Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaatko koskaan ajatelleesi paranoidin ajatuksen?

Vierailija
13.02.2025 |

Mitä teet sellaisessa tilanteessa? Miten suhtaudut siihen? Huomasin eilen että ajattelin paranoidin ajatuksen. Se oli aivan selkeästi epärealistinen, jopa naurettava, ja siten harhainen. Teininä mulla oli silloin tällöin saman tyyppisiä outoja paranoideja ajatuksia mutta ne eivät koskaan ruvenneet hallitsemaan mieltäni. Ymmärsin jo silloin että ne olivat vääristyneitä. Mulla ei siis ole mitään psykiatrista sairautta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on ajatus eri asia on uskotko siihen

Vierailija
2/5 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että osalla voi aiheuttaa joku väärä lääke, alkoholi, stressi, tv, netti, roskaruoka, kofeiini, levon puute tai paniikkihäiriö tms. Ehkä on joku taustasyy kun tutkii ja miettii. Mikä siihen on auttanut yleensä tai pahentanut. Joskus jos on huono tilanne elämässä, epätoivoa, somen rasitteita tai joku vihainen pomo, osa voi siihenkin reagoida. Liikaa negaa tai muu asia. Pitäisi päästä positiiviseen enemmän tai löytää rauhaa kenties elämään. Jossain netissä voi lukea myös syitä miksi oireita tulee joillekin. Muillakin on voinut esim. alkoholin jälkeen tai vahva lääke tulla joku oire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen aina selväjärkinen vaikka olisin kuinka humalassa. En ymmärrä miten nämä känni- ja intohimorikokset tapahtuu.

Vierailija
4/5 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä vahvoja lääkkeitä enkä alkoholia tai huumeita. Mulla on poikkeuksellisen hyvä mielikuvitus kyllä. Kahvia juon joskus. Ehkä se vaikuttaa.

ap

Vierailija
5/5 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun pää tuottaa kaikenlaisia, myös paranoidisia ajatuksia. Ymmärrän kyllä, ettei niillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, vaikka hyvin todellisilta tuntuvatkin. 

Koko homma tuntuu menevän niin, että aivojen eri osat tuottavat täysin vastakkaisia ajatuksia. Yksi osa tulkitsee maailmaa vääristyneesti, ja sitten se toinen osa rationaalisesti. Molemmat toimivat samaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi