Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaelluksella ollut, mitä haluaisit ostaa myymäläautosta autiotuvalla tai vaellusreitit varrella?

Vierailija
15.02.2025 |

Ostettiin matkailuauto josta laitetaan liikkuva kyläkauppa, turistikohteita ja festareita aiomme kierrellä ja Lapin vaellusreittejä. Karkkia, leipää, olutta varmasti menee kesällä Lapissa mutta mitä erikoisuuksia kannattaisi ottaa mukaan?

Pieni pitseriakin meillä terassilla kun kahdella kaasu- uunilla paistamme pakastepitsaa ja muita herkkuja!

Kondomeita, saappaan paikkausaineita, telttoja, kenkiä, mitä kaikkea kannattaa ottaa myytäväksi?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja kannattaa ottaa myytäväksi. Yllättävän moni kaipaa lukemista vaelluksella, autiotuvien harvat pokkarit aina varattuja. Divarista ostaa muutaman kirjalaatikollisen ja levittää ne vaikka viltille. 

Gigantissa myydään noista pieniä slush- koneita niin sellainen kannattaa laittaa niin kylläpä hikisenä heinäkuun päivänä maksaa turisti tunturissa sen 20 euroa pienestä tuopista jäähileistettyä appelsiinimehua!

Nakkeja menee varmasti niin paljon kuin autoon mahtuu ja makkaraa!

Voin kyllä sanoa, että kirja on tasan viimeinen asia, jonka vaelluksella ostaisin. Siellä vaelletaan, lukemiselle ei juuri jää aikaa. Meneeköhän tässä nyt mökkeilyn käsite vähän sekaisin?

Vierailija
42/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko minulla erikoisen huono huumorintaju, kun en ymmärrä tätä vitsiä? Harvemmilla matkailuautoilla pääsee autiotuville ja vaellusreiteille. Jos pääsisi, pitäisi olla maastoliikennelupa ja veikkaan, että ei sitä ihan helpolla heltiä.

Puolustusvoimien huutokaupasta vanha Nasu tai ruotsalainen pankku. Sillä pääsee mihin vaan, mutta polttoainetta palaa aika rutosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät ettei niille autiotuville autolla, saatikka asuntoautolla, pääse?

Muutamalla vaelluksella ollut. Noin 80% autiotuvista pääsee autolla. Miten ajattelit, että niitä ylläpidetään? Toki vanha myymäläauto on vähän eri juttu kuin joku jeeppi.

Minäkin olen ollut muutamalla vaelluksella Lapissa ja käynyt ainakin 30 eri autiotuvalla. Niistä yhdelle pääsee autolla. Havaintojeni mukaan huoltajat kulkivat mönkijöillä, joiden perässä oli peräkärry.

Ehkä jossain etelämmässä on toinen juttu.

Mikä se on se sellainen autiotupa, missä ramppaa alvariinsa porukkaa kävellen, autolla, mönkkärillä, kelkalla ja kauppa-autokin käy pihassa? 

Teillä lappilaisilla on outo käsitys autiosta.

T. Etelän

Osaatko lukea - tuossahan sanottiin, että yhteen pääsee autolla. Autiotupa tarkoittaa sitä, että se on vapaasti kaikkien käytettävissä oleva yöpymispaikka eli ei varattavissa tai vuokrattavissa. Eihän se autio siinä mielessä ole, että se käytössä. Ja ei, sinne ei mennä autolla (paitsi avmammat) ei, siellä ei käy kauppa-auto (eikä tule käymäänkään), mutta kyllä, jos kohde on käytössä, sitä pitää huoltaa. Ei luulisi olevan vaikeaa. 

t. ei- lappilainen. 

Vierailija
44/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ollut muutamalla vaelluksella Lapissa ja käynyt ainakin 30 eri autiotuvalla. Niistä yhdelle pääsee autolla. Havaintojeni mukaan huoltajat kulkivat mönkijöillä, joiden perässä oli peräkärry.

Mikä se on se sellainen autiotupa, missä ramppaa alvariinsa porukkaa kävellen, autolla, mönkkärillä, kelkalla ja kauppa-autokin käy pihassa? 

Teillä lappilaisilla on outo käsitys autiosta.

T. Etelän varis

Eipä minua ennen olekaan sanottu lappilaiseksi. Ihan Espoossa asun, mutta olen käynyt usealla vaelluksella Lapissa. Etelä- ja Keski-Suomen kansallispuistoista ei ole Nuuksiota lukuunottamatta kokemusta, mutta käsittääkseni monissa niissäkin on jonkinlaisia tupia, jos ei autiotupia, niin sitten ainakin varauskämppiä ja lisäksi kotia ja laavuja.

35

Vierailija
45/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää, suklaata ja salmiakkia.

Vierailija
46/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiläiset ostaa useimmin onkia ja lihapiirakoita kuin Karjalan piirakoita ja makkaraa. Limsaa kuin tuoremehua ja puolen litran maitoja. Sinappia sekä karkkipusseja. Shampoota, saippuaa , mäntysuopaa. Suola ja sokeri. Riippuu vuoden ajasta mutta valmiit lätty jauhot ja muussit kuin keitot. Ehkä hernekeittoa. Nenäliinoja ja kuukautisrättejä. Kondomeja. Olutta ja vessapaperia. Mikro aterioita missä perunaa. Ja laatikko ruokia. Kynttilöitä ja tuluksia. Kuivattua lihaa. Lohilaatikkoa. Luonnon mukaan eläviä ei niin innosta mitkään kaupunkilaisten jutut.  Varmaan pattereita tarvii mökillä ja taskulamppuja. Tuoretta omenaa. Monet jotka elää erämaa vaelluksella harrastaa ruuan laittoa itse. Mustikkakeitto ja puuro mökillä on ihanaa itse tehtynä. 

Vierailija
47/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja kannattaa ottaa myytäväksi. Yllättävän moni kaipaa lukemista vaelluksella, autiotuvien harvat pokkarit aina varattuja. Divarista ostaa muutaman kirjalaatikollisen ja levittää ne vaikka viltille. 

Gigantissa myydään noista pieniä slush- koneita niin sellainen kannattaa laittaa niin kylläpä hikisenä heinäkuun päivänä maksaa turisti tunturissa sen 20 euroa pienestä tuopista jäähileistettyä appelsiinimehua!

Nakkeja menee varmasti niin paljon kuin autoon mahtuu ja makkaraa!

Voin kyllä sanoa, että kirja on tasan viimeinen asia, jonka vaelluksella ostaisin. Siellä vaelletaan, lukemiselle ei juuri jää aikaa. Meneeköhän tässä nyt mökkeilyn käsite vähän sekaisin?

Aina otan kirjan mukaan tai kuuntelen e-kirjaa. Illalla, kun on teltta pystyssä ja syöty, menen telttaan lukemaan.

Vierailija
48/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna, oikea liha (vaikka käristys pakastettuna), hedelmät ja salaatti voisi maistua pussimössöjen jälkeen. Kiva idea että voisi syödä/valmistaa kunnnon aterian vaikka reissun puolessavälissä ja siitä voisi maksaa ihan exstraa. Kiva idea, toivottavasti saatte kannattamaan ja älkää välittäkö sivuston idiooteista.

Lainaan omaa tekstiä kun jäin miettimään asiaa. Vaneerilaatikkoja koodi lukolla johonkin reitin varrelle, minä maksan ennakkoon ja te toimitatte, eikä teidän tarvitse odotella tai olla paikalla. Joku pelkkä sekahedelmäsäilyke ja tölkki oluttakin olisi aika mukava saada johonkin reitin varelle. Periaatteessa tuotteita joita ei jaksa kantaa mukana, kai kaikki vaeltajat kantaa rakkolaastareita, sukkia, hyttysmyrkkyä......?

Vierailija
49/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät ettei niille autiotuville autolla, saatikka asuntoautolla, pääse?

Muutamalla vaelluksella ollut. Noin 80% autiotuvista pääsee autolla. Miten ajattelit, että niitä ylläpidetään? Toki vanha myymäläauto on vähän eri juttu kuin joku jeeppi.

Teillä lappilais

Minä olen lappilainen enkä taatusti lähde vaeltamaan mihinkään tunturiin. Kyllä pääasiassa vaeltamassa käy muut kuin lappalaiset.

Vierailija
50/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellukselle mennään päästäkseen pois pakokaasuista ja metelistä. Siellä on rauhaa ja hiljaista joten ei sinne kannata mennä pilaamaan ihmisten sielun rauhaa.  Festareilla toki on meteliä ja vilskettä. Jos on yrittäjän verokortti ennakkoveroa ja luvat , myyntilupa kunnossa . Jälleen myynti luvat ja hygienia . Yrittäjän on hoidettava ympäristö asiat kuin jätehuolto. Vakuutukset. Ihmisillä on allergioita joten pitää tietää mitä myy.  Lihapiirakka lienee suosittu kuin hot dog ja mehut. Lihapasteijat.  Sadetakki kertakäyttöiset. Festareilla. Siideri. Perus grillimakkara . Ihmiset ostaa nykyään myös omenoita ja tomaatteja festareilla. Kuin energia patukoita. 

Vierailija
51/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla taas psykoosit päällä ja tietämys nolla. Karhunkierroksella on monia pisteitä tienvieressä ja kukaan ei varmasti ole lähdössä myymään mitään lemmejoelle autiotupiin?

Psykoosihan se oikea sana on. Vaellureittejä on toki monia, jo osa niistä sivuaa metsä- ja mahdollisesti muitakin teitä. Kuinka moni niistä Karhunkierroksen autiotuvista on siinä tien varressa? 

Avauksessa ei nyt todellakaan kerrota, minne tämä älypää oli menossa. Sinä varmaan kerrot sen meille, kun saat lääkityksen kuntoon. 

Sinun kaltaiset ihmiset varmaan on syy miksi aloittaja ei täsmentänyt paikkaa? Mistä ihmeestä otat kierroksia ja suutut? Jos Ap on jollain tiellä jumissa, onko se sinulta pois? Itse menisin auttamaan jos jäävät jumiin ja sinä varmaan nauraisit paskaisesti. Itse ajattelen että hyvä idea ja yritän keskustella rakentavasti.

Vierailija
52/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi inhottavaa olla jossain autiotuvassa jos viereinen kaveri yksinään mässyttäisi karkkia, sipsipussi olisi toinen mikä ärsyttäisi kun se vielä rapisee. Jos joku tälläistä toisi autiotupaan, niin toivottavasti ymmärtää edes tarjota kaikille, muuten olisi parempi syödä ulkosalla.

Itse voisin haluta ostaa tälläisestä palveluksesta just jotain juomia ja hyviä raaka-aineita ruuanlaittoon, mitä ei itse tule kannettua mukana. Esim. halloumi juustoa olisi kiva grillatta!

Vierailija
53/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskis

Vierailija
54/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautissuoja on melkein ainoa juttu, jota olen todella kaivannut kesken patikoinnin. Kyseessä oli kolmen yön keikka Kolin Herajärvellä, jossa menee teitäkin kyllä siellä täällä, eli hyvin voisi olla joku liikkuva kioski. Oli niin lyhyt reissu ja luulin kuukautisten harventuneen pysyvästi vaihdevuosien takia, no näin ei ollutkaan. Siinä oli majoitustila, joilla ei jostain syystä näitä ollut myynnissä, mutta sain onneksi jostain henkilökunnan kaapista ylijäämäsiteitä.

Sitten just jokin olut tai limsa on maistunut, jos reitin varrella on kahvila tms.

Vierailija
55/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatelò 

limu

karkki

laastarit 

hyttysmyrkky

Vierailija
56/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla taas psykoosit päällä ja tietämys nolla. Karhunkierroksella on monia pisteitä tienvieressä ja kukaan ei varmasti ole lähdössä myymään mitään lemmejoelle autiotupiin?

Lapostahan hän puhui, ei Kuusamosta.

Vierailija
57/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thermacelleja, jäätelöä, sipsejä. Tosiaan jonkun lehden voisi ostaa että saisi ajatukset pois vaelluksesta välillä. Onkija, uistimia, neuloja, lankaa, hyviä teippejä, kaasupatruunoita. Ja kyllä, perunoita ja vaikka pakastettua kärjistyslihaa.

Mies 54, tuleva asiakkaanne

Saanko hymyillä, KÄRJISTYSLIHAA!

Vierailija
58/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmiä juomia, vettä, valmista ruokaa, sukkia.

Vierailija
59/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit niille ajaa?

Myymälähelikopteri olisi toimivampi. Ja vielä toimivampi  tilausten toimittaminen drooneilla.

Vierailija
60/101 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa mahtava idea! Onnea yritykselle. Saatatte pelastaa monen retkeilijän päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän