Varaudutko ruokakauppojen lakkoon?
Eli korjatkoon joku jos kerron väärin: Maaanantaina ei enää ruokarekat kulje, kaupat ovat auki. Keskiviikkona kauppojen ovet ei aukea enää. Torstai-iltana alkaa ruokarekat kulkemaan. Lauantai-aamuna ruokakaupat taas avautuvat. Eli keskiviikosta lauantai-aamuun pitää pärjätä jääkaappi/hätäruualla tai sitten pizzeria-burgeri-moskalla. No, tekee hyvää lamasta kärsiville yrittäjille.
Oletko muuten varautunut lakon pitkittymiseen?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyvä mahdollisuus kokeilla vaikka vesipaastoa ja oivaltaa, että ihminen ei kuole, vaikka välipalapatukka ei olisikaan suussa 2 tunnin välein.
Minä en takuulla edes kokeile fyysistä työtä ja kahdeksaa kilometriä päivässä pyöräillä pelkällä vedellä.
Hyvin voi paastota fyysisessä työssäkin. Vedän sellaisia 3 päivän paastoja aina välillä. Sun kroppa on vain tottunut siihen, että ruokaa mussutetaan jatkuvalla syötöllä. Paastossa sun kroppa alkaa tuhoamaan sairaita soluja, eli tervehdyt väkisin.
Kaupat ovat auki ensi viikollakin. Eiköhän sieltä aina sen verran löydä syötävää, että pärjää.
Vakio-ostokseni näyttää hamstraukselta vaikka ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mihinkään lakon pitkittymiseen varautunut, mutta käyn ennen lakkoa kaupasta jotain hakemasta tätä lakkoa varten, jos se toteutuu.
Saisi lakot loppua kokonaan, ei niistä ole kuin riesaa.
Tämä. En hyväksy tuollaista turhaa lakkoilua ja syyttömien kiusaamista. Etenkin kun iso osa on kokonaan vailla työpaikkaa!
Mikä tästä tekee sun mielestä turhaa ja ketä kiusataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mihinkään lakon pitkittymiseen varautunut, mutta käyn ennen lakkoa kaupasta jotain hakemasta tätä lakkoa varten, jos se toteutuu.
Tämä. En hyväksy tuollaista turhaa lakkoilua ja syyttömien kiusaamista. Etenkin kun iso osa on kokonaan vailla työpaikkaa!
Työttömät ja tukiloiset pyörtyisi, jos joutuisi kokeilemaan, miten raskasta työtä kaupassa painetaan paskapalkalla. Lidl ottaa mieluusti ilmaisia työkokeilijoita, menkää sinne KAIKKI kokeilemaan ennen kuin itkette tyhminä somessa.
Kaupat voisi olla la-su kiinni normaalistikin. Ja minulta irtoaa kaikki tuki lakkoilijoille, jos kyseessä pienipalkkainen ja osa-aikainen duunari. Paperimiesten lakkoilulle ei irtoa tukea, mutta se ala onneksi katoaa Suomesta lähivuosina.
Vierailija kirjoitti:
En varaudu mitenkään. Tämä on Suomi, joten nämä hurjat lakkoilut tarkoittaa eei yhtään mitään. En usko yhdenkään kaupan oikeasti menevän kiinni.
Jos ei puhuta uskomuksista vaan faktoista, niin koska viimeksi on ollut lähes kaikki ruokakaupat kiinni Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt vierähtää melkein jo kyynel silmäkulmasta, kun siellä syytön ääni väpättäen koettaa hakea vimmatusti sympatiaa.
Älkää olko huolissanne. Kaupoissa riittää ylihinnoiteltua ruokaa ensi viikolla ja sen jälkeenkin. Myyjien palkat pysyvät alhaisina vielä ensi viikon jälkeenkin, ja tuottajat saavat vielä vähemmän tuottamastaan ruoasta. Se on pääasia, että kauppaketjujen voitot pysyvät maksimaalisina, ja että MINÄ voisin käydä kaupassa ihan siihen aikaan, kun minua sattuu huvittamaan. Vaikka yölläkin. Kun pitäähän sitä päästä, tämä on nykyaikaa, kun kaikkea pitää saada 24/7, eikä mikään joulu, pääsiäinen, tai edes sunnuntai ole mikään poikkeus. Ei ihmisten voi antaa päästää siihen tilaan, että he joutuisivat itse jotenkin varautumaan mihinkään. Sitä vartenhan on viranomaisia, eikö??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin merkityksetön "lakko". Voidaan kysyä mihin niitä työntekijöitä tarvitaan niin paljon jos kaupat on auki ja hyllyt täynnä tavaraa. Osalle potkut ja jäljellejääville se 10% korotus.
No sinäkin seisoisit työpaikallasi vaikka päälläsi kolme päivää, mutta kokeilepa vaikka kuukausi, ja tule sitten kertomaan mihin niitä 'ylimääräisiä' työntekijöitä tarvitaan.
Sitten pitäisi olla lakossa sen kuukauden että joku edes huomaisi sen lakon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittoa taas .. kaupat tekee huipputulosta, olisi tasan varaa maksaa työntekijöillekin! Jos jotain puuttuisikin (tuskin puuttuu kun osaan kyllä viikoksi varautua) niin en varmasti lähtisi kauppaan lakkopäivinä.
Vähän saisi olla solidaarisuutta pienipalkkaisia kohtaan. Tekevät vielä ihme työaikoja välillä onnettomilla lepoajoilla, ja silti voi olla että tunnit jää vajaaksi.
Jos ei pärjää muutamaa päivää lakok vuoksi niin ei ihan ole kotivara- ja varautumisohjeet menneet perille!
Vierailija kirjoitti:
Täysin merkityksetön "lakko". Voidaan kysyä mihin niitä työntekijöitä tarvitaan niin paljon jos kaupat on auki ja hyllyt täynnä tavaraa. Osalle potkut ja jäljellejääville se 10% korotus.
Kaupat on aina sekaisin ennen lakkoa ja lakon jälkeen, työsuunnittelu täytyy korjata, tavaraa mätänee ja heitetään roskiin kun siitä ei ole lakon takia huolehdittu oikein, on puutteita tavarasta ja aukioloaikoja ei pystytä pitämään. Kaupassa lyhyet parinkin päivän lakot näkyy nopeasti. Kaikki on hetken sekaisin. Se ei ehkä näy niinkään kuluttajille, kun esimiehet yrittää pitää kulissit pystyssä, mutta kyllä se varaston ja jätehuoneen puolella näkyy, ja omistajien osingoissa.
T. Kaupassa työskennellyt, onneksi ei tarvi lakkoilla ensi viikolla, ja katsella sitä esimiesten parinviikon murjotusta, kun joutuvat lauantaina töihin ja tekemään muitakin töitä kuin kivoimmat päältä
Ei me muutenkaan käydä joka päivä ruokakaupassa, joten ei tarvitse panikoitua kolmen päivän lakosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinäkin seisoisit työpaikallasi vaikka päälläsi kolme päivää, mutta kokeilepa vaikka kuukausi, ja tule sitten kertomaan mihin niitä 'ylimääräisiä' työntekijöitä tarvitaan.
Kaupoissa ei ole enää ylimääräisiä työntekijöitä. Tehokkuuden nimissä on siivottu kaikki turhat minuutit pois. Ja missä muualla kuin kaupoissa ja pankeissa asiakkaat hoitaa osan työtehtävistä itse ja vieä vttu maksaa siitä ilosta???!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varaudu mitenkään. Tämä on Suomi, joten nämä hurjat lakkoilut tarkoittaa eei yhtään mitään. En usko yhdenkään kaupan oikeasti menevän kiinni.
Itse kyllä aioin olla 'tukilakossa' ensi viikon, enkä käy yhdessäkään kaupassa. 10 v kituuttelua kaupan alalla ja kaikki tuki tuolle lakolle. Aikuiset ihmiset tarvitsevat aikuisen ihmisen palkan!
Hyvin sanottu siellä! Selvästi faktaa takana.
no viddu sentään ruokajonosta en saanut enää tänään kuin graavilohen ja pottuja, ennen oli kassi ruokaa täynnä! onneksi on lohia pakkanen täynnä jota voin savustaa, kaikki ruokajonosta
andy mestarinne, kuningas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tästä tekee sun mielestä turhaa ja ketä kiusataan?
Ette tarvitse sen enempää palkkaa kuin muutkaan. Ja meitä tavallisia ihmisiä kiustaan ja vaikeutetaan meidän elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä aioin olla 'tukilakossa' ensi viikon, enkä käy yhdessäkään kaupassa. 10 v kituuttelua kaupan alalla ja kaikki tuki tuolle lakolle. Aikuiset ihmiset tarvitsevat aikuisen ihmisen palkan!
Minun alallani on kaupan alaa pienempi peruspalkka eikä mitään lisiä (tai teoriassa pienet, mutta ei tehdä töitä sellaisina aikoina kun lisiä saisi), enkä ole huomannut kaupan työntekijöiden olleen koskaan lakossa minun puolestani, joten minä puolestani en ole tukilakossa.
Kaikille teille, jotka inisette täällä mm. siitä, että myyjiä lähtee kilometritehtaalle lakon takia. Luuletteko, että kauppa toimii sillä periaatteella, että kun on kerran saanut työpaikan, se on jotenkin varma tae toimeentulosta? Olen jo sen ikäinen, että alan vaihtoa ei enää kannata harkita, ja olen tykännyt työstäni ja työyhteisöstäni, mutta valitettavasti tällä alalla on jo vuosien ajan toimittu niin, että jos yhdellä kvartaalilla notkahtaa yhtään, myyjien kimpussa ollaan heti. Työtunneista ja siten toimeentulosta voidaan tuosta vain nipistää iso osa pois, ja se on ihan laillista. Ei ole mitään väliä, kuinka tehokas ja osaava olet, nipsnaps, ja toimeentuloa on leikattu. Että jatkakaa vaan selityksiä, kuinka hyvästä työntekijästä kyllä pidetään kiinni kynsin hampain, ja itse voi helposti neuvotella itselleen paremman palkan ilman liittojakin. Se on iso vitsi.
En, koska meillä on kaupat auki
Ei ihmiset halua lakkoilla.