Luuletteko, että kymmenen tai viidentoista vuoden päästä kaipaatte näitä aikoja?
Kommentit (17)
Heräämisen ja kauhistuksen aikaa (kauhistelun), varsinkin nuo sotajutut joillakin. Olisipa tulevaisuus aina parempi, kaikille.
En oikein tiedä, mutta varmaa on, että luonto on nyt vähän paremmin kuin 20 vuoden kuluttua ja itse olen vanhempi kuin nyt. Paljon en tiedä, mutta toivon parempia aikoja.
En mä kauhistele enää muutenkaan. Mä oon irtaantunu kokonaan henkisesti siitä mitä teillä muilla on meneillään täällä. Natot, sodat, puolueellinen valhe yms. Kaikki nega missä te elätte, ei oo enää mun elämää.
Se avain on vaan muuttaa oma ajattelumalli.
Harva siihen toki pystyy. Se vaatii sisäisen työn.
Joten mulle on oikeastaan se ja sama mitä tulee tapahtumaan. Mä oon jo kokenut oman pimeän yöni ja selvinnyt siitä. Mä en usko että joku ulkopuolinen asia pystyy mua enää hetkauttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, etten kaipaa.
Uskot siis asioiden olevan paremmin sitten? Millä tavalla?
En ole ollut elossa silloin enää noin kymmeneen vuoteen olen sairas ja jo vanha.
Suomi on ihan hyvässä jamassa, vaikka ette uskokaan. Kaikki järjestyy. Älkää antako tämän tappiomielialan luojan tehdä teille sitä aivopesua.
Laittakaa kylmästi poistoon ne ikäviä asioita tuuttaavat jankkaajat.
Tuskin tätä aikaa, mutta sitä aikaa, kun ei ollut sodan uhkaa ja aina vain kovenevaa julkista keskustelua. Aikaa kun tulevaisuus näytti vielä valoisammalta kuin menneisyys. Ihmiset olivat rentoja ja iloisia, eikä kiukkuisia ja pahansuopia muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, etten kaipaa.
Uskot siis asioiden olevan paremmin sitten? Millä tavalla?
En usko suuntaan enkä toiseen, mutta sitä, mitä on nyt, en oletettavasti tule kaipaamaan.
Pahoin pelkään että nykyhetki on silloin vanhaa hyvää aikaa.
Varsin todennäköisesti kaipaan. Olen tuolloin eläkkeellä eli rahaongelmat painaa päälle samaan aikaan kun sairaudet pahenee ja nivelet hajoaa.
Tiedän kaipaavani, en luule. Esikoisemme vauva-arkea <3
Vierailija kirjoitti:
Varsin todennäköisesti kaipaan. Olen tuolloin eläkkeellä eli rahaongelmat painaa päälle samaan aikaan kun sairaudet pahenee ja nivelet hajoaa.
Miksi et säästä nyt?
Uskon, että elän silloin aivan tyytyväisenä silloista nykyhetkeä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut elossa silloin enää noin kymmeneen vuoteen olen sairas ja jo vanha.
Suomi on ihan hyvässä jamassa, vaikka ette uskokaan. Kaikki järjestyy. Älkää antako tämän tappiomielialan luojan tehdä teille sitä aivopesua.
Laittakaa kylmästi poistoon ne ikäviä asioita tuuttaavat jankkas oajat.
Totta. Jos ei ole koskaan nähnyt, miten muu maailma makaa ihan oikeine ongelmineen, niin me suomalaiset elämme kuin paratiisissa. Ei ole sotaa, ei nälkää eikä puutetta vedestä. Jatkuva vinkuminen olemattomasta kurjuudesta on oikeasti pelkoa, että jos on tyytyväinen johonkin, niin tulee mörkö ja kostaa viemällä sen tyytyväisyyden aiheen.
15v kuluttua olen 79v ja mikäli olen hengissä kaipaan varmasti näitä ihania vuosia kun oli mahdollista asua ulkomailla lämpimässä. Olettaen etten ole enää matkustuskunnossa, muuten olen etelässä
Kaipaan lastenlasten lapsuuden viattomuutta ja naurua, lapsen ehtymätöntä uteliaisuutta ja ihania halauksia. Jos näitä ei tule enempää he ovat 15v kuluttua jo 21-24v!
Nykyistä Suomea en kaipaa, poliittinen ja ekonominen tilanne on sietämätön. Toivon vain että tämä yhteiskunnan rapauttaminen saadaan edes pysäytettyä ja entisestä hyvinvointivaltiosta olisi edes rippeet jäljellä.
Nykyhetki ainakin henkilökohtaisella tasolla on silkkaa shaissendaalia, joten tuskin kaipaan näitä aikoja tai tätä asuinpaikkaa.
Pelkään kaipaavani. Kamala ajatus.