Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei halua vasektomiaa ja silti sanoo ettei enää lisää lapsia?

Vierailija
06.03.2007 |

Olisi ehkäisy niin paljon helpompaa kun ei tarvitsisi enää pumpata itseensä hormoneja.

Minä haluaisin vielä lapsen mutta mies on ehdoton että ei. Silti kun sanon että voisithan sitten laittaa putket poikki, niin sanoo ettei ole varma. Nyt en ymmärrä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei halua lapsia MINUN kanssani mutta jättää varan jos SE OIKEA vielä sattuu kohdalle ?!??

Vierailija
2/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain on aika pelottavakin ajatus, vähän liian lopullinen ja hormonijututkin yms. mietityttäisivät. Ennemmin otin taas hormonikierukan. Ja ikinä en antaisi mieheni mennä pistämään piuhojaan poikki, hän kun kuitenkin voisi saada lisää lapsia vaikka vielä sittenkin, jos minusta aikaisemmiin aika jättäisi... Ennemmin sitten menisin vaikka itse operaatioon, vaikka se naiselle hankalampi vaihtoehto onkin kuin miehelle. Mulla nyt kuitenkin tulisi biologinen ikäkin piakkoin vastaan, toisin kuin miehelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa helpon, luotettavan ehkäisyn, josta joku muu huolehtii ja joka ei kajoa hänen sukukalleuksiinsa edes viitteellisesti.

Sinäkin haluat vielä yhden lapsen ja syöt silti pillereitä ja käsket miehesi vasektomiaan. Se on myös ristiriitaista.

Ihmiset toimivat jatkuvasti ristiriitaisesti. Halutaan toisaalta jotain mutta ei olla valmiita toimimaan sen mukaisesti. Miestä saattaa ahdistaa ajatus siitä, että häntä " leikeltäisiin" , vaikka toimenpide onkin yksinkertainen.

Vierailija
4/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi olisi hölmöä tehdä mitään peruuttamatonta, ellei voisi olla 100% varma ajatuksistaan pitkälläkin tähtäimellä. Eikä mies etenkään voi vannoa!! Tosiaan leskeksikin voi joutua, ja uuden puolison kanssa voisi saada lapsia vaikka kuusikymppisenäkin vielä, toisin kuin naiset. Tai vaikka sinunkin kanssasi kymmenen vuoden päästä?

Vierailija
5/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jätät vaan pillerit pois ja käsket käyttää kortsua, jos miehesi ei halua lisää lapsia. Vasektomia on niin radikaali veto, että siihen en minäkään miehenä suostuisi.

Vierailija
6/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se vain on aika pelottavakin ajatus, vähän liian lopullinen ja hormonijututkin yms. mietityttäisivät. Ennemmin otin taas hormonikierukan. Ja ikinä en antaisi mieheni mennä pistämään piuhojaan poikki, hän kun kuitenkin voisi saada lisää lapsia vaikka vielä sittenkin, jos minusta aikaisemmiin aika jättäisi... Ennemmin sitten menisin vaikka itse operaatioon, vaikka se naiselle hankalampi vaihtoehto onkin kuin miehelle. Mulla nyt kuitenkin tulisi biologinen ikäkin piakkoin vastaan, toisin kuin miehelläni.

Vierailija
7/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin miehisyyttä koskevien harhaluulojen takia. Pelätään, että oma miehuus siitä jotenkin vähenee. Tämmöisiä ajatuksia ei välttämättä saa millään tiedonjakamisella muuttumaan. Miehet kun eivät joudu tottumaan teinistä asti siihen, että omaa värkkiä pitää olla levittämässä milloin milläkin hoitopöydällä...

Vierailija
8/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meis olisi valmis menemään vasektomiaan, mä taas en halua, että hän menee, jos esim. mä kuolisin onnettomuudessa tai haluttaisiinkin sittenkin lisää lapsia, kun niitä on nyt 2.

Vierailija
9/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos aikoo jättää varaa " tulevaisuuteen" niin se ei ole meidän yhteisiä lapsia varten.

ap

Vierailija
10/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa suurin osa sterilisaatioista tehdään miehille. Naisten sterilisaatio on ihan marginaalitapaus muualla maailmassa.

Vierailija
11/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minun sitten täytyy syödä hormoneja jos hänen lapsilukunsa on täysi?

ap

Vierailija
12/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi minun sitten täytyy syödä hormoneja jos hänen lapsilukunsa on täysi?

ap

Pyydä miestä huolehtimaan ehkäisystä.

Vierailija
13/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta.

Eli miksei voisi ehdottaa, että se joka vähemmän lasta haluaa,huolehtii ehkäisystä? Sehän on ihan reiluakin.

Vierailija
14/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten syöt pillereitä jos et halua? Kova kovaa vastaan, eikö vain ;)

Minä en usko ollenkaan, että miehesi haluttomuus vasektomiaan johtuisi toiveesta saada uusi perhe uuden naisen kanssa, vaan epämääräisestä ahdistuksesta, että hänen miehuutensa jotenkin kärsisi vasektomian seurauksena. Miehet niin mielellään ajattelee, että heidän mielensä mukaan tehdään asioita, mutta heidän ei tarvitse ottaa osaa vastuunkantoon.

Vierailija
15/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen eksä oli halunnut miehelle leikkauksen, mutta mies ei halunnut, vaikka oli varma haluttomuudestaan enää koskaan saada lapsia ja ikääkin oli jo miltei 40. Sitten erosi, me tavattiin ja oli valmis vielä lapseen mun kanssa. Sanoo aina, että olisi ollut kauheaa, jos olisi aikanaan leikattu ja olisi jäänyt meidän suhde elämättä ja saamatta tuo ihana taapero.

Vierailija
16/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä oikein lisää sopua välillämme, kun minä itse haluaisin lisää lapsia ja mies ei suostu

ap

Vierailija
17/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsulla minkä muisti kunnes tulin raskaaksi ja nyt hän itse varasi itselleen ajan sterilisaatioon. Minä siis en sitä ole kertaakaan ehdottanut päinvastoin sanonut että onko järkevää kun nyt minunkin lapsilukuni on täynnä mutta mies on päätöksestä varma että ei enää koskaan eikä kenenkään kanssa halua lapsia vaan näissä meidän lapsissa on hänelle riittävästi loppuelämäksi. Ikää hänellä vasta 30v. eli aika tiukkaan on asiaa täytynyt miettiä.

Vierailija
18/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei lisää enää haluta kumpikaan. Silti emme sterilisaatiota halua, sillä olemme nuoria vielä. Kaikkea voi sattua. Huomenna voi mies ajaa kolarin ja kuolla (ja pahimmassa tapauksessa lapset hänen mukanaan). Mitäs sitten? Surisin toki eikä mikään maailmassa korvaisi mentystäni, mutta voisinhan joskus löytää uuden rakkauden. Mennä naimisiin. Ja haluta lapsia. Samoin voi käydä miehelle, menettää minut ja lapset ja on yksin. En ikinä haluaisi, että portti uudelle alulle olisi sujettu kummaltakaan meistä.

Siksi ei sterilisaatiota kummallekaan, ehkäistään muulla keinoin.

Vierailija
19/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta jos minä kuolisin niin hänen uusi kumppaninsahan voisi olla vaikka kuinka nuori, sitä en ollut ajatellutkaan. Mutta kun nimenomaan mies on sitä mieltä että hän on liian vanha ja hänen lapsilukunsa muutenkin on täysi.

ap

Vierailija
20/29 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia voi vain tuntua ilman mitään järjellistä syytä liian lopulliselta ratkaisulta, ilman että taustalla on mitään erohaaveita!

Vierailija:

Mutta kun nimenomaan mies on sitä mieltä että hän on liian vanha ja hänen lapsilukunsa muutenkin on täysi.

ap