Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan terveydenhuoltopalvelu on surkeaa!

Vierailija
14.02.2025 |

Soitin eilen aamulla terveyskeskukseen  saadakseni palvelua. Liikunnallisista rajoitteista johtuen en käy siellä pelkästään "varaamassa aikaa." Jätin takaisinsoittopyynnön eivätkä vieläkään soittaneet!😨 Nyt täytyy odottaa viikonlopun yli, kyllä ärsyttää🤬

Kommentit (45)

1/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii miten lie nykyään saa ajan jos sairastuu ja pitäs töihin saaha se saikkulappu? Onnistuuko ennää hommata saikkulappu vai tuleeko potkut?

Vierailija
2/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä palvelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän yksityistä, eilen erikoislääkäri, tänään magneettikuviin, ei ongelmaa.

Vierailija
4/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soittivat viiden minuutin päästä ja sain ajan seuraavalle päivälle. 

Vierailija
5/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, niiden palveluilla joutuu alle 30-vuotiaana sairaseläkkeelle

Vierailija
6/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittopyynnöstäsi ilmeni, että kyse on kiireettömästä ajanvarauksesta, se että ei ole vielä soitettu takaisin, ei ihmetytä.

Vierailija
7/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palvelu menee syöpäpotilaiden ja muiden vakavampien sairauksien hoitoon, jota suurimmaksi osaksi tarvitsee vanhukset. He joutuvat maksamaan myöskin vain murto-osan todellisista kustannuksista. Vähän sairaat, joita olisi helppo auttaa, saa apua vaivaansa viiveellä ja kustantaa lähes puolet todellisista kustannuksista. 

Tätäkö me todellakin haluamme? Miksi meidät pakotetaan kuulumaan suureen sairauskassaan, josta vain pieni osa hyötyy?

Vierailija
8/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menee kun kaiken maailman pikkupolitiikoille maksetaan aluevaltuustoedut.

Tänään kirpaisi minua, olen kerran vuodessa saanut labrakokeet kakksosdiabeteksen takia.  Nyt kahden vuoden välein. Sokerimittausliuskoja 150 kpl vuosi ei enää saa.

Riittääkö nämä minulta otetut edes yhden valtuutetun vuosittaisiin voileipiin ja kahveihin kokouksiss.  Palkkiot ym edut päälle.

Kallis on systeemi.

Tampereelta vanhusten päivätoiminta lopetettu.

Vierailija
9/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palvelu menee syöpäpotilaiden ja muiden vakavampien sairauksien hoitoon, jota suurimmaksi osaksi tarvitsee vanhukset. He joutuvat maksamaan myöskin vain murto-osan todellisista kustannuksista. Vähän sairaat, joita olisi helppo auttaa, saa apua vaivaansa viiveellä ja kustantaa lähes puolet todellisista kustannuksista. 

Tätäkö me todellakin haluamme? Miksi meidät pakotetaan kuulumaan suureen sairauskassaan, josta vain pieni osa hyötyy?

Jaa syöpäpotilaan pitäisi maksaa puolet hoidostaan itse? Mielenkiintoinen näkökanta, toki nykyisessä trumpismin ilmapiirissä ei yllättävä.

Vierailija
10/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim poliklinikkamaksu on ihan sama vanhukselle kuin työikäiselle, samoin .uut maksut.

Vierailija
11/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kirpaisi minua, olen kerran vuodessa saanut labrakokeet kakksosdiabeteksen takia.  Nyt kahden vuoden välein. Sokerimittausliuskoja 150 kpl vuosi ei enää saa.

Riittääkö nämä minulta otetut edes yhden valtuutetun vuosittaisiin voileipiin ja kahveihin kokouksiss.  Palkkiot ym edut päälle.

Kallis on systeemi.

Ei, kyllä ne rahat menee kaltaistesi sairaiden kustannuksiin ja on hyvä, että niistä leikataan. Kehtaatkin valittaa, kun saat lääkkeesikin lähes ilmaiseksi. Toivottavasti lääkekorvauksia leikataan tulevaisuudessa enemmän näiltä jatkuvasti lääkkeitä syöviltä.

Vierailija
12/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa syöpäpotilaan pitäisi maksaa puolet hoidostaan itse? Mielenkiintoinen näkökanta, toki nykyisessä trumpismin ilmapiirissä ei yllättävä.

Valinnanvapaus on pääpointti. Jokaisen aikuisen pitäisi itse saada päättää haluaako maksaa vakuutusta sairastumisestaan vai ei. Suurin osa ei kuitenkaan ikinä sairastu syöpään ja sairaistuneistakin valtaosa vasta vanhuksina. 

Vierailija
13/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisari kirjoitti:

Nii miten lie nykyään saa ajan jos sairastuu ja pitäs töihin saaha se saikkulappu? Onnistuuko ennää hommata saikkulappu vai tuleeko potkut?

Ei niitä saikkulappuja luulu julkiselta esim. päivystyksestä hakeakaan 🙄 Jos kyseessä ei ole akuutti, henkeä uhkaava sairaus vaan esim. flunssa, vatsatauti jne. niin silloin se lappu haetaan työterveydestä tai yksityiseltä. 

Vierailija
14/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis on systeemi.

Ei, kyllä ne rahat menee kaltaistesi sairaiden kustannuksiin ja on hyvä, että niistä leikataan. Kehtaatkin valittaa, kun saat lääkkeesikin lähes ilmaiseksi. Toivottavasti lääkekorvauksia leikataan tulevaisuudessa enemmän näiltä jatkuvasti lääkkeitä syöviltä.

No onhan se koneasentaja-aluevaltuuteun kokouspalkkiot tärkeämpiä.

Lääkkeitä en saa ilmaiseksi , miksi niin kuvittelet?  Normaalin kelakorvauksen.  Vuodessa ei tule täyteen katto.

Maksan eläkkeestä noin 400 euroa vuodessa sairausvakuutusmaksua.

Toivottavasti pysyt  terveenä, ettei edes pää vaivaa.

Vierailija
15/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valinnanvapaus on pääpointti. Jokaisen aikuisen pitäisi itse saada päättää haluaako maksaa vakuutusta sairastumisestaan vai ei. Suurin osa ei kuitenkaan ikinä sairastu syöpään ja sairaistuneista

Älä nyt, noilla höyhötyssivuilla yhdeltäkin kuollut tänä vuonna jo  viis nuorta tuttua nopeasti vievään syöpään ja niin tulee käymään kaikille rokotetuille ,semmosta puhuvatten.  Nuoret sairastuu joukolla.

Vierailija
16/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen terveyskeskuksen odotustilassa istuskellut niin siellä toimistossa vaikuttaa hoitsut enimmäkseen kälättävän vain keskenään, eipä ihme jos eivät ehdi soitella.

Vierailija
17/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä jätätkö soittopyynnön kiireelliseen vai kiireettömään numeroon. Meillä kiireetön ei soita koskaan takaisin. Nyt yli viikon odottanut ja kohta pitää soittaa kiireelliseen että saa reseptin vaihdettua. 

Vierailija
18/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen terveyskeskuksen odotustilassa istuskellut niin siellä toimistossa vaikuttaa hoitsut enimmäkseen kälättävän vain keskenään, eipä ihme jos eivät ehdi soitella.

Lisäksi sen muutaman kerran, kun on päässyt terveyskeskukseen, niin tyhjää on. Käytävillä liikkuu vain yksittäinen henkilökuntaan kuuluva. Jännä ettei silti meinaa mitään aikoja saada, kun on niin ruuhkaa.

Vierailija
19/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan Vantaalla hoidettua asioita digitaalisen Maisa-palvelimen avulla.

Eilen viestittelin suoraan omalääkärini kanssa uuden lääkkeen aloittamisesta Maisassa ja reseptin sain samantien.

Mulla on ollut omalääkäri terveyskeskuksessa koko aikuisikäni vaikka olen muuttanut monta kertaa ja terveyskeskus vaihtunut. 

Vierailija
20/45 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään kiirevastaanoton ohi muille käynneille. Siinä on kyllä penkit täyteen odottajia jotka ovat siis läpäisset hoitajan haastattelun.

Mutta sitten siellä ylemmissä kerroksissa, aika kyllä täsmää nykyisin  tarkalleen, enintään 1-2 henkeä istumassa. En tiedä monta hoitajaa per odotushuone on ja onko yhessäkään vastaanottohuoneessa lääkäriä.

Lääkäriähän ei pääse näkemään, hoitaja välittää viestiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi