Mitä tehdä kun teini seuraa aivan hirvittäviä kanavia whatsappissa!?
Siis mä en ymmärrä, mitä tehdä että teini ei enää seuraisi aivan kamalia sisältöjä whatsapissa?? Sanktiouhkaus sitä tasoa, että ei oikeesti halua sitä sanktiota saada ja pysyy sieltä poissa? Jatkuva seuranta ja kontrollointi että niitä kanavia ei siellä enää ole? Aamuin illoin? Joku muu mikä, apua, en mä osaa 😣
En viitsi kertoa tarkemmin sisällöistä, mutta ikätasoon nähden aivan hirvittäviä asioita 😢
Kommentit (96)
Keskustelet sen lapsen kanssa. Selität ja perustelet.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt sitä, niin hartaasti ja syvällisesti kuin kykenen.. 😓
Voi luoja että tää äitinä oleminen voi olla vaikeeta, mä en ymmärrä miten muut osaa ratkaista nää tilanteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja että tää äitinä oleminen voi olla vaikeeta, mä en ymmärrä miten muut osaa ratkaista nää tilanteet?
No mitkä sun pääpointit on ollut?
Laitat lapsilukkoa puhelimeen ja estät watsappin - ongelma ratkaistu
Nuo Kanavat on kyllä kamalinta, mitä on muutaman vuoden sisään kehitelty. Aivan tolkutonta törkyä voi pamahtaa kenen tahansa silmille. Kanavat tuntuvat olevan vieläpä lasten ja nuorten suosiossa, vaikka palveluissa toki ikärajatkin on. Kai se vaatii jotain sanktioita, jos ei ihan normaali keskustelu ja pyyntö kanavien seuraamisen lopettamisesta toimi. Voisit myös ilmiantaa noita kanavia Metalle, mutta se vaatii sitten oikeasti jotain ongelmallista sisältöä ja vähän vaivannäköä.
Tarvitsisin tietoa, millaisia kanavia hän seuraa, niin voisin auttaa - voisitko kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellaisten sisältöjen katselu ei sovi hänen ikäiselle, kun ei riitä ymmärrys miten vakavista ja vaarallisista asioista on kyse. Että ne tekee todella todella paljon haittaa, kun altistus on jatkuvaa. Mieli järkkyy niistä monella aikuisellakin, niin entä sitten keskenkasvuisella lapsella. Ja että mun tehtävä on suojella häntä siltä, ja siksi kiellän. Että se ei hänen ikäiselle vaan yksinkertaisesti ole ok.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellaisten sisältöjen katselu ei sovi hänen ikäiselle, kun ei riitä ymmärrys miten vakavista ja vaarallisista asioista on kyse. Että ne tekee todella todella paljon haittaa, kun altistus on jatkuvaa. Mieli järkkyy niistä monella aikuisellakin, niin entä sitten keskenkasvuisella lapsella. Ja että mun tehtävä on suojella häntä siltä, ja siksi kiellän. Että se ei hänen ikäiselle vaan yksinkertaisesti ole ok.
Ap
Nyt kerrot, millaista sisältöä.
No vaikka pro-ana-sisältöä kasvavalle lapselle, jolla on ongelmia kehonkuvan kanssa. Miksi se nyt on niin tärkeää, mitä se sisältö on?
Vierailija kirjoitti:
No vaikka pro-ana-sisältöä kasvavalle lapselle, jolla on ongelmia kehonkuvan kanssa. Miksi se nyt on niin tärkeää, mitä se sisältö on?
No vaikea auttaa ap, jos ei anna mitään kontekstia. Tällähetkellä kysymys on lapseni tekee jotain mitä en halua hänen tekevän; miten voin väkisin estää häntä tekemästä tätä?. Ne neuvot mitkä auttaisi ton pro-ana setin kaa ei auta, jos kyseessä on esim propaganda kanavat.
Miksi ei minulla näy whatsapissa sellaisia kanavia?
Fortnite-, Minecraft-, ja My little pony -videoita. Hirvittävää, järkyttävää, helvetillistä sisältöä. Jos aikuisellakin mieli järkkyy tuollaisista sotapelivideoista, niin miettikääpä lasta!
Kyllä tulee aivan kauheaa sisältöä vastaan. Katsoin teinin puhelinta, niin hän oli katsonut sellaisen videon, jossa joku örkki tuhottiin jollain miekalla, ällöttävässä pikselimaailmassa.
Ap
Otat älypuhelimen pois ja annat vanhanmallisen Nokian luurin käteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei minulla näy whatsapissa sellaisia kanavia?
Et ole tilannut niitä
Vierailija kirjoitti:
Fortnite-, Minecraft-, ja My little pony -videoita. Hirvittävää, järkyttävää, helvetillistä sisältöä. Jos aikuisellakin mieli järkkyy tuollaisista sotapelivideoista, niin miettikääpä lasta!
Kyllä tulee aivan kauheaa sisältöä vastaan. Katsoin teinin puhelinta, niin hän oli katsonut sellaisen videon, jossa joku örkki tuhottiin jollain miekalla, ällöttävässä pikselimaailmassa.
Ap
No voi kamala. Mikä helikopterivanhempi olet, kun tuollaisista videoista teet näin ison numeron? Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko tosissasi..
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä helvetti ihmistä vaivaa kun pitää tehdä näin? Kerro, mua oikeesti kiinnostaa. Tuliko hetkeksi parempi mieli kun sai tehdä kiusaa hädässä olevalle?
Ap, oikea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jatka samaa rataa. Toisto, toisto ja toisto. Muistuta että mitä kerran päähän päästää, ei sieltä helposti lähde.
Ole vanhempi! Älä vikise!