Kuinka usein vaihdat lakanat? 📆 💧
Kuinka usein vaihdat lakanat (tarkoitan tässä aluslakanaa ja pussilakanaa, tyynyliina kaiketi vaihdetaan useammin)?
Kommentit (76)
3 viikon välein
Ei nykyajan steriilissä maailmassa tarvetta useammin
Ei eläimiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyynyliina viikon välein, muut 2-4 viikon välein. (en nuku alasti, aina puhtaat yövaatteet)
Ei riitä. Eivätkä puhtaat yövaatteet auta kun lakanat ovat likaiset.
Paskotko ja kusetko sinä sänkyyn vai miten ne sun lakanat niin paskaiseksi muuttuu ettei niissä pysty kuukautta nukkumaan.
Eri
Mullavon tummansiniset lakanat, eikä niissä mitään näy 3 viikon jälkeen, pyjamakin on silkkiä niin ei siitä mitään irtoa.
Pidän aina pyjamaa ja sukkia sängyssä. Vain pää ja kämmenet on paljaana. Vaihdan tyynyliinan noin 10pv välein mutta pussilakanan ja lakanan noin kerran kuussa. Olen hyvin vähähikinen ylipäätään, enkä ymmärrä miten ne lakanat likaantuisi vaatteiden läpi? Pesettekö sohvan päällisenkin kahdesti kuussa (joka todennäköisesti on likaisempi kuin sänky, koska sohvalla usein istutaan vaatteilla jotka on käyneet ulkona).
Vaihdan noin 4-5 kertaa vuodessa. Asuntoautosta yhtä usein.
En vaihda tyynyliinaa sen useammin.
.
Laitoin juuri lakanapyykkiä pesulaan ja eräässä lakanassa oli vanha pesulan niminauha, jossa oleva nimen omannut viimeinen sukulaiseni on kuollut jo 60 vuotta sitten, joten voi hyvällä omalla tunnolla sanoa, että vaihdan lakanoita erittäin harvoin. Etenkin vanhat lakanat kestävät käyttöä erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyynyliina viikon välein, muut 2-4 viikon välein. (en nuku alasti, aina puhtaat yövaatteet)
Mitä likaa niihin mielestäsi tulee?
Kuollutta ihosolukkoa ja rasvaa hiuksista. Vaihdatko sinä vaatteesikin vain 2-4 viikon välein?
No mehän ollaan täynnä rasvaa ja ihosolukkoa, ei sen vuoksi tarvitse yöuniaan menettää. Katsotko maailmaa mikroskoopin läpi, vai mikä päävika on?
Kerran kuussa normi-ihminen lakanat vaihtaa, noin suurinpiirtein.
Jotkut vaihtaa vaatteita joka päivä mutta lakanat kerran kaks kuussa... hmm erikoista
Vaihdan lakanat noin viikon välein johtuen kotieläimistä ja kyllä parisuhteessa välillä lakanat sotkeentuu. Kun asuin yksin, riitti kahden viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuussa?!? Hyi saatana. Miten usein peseydyt itse? Miten usein peset vaatteesi?
Käyn suihkussa noin 3 kertaa viikossa. Pesen vaatteet kun likastuvat. Onko lisää älyvapaita kysymyksiä?
Jos käy suihkussa noin 3 kertaa viikossa, en halua tietää miltä perseesi ja varpaanvälisi välipäivinä haisevat.
Varpaanväleistä en tiedä, mutta perse ei haise varmaan oikein miltään, kun mulla on pyllysuihku vessassa jolla, suihkuttelen kakkaamisen jälkeen. Joskus pelkän pissankin. Sinä se taidat kulkea paskat housuissa selkää myöten jos pitää suihkyssa käydä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaihtaa vaatteita joka päivä mutta lakanat kerran kaks kuussa... hmm erikoista
Joo tosi erikoist, ehheh.🤪
En edes muista milloin olen viimeksi vaihtanut. Pitäs vissiin vaihtaa vähän useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tosi erikoist, ehheh.🤪
No onhan se, ihmisestä irtoaa 7 tunnin aikana aika paljon kaikenlaista, mutta silti samoissa lakanoissa voi nukkua vaikka 2 viikkoa mutta paitaa ei voi pitää kun päivän.
Kerran viikossa. Tyynyliinoja laitan aina kaksi päällekkäin ja päällimmäisen vaihdan yleensä 2 x viikossa ja alemman kerran viikossa lakananvaihdon yhteydessä. Käytän myös patjansuojusta petarin päällä ja vaihdan sen suojuksenkin yleensä kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuussa?!? Hyi saatana. Miten usein peseydyt itse? Miten usein peset vaatteesi?
Käyn suihkussa noin 3 kertaa viikossa. Pesen vaatteet kun likastuvat. Onko lisää älyvapaita kysymyksiä?
Jos käy suihkussa noin 3 kertaa viikossa, en halua tietää miltä perseesi ja varpaanvälisi välipäivinä haisevat.
Bidee on keksitty eikä kukaan varpaanvälejäni haistele.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein itse käyt suihkussa ja miksi?. Itse enimmäkseen istun tai makaan, hyvin riittää 3 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä likaa niihin mielestäsi tulee?
Kuollutta ihosolukkoa ja rasvaa hiuksista. Vaihdatko sinä vaatteesikin vain 2-4 viikon välein?
Kuollu ihosolukko jää vaatteisiin ja hiukset on tyynyliinalla, tollo.
Ryhdy nudistiksi ja nuku maastossa, hemmetin hysteerikko.
Tyynyliina vaihtoon 2 kertaa viikossa, muut lakanat 2 viikon välein.
Kuollu ihosolukko jää vaatteisiin ja hiukset on tyynyliinalla, tollo.