Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä oire voi olla? Outo olo tulee joka päivä

Vierailija
13.02.2025 |

Kummallinen outo olo valtaa kehoni lähes joka päivä. Ollut ehkä n 2kk jo. En osaa selittää sitä, vaikea mennä lääkärillekkään. Semmonen outo fyysinen olo, että jotain outoa on meneillään kehossa, vähän niin kuin olisi matala/korkea verenpaine, hidas syke, rytmihäiriö (olen poissulkenut kaikki nämä) tai joku puutostila, tai muu outo tila. Monesti se tulee kun olen pitkään liikkumatta ja tuijotan esim. tietokoneen ruutua lukien kauan jotain asiaa tarkkaan. Ehkä pidätän hengitystäni tiedostamatta myös silloin. Mutta, joskus sitä tulee mielestäni muulloinkin.Hapenpuute? Mulla on happioksimittari ja olen tarkkaillut onko se matala silloin, mielestäni ei. Koska heti kun liikahdan, se tuntuu menevän pois. Tämä ei siis ole koskaan kovin kauan aikaa päällä, mutta tulee taas kuitenkin uudestaan.Voisiko esim. nälkä aiheuttaa sen, ylävatsavaiva? Sisäinen verenvuoto? Ei tämä tunnu matalalta verenpaineeltakaan (sitä on ollut aiemmin).Onko kellään ollut tällaista outoa fyysistä oloa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle niitä outoja oloja tulee ihan missä vaan. Sitten koittaa vaan olla niin ettei muut huomaa että minua oikeasti huimaa tai tuntuu sille että olen irti todellisuudesta. Niin kuin olisi kuvasta irti leikattu hahmo ja sitten asetettuna johonkin toiseen kohtaan sitä kuvaa. Minulla on migreeniä, erityisesti hormonaalista ja niillä on jokin hermostollinen syy joka on lähtöisin jostain niskan alueelta, en muista kohtaustyypin nimeä. Ehkä ne sitten tekee sitä epätodellista oloa hetkittäin. Liittyy hormoneihin, stressiin ja sellaiseen.

Vierailija
2/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala, olematon varastorauta-arvo eli ferritiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sekoamassa koska olet nainen. 

Vierailija
4/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala, olematon varastorauta-arvo eli ferritiini.

Vegaani. 

Vierailija
5/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on happioksimittari? Kuulostat suoraan sanoen luulotautiselta.

Vierailija
6/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla sellainen yksinkertainen asia kuin niska ja staattinen asento. Hermo jää puristuksiin.

Vierailija
7/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ahdistusta tai esim. sosiaalisten tilanteiden pelkoa? Minulla on jälkimmäistä ja ulkona liikkuessa tulee usein samankaltainen olo kuin sinulla. Samalla myös epätodellinen olo ja on vaikeaa keskittyä vaikka kaupassakäyntiin.

Vierailija
8/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkohooli auttaa...viinaa vaan pullo päivässä,kaksi parhaassa..

Vierailija
9/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli todella outo olo, kun kokeilin ja poltin pilveä. Sydän rupesi hakkaamaan kovasti ja minuutit tuntuivat tunneilta, aika ei tuntunut liikkuvan ollenkaan, muiden ja oma puhe tuntui tulevan myöhässä. Vesikin maistui oudolta. Tuntui siltä, että muut lukivat myös ajatuksiani. Värit olivat myös kirkkaita. Tätä kesti kokonaisuudessaan ainakin 4 tuntia. En pelännyt, mutta rupesi ärsyttämään loppuuko tämä koskaan. Ajattelin myös eläväni jossain simulaatiossa tai jotain. 

Vierailija
10/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa reilusti  ja niskat jumissa.

Vierailija
11/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireilua ennen epilepsiakohtausta?

Vierailija
12/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kauan paikoillaan, tuo outo olo on sitä että kehosi käskee sinua liikkumaan. Ihminen on luotu liikkumaan.

Vierailija
13/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö staattista istumatyötä tai onko stressiä? Niskajumit voivat aiheuttaa vaikka mitä outouksia, samoin stressi. Ja se stressi voi olla aika salakavalaa. Itse olen vähän sellainen omituinen, että on osaa stressata kuupalla (en siis tietoisesti ajattele että "nyt ahdistaa" tms) MUTTA sitten muu kroppa ilmoittaa ja, hetken pohdinnan jälkeen, niin yleensä on juu kyllä samaan aikaan joku sellainen tilanne päällä mistä ilmeisesti alitajuisesti stressaan. Tämä voi olla ihan pikkujuttukin. Esim. ostin ekan automaattivaihteisen auton, tuli yhtäkkiä turvottelua sun muuta (ilman ruokavalion muutoksia). Ilmeisesti kehoni päätti stressata tästäkin muutoksesta noin parisen viikkoa. 

Vierailija
14/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIA kohtaus tulossa

Vierailija
15/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä todennäköisimmin jokin kehon, leukojen tai niskan jännitystila. Ihminen jännittää huomaamattaan kehoaan juurinpaikallaanollen. Nimenomaan nämä aiheuttavat epätodellista oloa, aivosumua, huimausta, huonoa oloa. Sauvakävelyä, keppijumppaa, niskan venyttelyä, tarvittaessa hierojalle tai fysioterapeutille. Ei vakavaa. 

Vierailija
16/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vähän saman kuulosta vuosia.

Oletko etukumarassa? Vatsassa voi hapot osua vagushermoon ja siitä tulla outoja oireita.

Kans niska ja hartia jumit tekee huimausta ym outoa.

Sit huonosti nukuttu yö, voi olla et sun kroppa meinaa nukahtaa silmät auki ja siitä seuraa sellainen humahdus.

Vierailija
17/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivokasvain

Vierailija
18/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini ja nikotiini pois

Vierailija
19/19 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vwrenkiertosi on tilapäisesti pysähtynyt ja pakkautunut takapuoleen, liikehdintä päräyttää sen taas käyntiin, mutta pieni osa lähtee virtaamaan aluksi vastakarvaan. Hullu olo johtuu tästä, ja pitkittyessään tila johtaa hulluuteen. Hengittely ei ole välttämätöntä, pitää vaan suuta auki niin happi menee alipaineistettuihin keuhkopussukoihin ihan itsestään. Keitä kahvit ja syö pari perunaa, kyllä se siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä