Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkevätkö muut säännöllisesti edemenneestä läheisestä unta?

Vierailija
13.02.2025 |

Näen välillä aika säännöllisesti unta toisesta vanhemmasta, joka menehtyi sairauteen.

Unessa juttelemme ja vietämme aikaa mutta olen aivan hämmentynyt, että miten voi olla hengissä. Unessa järkeilen, että miten ihmeessä tervehtyi sairaudesta, ettei se voi olla mahdollista ja samaan aikaan pelkään, että hetkenä minä hyvänsä sairaus uusiutuu ja joudun uudestaan menettämään hänet. Uni on niin todellinen, että se tuntuu aina yhtä absurdilta ja hämmästelen asiaa. Hän on ikään kuin "jatko-ajalla" ja sairaus remissiossa. 

Nämä on todella häiritseviä ja olen huolissani niissä, silloin elän aina uudestaan sen menettämisen ja huolen ja se hämmennys on kyllä aina yhtä valtava. 

Näettekö te unta? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen silloin tällöin. Unessa henkilö on yleensä ihan erilainen, kuin oli eläissään. Myös nuoremman näköinen ja kertoo mitä tekee seuraavaksi. En pysty mitenkään vaikuttamaan hänen tekemisiinsä tai päätöksiinsä. Mietin että onko unen tarkoitus kertoa että elää henkenä nyt eri elämää, johon me elävät emme kuulu.

Vierailija
2/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt, monestakin. Tavallisin on kuollut isäni. Viikko sitten tapasin unessa vanhan äidinkielenopettajani 80-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hiljattain kuollut ilmaantui, komensin unessa Manalaan, itki sitä, mutta ei tullut uudestaan sen jälkeen. 

Vierailija
4/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, äidistäni joka kuoli 20 vuotta sitten, näen yhä paljon unia.

Lapseni isästä, joka kuoli 27 vuotta sitten, en juuri koskaan.  Molempien kuollessa olin hyvin nuori.

Vierailija
5/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa ei koskaan muista että he ovat kuolleet.

Vierailija
6/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe. Unissakin voi käsitellä asioita pois alta.

Vierailija
7/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näen aika usein.  

Vierailija
8/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen silloin tällöin. Unessa henkilö on yleensä ihan erilainen, kuin oli eläissään. Myös nuoremman näköinen ja kertoo mitä tekee seuraavaksi. En pysty mitenkään vaikuttamaan hänen tekemisiinsä tai päätöksiinsä. Mietin että onko unen tarkoitus kertoa että elää henkenä nyt eri elämää, johon me elävät emme kuulu.

Ei meidän kuulu elävienkään asioita päättää. Kuolleet elävät henkimaailmassa eivätkä elä samanlaista elämää kuin me ihmiset. Oletettavasti käsittelet tunneasioitasi.

Vierailija
9/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen, ja aina he katoavat jonnekin.

Vierailija
10/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se unennäkö on mielestäni juuri sitä asian eli menetyksen käsittelyä. 

Vierailija
11/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin paljon tätini hoitoon kun hänellä todettiin syöpä johon kuoli puolen vuoden sisällä diagnoosista. Seuraavan vuoden aikana hän kuoli unissani käytännössä katsoen joka yö, oli muuten tosi raskasta. Nykyään enää pari kertaa vuodessa, mutta koskaan hän ei unissani ole terve.

Vierailija
12/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se unennäkö on mielestäni juuri sitä asian eli menetyksen käsittelyä. 

Kyllä, useasti. Se on auttamista.

Vierailija
13/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus hiljattain kuollut ilmaantui, komensin unessa Manalaan, itki sitä, mutta ei tullut uudestaan sen jälkeen. 

Sait nyt sanottua asiasi.

Vierailija
14/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt, paitsi edesmenneestä isästä myös jo puretusta kotitalosta.

Unessa kummankin preesens on ihan normaalia. 

Ex, ollessaan vielä hengissä mutta erittäin ex, pyöri unissani tiheästi. Ehkä hän symboloi miestä ylipäätään. 

Vierailija
15/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis unessa vanhempani on kyllä kunnossa ja oma itsensä, on ihan terve paitsi ensimmäisessä unessa oli vielä hieman sairas mutta myöhemmissä kunnossa. Juo kaljaa, kuten normaalisti. Yleensä olemmekin jossain baarissa tai hänen kotonaan tuopin äärellä. Unen tunnelma ei kuitenkaan ole erityisen hyvä vaan olen yksinkertaisesti hämmentynyt ja huolissani milloin hän "oikeasti" kuolee. Ihan kuin olisi uudelleen noussut haudasta ja mietin että miten on mahdollista ja joskus saatan jopa pyytää anteeksi että me jo hänen tavaratkin siivottiin ja kämppä irtisanottiin, että missä hän nyt asuu ja elää :D hän vain elää vapaata elämää, juo olutta ja hengailee kuten ennenkin. 

Ap

Vierailija
16/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unta kauan sitten kuolleista vanhemmistani, joiden luokse olen menossa käymään. Kun pääsen perille, äitini sanoo, että mehän olemme kuolleet, ei tänne enää tarvitse tulla käymään.

Tämä uni on toistunut usein, poden edelleenkin syyllisyyttä, kun en heidän eläessään käynyt niin usein luonaan kuin olisivat halunneet. Ehkä tämä uni kumpuaa siitä.

Vierailija
17/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen unta kauan sitten kuolleista vanhemmistani, joiden luokse olen menossa käymään. Kun pääsen perille, äitini sanoo, että mehän olemme kuolleet, ei tänne enää tarvitse tulla käymään.

Tämä uni on toistunut usein, poden edelleenkin syyllisyyttä, kun en heidän eläessään käynyt niin usein luonaan kuin olisivat halunneet. Ehkä tämä uni kumpuaa siitä.

Kyllä sen itse tietää mistä se johtuu, se on tarkoituskin jos on voimakas arvaus.

Vierailija
18/18 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unessa ei koskaan muista että he ovat kuolleet.

Tämä just. Unessa sitä vaan hengailee edesmenneen kanssa ja on jotenkin vaikea käsittää sitä että on kuollut kunnes sitten jossain kohtaa herää siihen, että tosiaan on menehtynyt ja sekin on yhtä hämmentävää, että aijaa, tämä olikin vain unta ja on jopa hieman surullinen ettei olekaan elossa. Tämä toistuu jokainen kerta kun hänet nään, minä ikäänkuin unohdan että on kuollut vaikka pidän käsittämättömänä että elää ja kun herään niin se tuntuu aina yhtä pahalta että se olikin vain unta. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä