Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille alalle helpoin työllistyä?

Vierailija
14.02.2025 |

Väki vanhenee ja jää eläkkeelle. Syntyvyys on laskenut ja koneellistuminen sekä tekoäly tekee tuloaan. Millainen maailma on 20 vuoden kuluttua?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja. Kauhuoppilaat ovat taanneet sen, ettei melkein kukaan enää halua alalle tai lopettaa parissa vuodessa.

Jostain syystä opet eivät halua vaatia kunnon työkaluja itselleen. Esim. karttakepit takaisin.

Opettajathan niitä puuttumiskeinoja vasta vaativatkin, mutta vanhemmat sun muut vastustavat.

Missä opet niitä oikein vaativat? En muista kuin yhden open joka kehui paikallislehdessä miten hän käyttää kurin sijasta positiivista kasvatusta.

Vierailija
22/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja. Kauhuoppilaat ovat taanneet sen, ettei melkein kukaan enää halua alalle tai lopettaa parissa vuodessa.

Jostain syystä opet eivät halua vaatia kunnon työkaluja itselleen. Esim. karttakepit takaisin.

Opettajathan niitä puuttumiskeinoja vasta vaativatkin, mutta vanhemmat sun muut vastustavat.

Missä opet niitä oikein vaativat? En muista kuin yhden open joka kehui paikallislehdessä miten hän käyttää kurin sijasta positiivista kasvatusta.

Olet kulkenut laput silmillä jos et ole esim. uutisista asiaa huomannut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kulkenut laput silmillä jos et ole esim. uutisista asiaa huomannut

Opejen kannattaisi tehdä tuosta kansalaisaloite. Suomessa on sen verran monta opea että helposti menisi aloite läpi jos sille on oikeaa kannatusta.

Vierailija
24/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan lihatehtaalle 👴🏻🥩

Vierailija
25/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, psykiatri, sosiaalityöntekijä.

Vierailija
26/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella sijoittamaan, mielellään treidaamaankin. Työnantajat kattoo pärstäkerrointa, pörssissä voi tehdä rahaa omalla osaamisellaan ja omalla aikataululla. 

Vierailija
27/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt samaa. Kannattaako mitään alaa alkaa opiskella, jos ei saakaan töitä? Sitäpaitsi pitäisi ottaa 3 vuotta opintolainaa kun nekin on pienentyneet? Ja saako edes asumistukea, ei vissiin? Lisäksi en halua asua missään opiskelijasoluasunnossa vaan normaalissa vuokrakämpässä

Tämä on se tämän päivän ongelma. Minä haluan ja sitten lopputulos on, velkaa on paljon jne.

Itse otin kaupungin halvimman luukun, 300 e kk. Tein viikonloput mäkissä töitä. Elin hyvin vaatimattomasti. Vuodet meni nopeasti. Tein harjoittelut isossa firmassa ja laskin sen varaan pääsen sinne töihin ja niin pääsinkin. 

Parin v päästä opiskelin lisää ja sillloin mulla oli jo joustava työaika. Lähdin aina su illalla opiskeluoaikkakunnalle, tulin to yöllä kotiin. Töissä pe - su ja su töistä yöjunalla opiskelupaikkakunnalle.  Kesät tein sitten sisään tunteja, työ

No en mä pystyis missään pikaruokapaikassa olla töissä. En ole asiakaspalveluhenkinen. joten pitäisi ottaa opintolainaa 3 vuodeksi. Joo ei kiitos. 

Vierailija
28/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

148000 työnhakijaa .. mihin vain jos teet yrityksen mutta turha kuvitella ettei kaikkiin 5090 ole jo jätetty vähintään 200 hakemusta

Vierailija
29/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt samaa. Kannattaako mitään alaa alkaa opiskella, jos ei saakaan töitä? Sitäpaitsi pitäisi ottaa 3 vuotta opintolainaa kun nekin on pienentyneet? Ja saako edes asumistukea, ei vissiin? Lisäksi en halua asua missään opiskelijasoluasunnossa vaan normaalissa vuokrakämpässä

Tämä on se tämän päivän ongelma. Minä haluan ja sitten lopputulos on, velkaa on paljon jne.

Itse otin kaupungin halvimman luukun, 300 e kk. Tein viikonloput mäkissä töitä. Elin hyvin vaatimattomasti. Vuodet meni nopeasti. Tein harjoittelut isossa firmassa ja laskin sen varaan pääsen sinne töihin ja niin pääsinkin. 

Parin v päästä opiskelin lisää ja sillloin mulla oli jo joustava työaika. Lähdin aina su illalla opiskeluoaikkakunnalle, tulin to yöllä kotiin. Töissä pe - su ja su töistä yöjunalla opiskelupaikkakunna

Ei kukaan ole asiakaspalveluhenkinen. Se on työrooli joka opetellaan. 

Vierailija
30/30 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja, psykiatri, sosiaalityöntekijä.

Etenkin sosiaalityöntekijöillä tulee olemaan töitä tulevaisuudessakin.