Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan näe itseäni yli 100 kiloisena

Vierailija
13.02.2025 |

En usko että olen sen kokoinen. Joo vähän tuhti olen kyllä peilistä katsottuna, mutta tuo paino, en sisäistä sitä. Todella omituinen häiriö, koska onhan tuolla painolla todella lihava. 

Olen ottanut kuvia itsestäni kun liikuin paljon ja söin terveellisesti. Kuvissa olen todella timmin näköinen ja ihan yllätyin miten hyvältä olen näyttänyt muutama vuosi sitten. Timmi ja hoikka oli ne sanat joilla olisin itseäni kuvannut. Painoin kuitenkin niissä kuvissa 82 kiloa. Eli selkästi ylipainoinen niissäkin, kun pituutta on 176cm. Voiko jotkut ihmiset olla vaan perusrakenteeltaan raskaampia? En yritä puolustella sitä että olen läski nyt. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen vuodatus. Vaaka kertoo tasan tarkasti mitä painat.

Vierailija
2/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvää on, ettei rotevarakenteinen 176-senttinen välttämättä näytä vielä järin lihavalta 100 kilossa. Ihmiset helposti ajattelee, että pitäisi näyttää valtavalta tankilta, koska on nähnyt kuvia jostain 160-senttisestä sirorakenteisesta samassa painossa, ja tämä näytti valtavalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi olla vaikea itseään nähdä peilistä kaksoisleuan takaa.

Vierailija
4/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on läski

Vierailija
5/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Häviääkö kuva peilissä kuin vampyyreilla jos vaaka näyttää yli 100kg

Vierailija
6/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole joku voimaurheilja, niin kyllä 100 kiloa on aika suuri paino.

Vierailija
7/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään.  Puuttuu vielä 16kg, tuskin lihon jos ei joku sairaus tule.

Vierailija
8/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

82 kg nainen ei ole "timmi ja hoikka"

100 kg nainen vielä vähemmän!

Vierailija
9/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla perusrakenteeltaan raskaampia. Lihavan ja hoikan luurangoista ei voi päätellä elinikäistä painoa, eli luurangot ovat samanpituisilla lähes identtiset vaikka painoeroa olisi ollut 100kg.

Vierailija
10/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse painaa. Eli käytännössä jos on lihasta jaloissa ja keskivartalossa (ja miksei muuallakin), niin painoa voi olla todella paljon enemmän kuin laihaläskillä näyttämättä  silti erityisen painavalta.

Toki tuo mitta 176/100kg on jo niin paljon, että väkisinkin on ns. ylimääräistä jossain, ellei ole todella lihaksikas. Ja jos et harrasta kehonrakennusta, et ole todella lihaksikas

Vierailija
11/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvää on, ettei rotevarakenteinen 176-senttinen välttämättä näytä vielä järin lihavalta 100 kilossa. Ihmiset helposti ajattelee, että pitäisi näyttää valtavalta tankilta, koska on nähnyt kuvia jostain 160-senttisestä sirorakenteisesta samassa painossa, ja tämä näytti valtavalta. 

Olen 173cm pitkä mies ja painan noin 85 kg. Ja kyllä se peilikuva aika tuhdin kuvan antaa. Jos tähän vielä lisäsi 15 kiloa, niin kyllä näyttäisin lihavalta.

Vierailija
12/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 173cm pitkä mies ja painan noin 85 kg. Ja kyllä se peilikuva aika tuhdin kuvan antaa. Jos tähän vielä lisäsi 15 kiloa, niin kyllä näyttäisin lihavalta.

Tämä. Olen itse 176cm ja noin 86 kiloa, ja kaljamaha on aika huomattava.

Satakiloisena minulla olisi kolmoisleukaa ja täysin taikinainen keho.

Hyvin harva mies on mikään 15 vuotta ammattikehonrakennusta harjoittanut bodari että tuo selittyisi "lihaksilla".

Ainoa tapa miten ihminen voi olla 85-90kg olematta ylipainoinen on olla pituudeltaan 195cm ja näitäkin on vain prosentti väestöstä.

Vierailija
13/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumojutuissa toi olis ihan hyvä paketti.

Vierailija
14/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele takanasi niin näet.

Vierailija
15/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun painoni on aina arvioitu matalammaksi kuin se todella onkaan. Johtuen siitä, että taustalla on urheilua, ja lihas painaa kolme kertaa enemmän kuin rasva. En tiedä vaikuttaako luusto, jänteet, ym. myös.

Voisi arkijärjellä ajatella, että jos syö koko elämänsä pullamössöä eikä keho pysty enää ottamaan edes ravinteita vastaan, kerääntyy kehoon paljon rasvaa, mutta painoa ei niinkään. Sitten taas jos keho on täynnä mineraaleja, luut ovat vahvoja, kehonkoostumus lihasta ja vahvistunutta jännettä, niin painoa on enemmän kuin kokoa

Vierailija
16/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole joku voimaurheilja, niin kyllä 100 kiloa on aika suuri paino.

On se sille voimaurheilijallekin. Miehet kuvittelevat, että ylipaino on ihan ok kun se on proteiinina lihaksessa eikä rasvana rasvasolussa. Tosiasiassa ihan yksi hailee, missä muodossa se ylipaino ja ylensyönti tapahtuu

Vierailija
17/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 183/82kg jaselvästi vatsaa on. Pitäisi 5kg saada pois tässä talven ja kevään aikana. Laihiksella siis ollaan ja herkkupäiviäkin mukaan mahtuu.

Vierailija
18/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä 85 kiloisena, mutta tässä sitä taas ollaan. Ei helvetti. Kuinkahan monta tuhatta kiloa olen jo elämäni aikana laihduttanut. En kyllä aio tursuta tämän näköisenä kesällä. Saakelin perimenopaussi. yli 15kg tuli vauhdilla painoa lisää. 

Vierailija
19/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski on läski

Kerran kaupassa semmonen pieni ja pullea nainen tuli juttelemaan, jotain 160cm, löllyi ja lällyi. Jutteli ja pyysi johonkin koska sieltä puuttui mun tyyppinen, lie ollu jokin eläkeläisten tms juttu. "kun sä painat sen 100kg kuten minäkin" Joo, en viitsinyt sanoa että 127kg olen. Mulla on keksivartalo kuin sialla, jalat hoikat, ködet hoikat, ei ole nakkisormia, taivun lattiaan, pystyn kumartumaan ja venyttämään, eli ei se paino aina kerro kaikkea!

Vaatteila voi peitellä joo mutta voishan tuota laihtuakin!

Vierailija
20/26 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kehopositiivisilla kasvojen muoto voi hämärtää kuvaa todellisesta tilanteesta. Tarkoitan että jos kasvot saa meikattua normaalipainoisiksi tai kasvoissa on muotoja urheilusta tai luonnostaan, ihminen ei ymmärrä olevansa muuten ylipainoinen.

Jos katsot itseäsi peilistä et näe vieressä suoria vertailukohteita. Sama somessa julkaistuissa kuvissa jos vieressä ei ole muita ihmisiä. 

Muistan että nuorena vähäkin paino tuntui helposti näkyvän pyöreinä poskina. Kaikilla niin ei ole.

Pohdituttava esimerkki kehonkuvasta on Ville Valo, joka on hoikistunut poskiltaankin. Olisiko riittänyt että vaan käy poskien rasvaimussa esim. pari milliä imaisemassa eikä laihduta koko itseään? Ei ollut vikaa kasvoissa aiemminkaan mutta helpompi ratkaisu kuin kokonaan hoikkana pysyminen.

Sitten löytyy huomattavan ylipainoisia jotka vaan yrittävät tuunata kasvojaan.

Tuleeko mieleen yhtään pluskoon missiä tai julkkista jonka kasvot olisivat luonnostaan täysin pöhöttyneet ja silti XXL-tähti kaunottarena esillä? Korkeintaan vahvassa meikissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän