Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan näe itseäni yli 100 kiloisena

Vierailija
13.02.2025 |

En usko että olen sen kokoinen. Joo vähän tuhti olen kyllä peilistä katsottuna, mutta tuo paino, en sisäistä sitä. Todella omituinen häiriö, koska onhan tuolla painolla todella lihava. 

Olen ottanut kuvia itsestäni kun liikuin paljon ja söin terveellisesti. Kuvissa olen todella timmin näköinen ja ihan yllätyin miten hyvältä olen näyttänyt muutama vuosi sitten. Timmi ja hoikka oli ne sanat joilla olisin itseäni kuvannut. Painoin kuitenkin niissä kuvissa 82 kiloa. Eli selkästi ylipainoinen niissäkin, kun pituutta on 176cm. Voiko jotkut ihmiset olla vaan perusrakenteeltaan raskaampia? En yritä puolustella sitä että olen läski nyt. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla perusrakenteeltaan raskaampia. Lihavan ja hoikan luurangoista ei voi päätellä elinikäistä painoa, eli luurangot ovat samanpituisilla lähes identtiset vaikka painoeroa olisi ollut 100kg.

Mutta ruumiinrakenne on erilainen eri ihmisillä. Mulla on kaksospojat ja ovat rakenteeltaan ihan erilaisia olleet syntymästään asti. Toinen on kapean mallinen ja toisella on leveämpi malli, eli leveämmät hartiat. Vaikka molemmat olivat pienenäkin hoikkia lapsia, oli se toinen poika sellainen sirompi. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, että samanpainoiset ihmiset voivat näyttää erilaiselta riippuen juuri hartioiden leveydestä, raajojen ja selän pituudesta ja niiden suhteesta. Persjalkainen satakiloinen näyttää erilaiselta kuin pitkäraajainen, lyhytselkäinen.

Vierailija
22/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Olen itse 176cm ja noin 86 kiloa, ja kaljamaha on aika huomattava.

Satakiloisena minulla olisi kolmoisleukaa ja täysin taikinainen keho.

Hyvin harva mies on mikään 15 vuotta ammattikehonrakennusta harjoittanut bodari että tuo selittyisi "lihaksilla".

Ainoa tapa miten ihminen voi olla 85-90kg olematta ylipainoinen on olla pituudeltaan 195cm ja näitäkin on vain prosentti väestöstä.

No jaa, en varsinaisesti ole bodari, mutta käyn jonkin verran salilla ja harrastan paljon pallopelejä. Jaloissa on todella paljon voimaa ja lihasta ja 90kg paino on näin 184 pituudella vähän. Toki ei siinäkään sixpäkkiä näy, mutta ei ole juuri mahaakaan. 85 alkaisi olemaan jo todella timmi kun kehonkoostumusmittauksen mukaan rasvaton paino on 82kg.

T. istumatyötä tekevä insinööri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvää on, ettei rotevarakenteinen 176-senttinen välttämättä näytä vielä järin lihavalta 100 kilossa. Ihmiset helposti ajattelee, että pitäisi näyttää valtavalta tankilta, koska on nähnyt kuvia jostain 160-senttisestä sirorakenteisesta samassa painossa, ja tämä näytti valtavalta. 

Olen 173cm pitkä mies ja painan noin 85 kg. Ja kyllä se peilikuva aika tuhdin kuvan antaa. Jos tähän vielä lisäsi 15 kiloa, niin kyllä näyttäisin lihavalta.

Tämä. Olen itse 176cm ja noin 86 kiloa, ja kaljamaha on aika huomattava.

Satakiloisena minulla olisi kolmoisleukaa ja täysin taikinainen keho.

Hyvin harva mies on mikään 15 vuotta ammattikehonrakennusta harjoittanut bodari että tuo selittyisi "lihaksilla".

Ainoa tapa miten ihminen voi olla 85-90kg olematta ylip

Joo, kaljamaha on miehillä se juttu, eli paino kerääntyy keskivartaloon. Naisilla taas on erilainen ruumiinrakenne, joo voi olla pömppövatsa, mutta suurin osa rasvasta kerääntyy takapuoleen ja reisiin ja tisseihin, ihan biologian takia. Usein naisilla joilla on ns. kaljamaha, on sitten se keskivartalo kuin tynnyri, mutta raajat hyvinkin hoikat, kuin peruna josta törröttää neljä hammastikkua. Ja myös naisella voi olla leveämmät hartiat tai kapeampi vartalo, jossa sitten se painokin saattaa näyttää erilaiselta. 

Vierailija
24/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten moni puhuu lihasmassan olevan painavaa.

Juu, onhan se. Unohtuu vain kokonaan sellainen pieni yksityiskohta miten järjettömän iso työ lihasmassaa on kasvattaa! Tavalliselle naiselle 20 kg lisää lihasmassa vaatii vuosien ajan tehokasta kehonrakennusta. Parin päivän välein kuntosalilla kovaa treeniä ja huippu-urheilijan ruokavaliota. Monelle se olisi siitä huolimatta tavoite mihin olisi lähes mahdoton päästä. Vaikka miten kovaa yrittäisi lihasmassaa kasvattaa.

==> Läskiä se on

Vierailija
25/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut ehkä näkee?

Vierailija
26/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvää on, ettei rotevarakenteinen 176-senttinen välttämättä näytä vielä järin lihavalta 100 kilossa. Ihmiset helposti ajattelee, että pitäisi näyttää valtavalta tankilta, koska on nähnyt kuvia jostain 160-senttisestä sirorakenteisesta samassa painossa, ja tämä näytti valtavalta. 

Olen 191cm ja 100kg ja kyllä näytän lihavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme