Mille alalle helpoin työllistyä?
Väki vanhenee ja jää eläkkeelle. Syntyvyys on laskenut ja koneellistuminen sekä tekoäly tekee tuloaan. Millainen maailma on 20 vuoden kuluttua?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Kauhuoppilaat ovat taanneet sen, ettei melkein kukaan enää halua alalle tai lopettaa parissa vuodessa.
Jostain syystä opet eivät halua vaatia kunnon työkaluja itselleen. Esim. karttakepit takaisin.
Opettajathan niitä puuttumiskeinoja vasta vaativatkin, mutta vanhemmat sun muut vastustavat.
Missä opet niitä oikein vaativat? En muista kuin yhden open joka kehui paikallislehdessä miten hän käyttää kurin sijasta positiivista kasvatusta.
Olet kulkenut laput silmillä jos et ole esim. uutisista asiaa huomannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Kauhuoppilaat ovat taanneet sen, ettei melkein kukaan enää halua alalle tai lopettaa parissa vuodessa.
Jostain syystä opet eivät halua vaatia kunnon työkaluja itselleen. Esim. karttakepit takaisin.
Opettajathan niitä puuttumiskeinoja vasta vaativatkin, mutta vanhemmat sun muut vastustavat.
Missä opet niitä oikein vaativat? En muista kuin yhden open joka kehui paikallislehdessä miten hän käyttää kurin sijasta positiivista kasvatusta.
Olet kulkenut laput silmillä jos et ole esim. uutisista asiaa huomannut
Opejen kannattaisi tehdä tuosta kansalaisaloite. Suomessa on sen verran monta opea että helposti menisi aloite läpi jos sille on oikeaa kannatusta.
Sairaanhoitaja, psykiatri, sosiaalityöntekijä.
Kannattaa opetella sijoittamaan, mielellään treidaamaankin. Työnantajat kattoo pärstäkerrointa, pörssissä voi tehdä rahaa omalla osaamisellaan ja omalla aikataululla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt samaa. Kannattaako mitään alaa alkaa opiskella, jos ei saakaan töitä? Sitäpaitsi pitäisi ottaa 3 vuotta opintolainaa kun nekin on pienentyneet? Ja saako edes asumistukea, ei vissiin? Lisäksi en halua asua missään opiskelijasoluasunnossa vaan normaalissa vuokrakämpässä
Tämä on se tämän päivän ongelma. Minä haluan ja sitten lopputulos on, velkaa on paljon jne.
Itse otin kaupungin halvimman luukun, 300 e kk. Tein viikonloput mäkissä töitä. Elin hyvin vaatimattomasti. Vuodet meni nopeasti. Tein harjoittelut isossa firmassa ja laskin sen varaan pääsen sinne töihin ja niin pääsinkin.
Parin v päästä opiskelin lisää ja sillloin mulla oli jo joustava työaika. Lähdin aina su illalla opiskeluoaikkakunnalle, tulin to yöllä kotiin. Töissä pe - su ja su töistä yöjunalla opiskelupaikkakunnalle. Kesät tein sitten sisään tunteja, työ
No en mä pystyis missään pikaruokapaikassa olla töissä. En ole asiakaspalveluhenkinen. joten pitäisi ottaa opintolainaa 3 vuodeksi. Joo ei kiitos.
148000 työnhakijaa .. mihin vain jos teet yrityksen mutta turha kuvitella ettei kaikkiin 5090 ole jo jätetty vähintään 200 hakemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt samaa. Kannattaako mitään alaa alkaa opiskella, jos ei saakaan töitä? Sitäpaitsi pitäisi ottaa 3 vuotta opintolainaa kun nekin on pienentyneet? Ja saako edes asumistukea, ei vissiin? Lisäksi en halua asua missään opiskelijasoluasunnossa vaan normaalissa vuokrakämpässä
Tämä on se tämän päivän ongelma. Minä haluan ja sitten lopputulos on, velkaa on paljon jne.
Itse otin kaupungin halvimman luukun, 300 e kk. Tein viikonloput mäkissä töitä. Elin hyvin vaatimattomasti. Vuodet meni nopeasti. Tein harjoittelut isossa firmassa ja laskin sen varaan pääsen sinne töihin ja niin pääsinkin.
Parin v päästä opiskelin lisää ja sillloin mulla oli jo joustava työaika. Lähdin aina su illalla opiskeluoaikkakunnalle, tulin to yöllä kotiin. Töissä pe - su ja su töistä yöjunalla opiskelupaikkakunna
Ei kukaan ole asiakaspalveluhenkinen. Se on työrooli joka opetellaan.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja, psykiatri, sosiaalityöntekijä.
Etenkin sosiaalityöntekijöillä tulee olemaan töitä tulevaisuudessakin.