä on tiettynä päivänä aikahaarukassa joka tiukka. Jollei ole aikoja niin ei se mun vika ole.
Hallituksella on muita kiireitä ei ne kerkiä verinäytteitä ottaa.
Mihin sitä vanhuksella on kiire? Miksei ottanut eväitä mukaan vai odottiko hän että ruokaa tarjoillaan kun käy verikokeissa.
Ongelma varmaan lakkaa kun HUS:in seuraavissa säästötalkoissa laitetaan sairaala kiinni. Käsittääkseni tänä vuonna tarvitaan 150 miljoonan säästöt ja ne kohdistuvat käytännössä aina pienempiin sairaaloihin kun toimintoja keskitetään. Jatkossa liipasimella tulevat olemaan Raasepori, Lohja ja Porvoo. Valitukset voi osoittaa valtiovarainministeriöön joka jakaa rahat hyvinvointialueille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän on päätynyt sunnuntaina labraan? Päivystyksen verikokeet ottavat hoitajat?
Jos labraan mennään lähetteellä, niin eikö sinne pidä varata aika, joko netistä tai soittamalla. Eihän sinne edes muuten pääse.
SunnuntainaKIN labroja otetaan, ympärivuorokauden päivystävissä sairaaloissa ihan 24/7/365. Niissä näytteenottajat tekevät vuorotyötä. Etkö oikeasti tiennyt?
Niin, otetaan näytteitä kiireellisiltä päivystyspotilailta. Miehitys tuskin on sama kuin arkisin.
5h odotus ei kuulosta kiirelliseltä päivystyspotilaalta. Itse pääsin sydänoireisena labratesteihin n. 10 minuutissa tai tuossa ajassa labrahoitaja tuli ottamaan sen näytteen.
Vierailija kirjoitti:
Päivystysaikana aikaa ei voi varata vaan joutuu jonottamaan. Näytteenottajia ei ole määräänsä enempää ja he tai hän kiertää osastot ensin sekä kiireelliset päivystyspotilaat. Jos yksi ihminen ottaa vaikka viidenkymmenen potlaan näytteet niin meneehän siinä hetki aikaa. Porvoosta en tiedä mutta ainakin Meilahdessa näytteet ottaa pääsääntöisesti laboratoriohoitaja tai bioanalyytikko tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä hallitus sen sote-uudistuksen tekikään? 🤔
Ja millä hallituksella olisi mahdollisuus se korjata? 🤔 Korjaamisen sijaan se hallitus on tehnyt ideologisen päätöksen murskata koko julkinen terveydenhuolto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SunnuntainaKIN labroja otetaan, ympärivuorokauden päivystävissä sairaaloissa ihan 24/7/365. Niissä näytteenottajat tekevät vuorotyötä. Etkö oikeasti tiennyt?
Niin, otetaan näytteitä kiireellisiltä päivystyspotilailta. Miehitys tuskin on sama kuin arkisin.
5h odotus ei kuulosta kiirelliseltä päivystyspotilaalta. Itse pääsin sydänoireisena labratesteihin n. 10 minuutissa tai tu
Meilahdessa hoidetaan kiireisimmät potilaat ensin eli monivammapotilaan näytteet ajavat todellakin odotustilassa istuvan potilaan ohitse. Jos on kiirettä niin sitten joutuu odottamaan aika kauan. Ihmetyttää miksi ihmeessä mummo on mennyt päivystykseen eikä varannut aikaa näytteenottoon arkipäivälle.
Ahne vanhus voi hyvin odottaa. Voi veenkun ottaa aivoon nämä maatuskat jotka täyttää päivuäystykset flunssillaan niin että veronmaksaja joutuu odottamaan tuntikausia että saa hoitoa!
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on muita kiireitä ei ne kerkiä verinäytteitä ottaa.
Minusta on outoa, että hallitus määrää ja voi määrätä terveyspalveluista, kun sen pitäisi olla hyvinvointialuiden vastuulla. Pitäisi siirtää kaikki ehdottomasti hyvinvointialueille.
Koska veroja ei voida nostaa niin ei riitä rahaa terveydenhoitoon.