Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri vetää pultit joka kerta kun en vastaa viestiin tai puhelimeen

Vierailija
15.02.2025 |

Hänen mielestä pitäisi olla yhteydessä hyvin usein . Jos en vastaa saan ilkeitä huomautuksia viesteillä siitä etten vastaa ja minun pitäisi ainakin vastata "olen kiireinen" tai "en jaksa puhua". Olen sanonut siitä että olen sellainen ihminen joka tarvii toisinaan omaa tilaa, ettei ole velvollisuutta vastata kellekään kun vasta siltä tuntuu. On yleistä että monet ystäväni eivät heti vastaa vaan saattavat esim soittaa muutaman päivänkin päästä. Ärsyttää olla kokoajan tavoitettavissa tai tilivelvollinen omina vapaapäivinä siitä miksi en vastaa ja selitellä sitä. Kumpi on oikeassa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen jatkuvan pakon olla yhteydessä ja selittelyt stressaavina. Toisinaan saatan innokkaastikin jaksaa pitää yhteyttä mutta en kokoajan. 

Vierailija
2/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä ei viestiä enää tule. Keneltäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä joku aikaraja missä pitää vastata? Jos ei niin mistä se tietää ettet vastaa?

Vierailija
4/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset lääkitystä sun sekamuotoiseen masennus- ja ahdistuneisuushäiriöön.

Koska emme ole lääkäreitä, aloitus menee poistoon. Puhu näistä omalle lääkärillesi.

Vierailija
5/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kohteliasta jotain vastata edes viesteihin.

Vierailija
6/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku aikaraja missä pitää vastata? Jos ei niin mistä se tietää ettet vastaa?

Miten minun pitäisi suhtautua kavereihin, jotka saattavat vastata minulle päiviä myöhässä? Näitäkin minulla on. Ymmärrän että ihmisillä on kiireitä ja eivät jaksa kokoajan napottaa puhelimella.

Vierailija
7/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset lääkitystä sun sekamuotoiseen masennus- ja ahdistuneisuushäiriöön.

Koska emme ole lääkäreitä, aloitus menee poistoon. Puhu näistä omalle lääkärillesi.

Ai kun en jaksa kokoajan olla puhelimen äärellä. Vastustan sitä. Inhoan sitä. Jos minulla on vapaapäiviä haluan olla ja mennä enkä olla kenenkään tavoitettavissa. Pitääkö minun joka kerta lähettää viesti, en jaksa puhua tänään. Minä ymmärrän sen sanomattakin joidenkin ihmisten kohdalla jos ei vastausta tule heti. Ja kun kyseessä ei ole joka päivä toistuva asia. Jos olemme vaikka viikon joka päivä yhteydessä ja yhtenä en vastaa niin heti saan kysymyksiä miksen heti vastaa.

Vierailija
8/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku päivä ei viestiä enää tule. Keneltäkään.

Minulla voi mennä viikko tai kaksi kaveriviestien välissä enkä ole silloin saanut yhtään viestiä keneltäkään.

Vierailija
9/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, mitä viestissä lukee.

Jos se on joku "Mitä kuuluu? Missoot?" vastaan vuorokauden sisällä.

Jos se on joku "Äitini on murhattu", vastaan heti.

Vierailija
10/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee tunne että jos en vastaa niin tulee puhelu ja sitten viestiä perään että mikset toimi niinkuin minä haluan eli vastaa. Minulle tulee tunne että en varmasti vastaa. Ja sitten pitäisi selittää miksi en vastaa, eli esim olenko väsynyt, kiireinen jne. Se jotenkin raivostuttaa minua että en saa upota omiin ajatuksiin, levätä, katsoa tv:tä, liikkua luonnossa, puuhailla omia juttuja ilman että on ainakin yksi tehtävä mikä pitää aina kuitata. Soitan sitten kun taas jaksan. Aggressio nousee pintaan mikset vastaa viesteistä. Jos on jotain akuuttia vastaan kyllä jos on tärkeää asiaa. Yleensä muutenkin vastaan viimeistään seuraavana päivänä. Uskoisin että nykyisistä kavereista monet muuttuisi entisiksi kavereiksi jos alkaisin painostamaan heitä samalla tapaa.

Vierailija
11/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis tämä. Jos on jotain akuuttia ja tärkeää niin silloin toki vastata voi mutta jokapäiväinen niidennäiden lässytys välillä väsyttää. Olen introvertti. Tarvin omaa tilaa ja aikaa.

Vierailija
12/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis tämä. Jos on jotain akuuttia ja tärkeää niin silloin toki vastata voi mutta jokapäiväinen niidennäiden lässytys välillä väsyttää. Olen introvertti. Tarvin omaa tilaa ja aikaa.

Se, että olet diagnosoinut itsesi introvertiksi ei tarkoita, että voit noin vaan unohtaa hyvät käytöstavat. Aikuistu!

Vierailija
13/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vastaa jos olen suuttunut tai haluan loukata viestin lähettäjää. Myönnä pois ap, että nämä ovat sinunkin motiivisi olla vastaamatta.

Vierailija
14/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vastaa jos olen suuttunut tai haluan loukata viestin lähettäjää. Myönnä pois ap, että nämä ovat sinunkin motiivisi olla vastaamatta.

No ilmeisesti monet muutkin kaverini ovat suuttuneita kun eivät vastaa heti samana päivänä. Ja ei huvita vastata jos minua painostetaan vastaamaan ja painostetaan kertomaan syitä vastaamattomuudelle joten olen kokoajan tilivelvollinen. Se kyllä suututtaa. 

Vierailija
15/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selkeästi tämä kaveri ei ole tyytyväinen tapaasi olla vastaamatta. Jos et ajatellut muuttaa mitään, niin ongelmia on luvassa. Ehkä kaveruus päättyy. Oletko valmis tähän?

Vierailija
16/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia olla vastaamatta muutamaan päivään jos ei ole mikään akuutti asia. 

Vierailija
17/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee tunne että jos en vastaa niin tulee puhelu ja sitten viestiä perään että mikset toimi niinkuin minä haluan eli vastaa. Minulle tulee tunne että en varmasti vastaa. Ja sitten pitäisi selittää miksi en vastaa, eli esim olenko väsynyt, kiireinen jne. Se jotenkin raivostuttaa minua että en saa upota omiin ajatuksiin, levätä, katsoa tv:tä, liikkua luonnossa, puuhailla omia juttuja ilman että on ainakin yksi tehtävä mikä pitää aina kuitata. Soitan sitten kun taas jaksan. Aggressio nousee pintaan mikset vastaa viesteistä. Jos on jotain akuuttia vastaan kyllä jos on tärkeää asiaa. Yleensä muutenkin vastaan viimeistään seuraavana päivänä. Uskoisin että nykyisistä kavereista monet muuttuisi entisiksi kavereiksi jos alkaisin painostamaan heitä samalla tapaa.

Miten aikuiset saa asioista näin vaikeita?

Se kaveri oikeasti miettii mikä vialla kun et vastaa. Ei mulla ole ollut ongelmaa sanoa että en jaksa ihmisiä ja haluan olla rauhassa / kiire nyt, ilmoittelen myöhemmin. Ei kukaan ole loukkaantunut tästä.

Se viestien täysi ignooraaminen on ylimielistä ja viestittää sille toiselle, että sillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
18/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista vee. Minä taas olin esim. treffeillä uunituoreen tuttavuuden kanssa ja kaveri sai hermoromahduksen kun en sitten kesken kaiken vastannut hänen puheluunsa vaan keskityin siihen treffikumppaniin. Saatana mitä pommitusta.

Vierailija
19/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia olla vastaamatta muutamaan päivään jos ei ole mikään akuutti asia. 

Miksi ihmisillä on nykyään somet ja pikaviestimet kun kuitenkaan ketään ei kiinnosta vastailla, saati itse soittaa kysyäkseen kuulumisia?

Vierailija
20/43 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin; Hei halooo. Missä olet ? Siis apua ,raskasta.Voin olla töissä eikä ole aikaa vastata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän