En ymmärrä miksi joidenkin pitää avautua kaikista asioista siis ihan kaikista?
Ja kun tämän tekevät niin kyseessä onkin ilmiö ettei halua pienentää itseään?
Voisko joku selittää mistä on kyse?
Ainakin itseä kuormittaa kun joku avautuu liikaa. Esim entinen työkaveri kertoi sp-elämästään ja nyt uusi työkaveri avautui kesken työntekoa keskenmenoistaan. Oli siis saanut keskenmenon ja ambulanssilla sairaalaan.
Kommentit (7)
En tajunnut tätä:
"Ja kun tämän tekevät niin kyseessä onkin ilmiö ettei halua pienentää itseään?"
Voi ei, ovat siis tulkinneet sut välittäväksi ihmiseksi ja ilmaisseet luottamusta kertomalla sisäisiä kipujaan. Olet ilmeisen hyvä kuuntelija.
Minulle myös tullaan kertomaan ihan kaikki huolet, murheet, vaivat ja ajatukset. Koen tilanteet kiusallisiksi, mutta olen tehnyt siitä hupia itselleni ja sanon aina "kerro lisää" ja he kertovat. Ihmiset rakastavat puhua itsestään. Se, mitä kaikkea törkyä tiedän työkavereista, on ihan hillitön.
Tavallaan he ovat oikeassa. Olen luotettava -- en koskaan kerro asioita eteenpäin ja kuunteleminen on helppoa. En vaan välitä.
Sano, että et halua jutella henkilökohtaisista asioista tai jos olet nynny kuten minä, kuuntelet kiltisti ja koitat saada hupisi siitä.
Ap ymmärrän täysin, enkä itsekään tykkää, että toinen kertoo kaikenmaailman insestikokemuksensa menneisyydestä. Nykyisin tunnutaan kilpailevan siitä, kellä on vaikeinta tai rajuimmat kokemukset
Aletaan sanomaan suoraan et en halua tietää asioitasi.
Kenenkään ei tarvitse isontaa niin itseään et luulee et kaikkia kiinnostaa asiasi.
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut tätä:
"Ja kun tämän tekevät niin kyseessä onkin ilmiö ettei halua pienentää itseään?"
Ja kun avautuvat täysin vieraalle ihmiselle niin kyseessä on ilmiö * ettei halua pienentää itseään*.
Ap. Olen siis hiljainen tyyppi ja ehkä ihmiset luulevat että kuuntelen mirlelläni muiden juttuja.
Mutta olis hyvä jos ihmiset myös ymmärtäisivät että se työpaikan introvertti ei välttämättä halua kuunnella hirvittäviä juttuja.
Mutta joo. Eihän tämä ole mikään iso ongelma.
Mä en todellakaan ymmärrä mitä sun eka lause tarkoittaa?