Laihduttaja/tiukkaa dieettiä noudattava: miten toimisit tällaisessa tilanteessa?
Olet tilanteessa, jossa samassa yhteydessä on esim. myyjäiset ja joku tuo sinulle hyvää hyvyyttään kuivakakun tai täytettyjä sämpylöitä. Et dieettisi vuoksi niitä nyt syö etkä voi viedä kotiin perheelle koska asut yksin. Miten kieltäydyt? Miten selviät tilanteesta? Sanotko olevasi dieetillä vai mitä sanot?
Kommentit (64)
Syön kaikki siltä seisomalta papereineen päivineen koska en halua olla epäkohtelias enkä edes laihtua. Tämähän oli oikea vastaus?
Vierailija kirjoitti:
Syön kaikki siltä seisomalta papereineen päivineen koska en halua olla epäkohtelias enkä edes laihtua. Tämähän oli oikea vastaus?
Ei.
Ap
Itse en ole 20vuoteen käyttänyt maitotuotteita ja tämän pääosin jo kaikki muistaa. Mutta jos joltain vanhalta mummulta tai töistä tms. saan maitosuklaata lahjaksi, niin en viitsi siinä alkaa avautumaan, vaan kiitän ja otan vastaan ja annan myöhemmin vaikka ystäville. Dietti olisi mielestäni vielä nolompi syy kieltäytyä.
Eiköhän joku löydy, jolle sen kakun voi sitten antaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tietysti kohtelias ja otan kiitoksin vastaan sen, mitä minulle annetaan. Ei tulisi mieleenkään ryhtyä nolaamaan lahjoittajaa jollakin dieettiselityksellä.
Sitten panen saamani antimet pakkaseen tai jos niitä ei voi pakastaa, lahjoitan ne eteenpäin jollekin, joka voi ne syödä saman tien.
(Olen joskus laihduttanut itsekin mutta en koskaan ole ollut kokonaan syömättä. Täytetty sämpylä sopisi hyvin dieettiruokavalioonikin.)
No en minäkään kokonaan syömättä ole, päinvastoin syön säännöllisesti 5 kertaa päivässä, mutta tietyn ohjeen mukaan enkä syö kakkua tai täytettyjä sämpylöitä. Eikä minulla ole ketään kelle voisin heti ne antaa eteenpäin. Enkä lähtisi näkemään vaivaa kiertääkseni naapureiden ovia että otatkos nämä.
Ap
Jos sinulla ei ole ketään miksi siellä myyjäisissä olet? Ja sielläkin ystävälliselle eleelle tuhahtelet?
Ei sukulaisia, vanhempia, ystäviä, ei ees työpaikkaa? Näin ikävästi tietysti voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään oikeasti onnistunut dieetti ei ole perustunut täydelliselle kieltäytymiselle.
Herkkuhetken voi pitää silloin tällöin, mutta itsehän jokainen päättää milloin sen pitää. Ja kyllä minä ainakin noudatan tarkkaa ohjetta, jotta tulosta tulee.
Ap
Miten olet lihonut että nyt on tarve pitää nipotusdieettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tietysti kohtelias ja otan kiitoksin vastaan sen, mitä minulle annetaan. Ei tulisi mieleenkään ryhtyä nolaamaan lahjoittajaa jollakin dieettiselityksellä.
Sitten panen saamani antimet pakkaseen tai jos niitä ei voi pakastaa, lahjoitan ne eteenpäin jollekin, joka voi ne syödä saman tien.
(Olen joskus laihduttanut itsekin mutta en koskaan ole ollut kokonaan syömättä. Täytetty sämpylä sopisi hyvin dieettiruokavalioonikin.)
No en minäkään kokonaan syömättä ole, päinvastoin syön säännöllisesti 5 kertaa päivässä, mutta tietyn ohjeen mukaan enkä syö kakkua tai täytettyjä sämpylöitä. Eikä minulla ole ketään kelle voisin heti ne antaa eteenpäin. Enkä lähtisi näkemään vaivaa kiertääkseni naapureiden ovia että otatkos nämä.
Ap
"Jos sinulla ei ole ketään miksi siellä myyjäisissä olet? Ja sielläkin ystävälliselle eleelle tuhahtelet?
Ei sukulaisia, vanhempia, ystäviä, ei ees työpaikkaa? Näin ikävästi tietysti voi olla."
Ei tässä kaupungissa sukulaisia eikä juuri ystäviäkään, ei työpaikkaa. Pois toki haluan kunhan saisin rahat muuttoon ja työpaikan. Meni nyt kyllä ohi aiheen. Mutta siis ei ole tuosta vaan antaa sitä kellekään. Enkä minä tuntemattomien naapureiden ovelle lähde kiertelemään. Ja toisaalta miksi pitäisikään kiertää? Miksi pitäisi nähdä vaivaa sen kakun takia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten on biojäte. Minulle ei kuulu mutta miten ihminen joutuu kaupunkiin jossa ei tunne ketään eikä työnkään takia sinne muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka, huvittavia nämä itseään esiin tuovat, laihdutan, en periaatteesta pullaa, karkkia ym.
Aina voi kiittää ja sanoa miten ihana olet kun muistat minua.
Esm vanha äitini sai niin paljon suklaata ja kahvia "tuliaisiksi" ( tutuilta ja suvulta) että sitten antoi niitä eteenpäin, tosin tietäen kuka söi suklaata tai joi kahvia.
Miksi se on erityisemmin itsensä esille tuomista?
Mä olen kamppaillut bulimian kanssa enkä ota riskiä että alan kierteeseen taas. Musta ainakin on parempi, että ne "herkut" menee jollekin kenellä ei ole ongelmaa niiden kanssa. Onneksi mut tuntevat tietää, ettei mitään syötävää mulle. Jos joku etäisempi tuttava antaa jotain niin pyrin antamaan sen eteenpäin mahdollisimman pian, jos en saa lahjoitettua pois niin ihan terveyteni takia heitän sen pois.
Jos joku kieltäytyy alkoholista niin onko sekin sit itsensä esiin tuomista?
Kuivakakku säilyy ja siitä voi syödä palan päivässä kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitän ja vien kotiin. Jos voi pakastaa, pakastan, jos ei voi, heitän pois.
Kyllä voi pakastaa. Tarjoaisin sitten vieraille. Hyvä olla vierasvaraa pakastimessa.
Mikään dieetti ei kiellä syömästä silloin tällöin kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Kuivakakku säilyy ja siitä voi syödä palan päivässä kahvin kanssa.
Miksi pitäisi jos ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään oikeasti onnistunut dieetti ei ole perustunut täydelliselle kieltäytymiselle.
Herkkuhetken voi pitää silloin tällöin, mutta itsehän jokainen päättää milloin sen pitää. Ja kyllä minä ainakin noudatan tarkkaa ohjetta, jotta tulosta tulee.
Ap
Miten olet lihonut että nyt on tarve pitää nipotusdieettiä?
Lihoin tunneahmimisen vuoksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään kokonaan syömättä ole, päinvastoin syön säännöllisesti 5 kertaa päivässä, mutta tietyn ohjeen mukaan enkä syö kakkua tai täytettyjä sämpylöitä. Eikä minulla ole ketään kelle voisin heti ne antaa eteenpäin. Enkä lähtisi näkemään vaivaa kiertääkseni naapu
"Sitten on biojäte. Minulle ei kuulu mutta miten ihminen joutuu kaupunkiin jossa ei tunne ketään eikä työnkään takia sinne muuttanut."
Oli minulla työpaikka silloin kun muutin. Minut irtisanottiin. Ystäviä ei enää paljoa ole, ei ollut silloinkaan kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:.
"Simple as that."
MIKSI EI tuohon kelvannut "yksinkertaista". Häpeätkö suomenkieltä vai leuhkitko anglismilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän ja vien kotiin. Jos voi pakastaa, pakastan, jos ei voi, heitän pois.
Kyllä voi pakastaa. Tarjoaisin sitten vieraille. Hyvä olla vierasvaraa pakastimessa.
Laihduttajan voi olla vaikea vastustaa kotona olevia herkkuja. Moni ei tätä tunnu tajuavan, tyhmiä ihmisiähän riittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On niitä sellaisiakin dieettejä, joissa se täydellinen kieltäytyminen on pikku pakko. Niitä sanotaan elämäntapamuutoksiksi, joka omalla kohdallani tarkoittaa sitä, että kaikki pullat, kakut, piparit, karkit, jäätelöt, vanukkaat, siis lyhyesti hiilari- ja lisäainemätöt on jätettävä kokonaan, koska erilaiset allergiat ja muut ikävät oireet tulevat heti, jos syön jotain väärää, eikä nyt puhuta mistään pikkuharmitusta aiheuttavista oireista. Nyt kun niistä oireista, pahoista kivuista ja huonosta olotilasta on päässyt jo lähes kokonaan eroon, niin en ota mitään riskejä pelkästään toisten ihmisten loukkaantumisen pelossa. Jos joku tuo jotain tuliaisia, niin voin viedä ne joko omalle työpaikalleni, tai mies vie omalleen. Ei ole ongelma. Mutta minusta ei ole kovin mukavaa, eikä kohteliasta, että ruvetaan mussuttamaan siitä, mitä joku toinen ei halua syödä. Ei kai nyt yksi kakkupala haittaa, ota nyt suklaata, ei se niin tarkkaa ole, kyllä sinä voit tätä syödä ihan hyvin jne. Juuei.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin kiittäen vastaan ja kertoisin vieväni kotiin herkuteltavaksi. Ei sinun ole sitä pakko kotona syödä :)
Entäs jos vierelläsi näkisi joku tuttu tai esim. työkaveri joka tietäisi että laihdutat tiukalla linjalla? Jos sinua katsottaisiin pilkallisesti että "hä hä eikö itsekuri riitäkään"?
Vierailija kirjoitti:
Kiitän ja vien esim työpaikalle. Siellä on nälkäisiä hoitsuja joille maistuu :)
Jep, niin monella ongelmia painonhallinnan kans...
Eilen sain konvehtirasian ja usein saan viinipulloja vaikken käytä alkoholia. Vien kotiin ja tarjoan vieraille tai annan jollekin.
Saan myös yrityspipoja ja lätkähuiveja, ei mun tarvi niitä käyttää