Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet totaaliyksinhuoltajat, tämä on kaikille meille:

Vierailija
13.02.2025 |

Ja varsinkin sulle, joka olet jäänyt juuri ilman sen toisen vanhemman tukea. Muistakaa että me ollaan supersankareita. Se on meidän oikeus, ei velvollisuus. Saat olla lapsellesi se maailman paras äiti tai isä koska sä pystyt siihen. Ehkä yrität vielä kaikkesi että lapsellasi ja toisella vanhemmalla olisi joku suhde, mutta perumisia tulee enemmän kun toteutuneita tapaamisia. Se on tosi rankkaa lapselle, ja sulle. Tiedän hyvin. Meillä aivan käänteentekevä asia oli se että lopetin yrittämästä ja hyväksyin sen tosiasian että kaikki isät ei osaa olla isejä. Niinkun kaikki äiditkään ei osaa olla äitejä. Se on surullista ja epäreilua, mutta elämä joskus on. Silti voidaan pärjätä, menestyä ja olla onnellisia kun laittaa katkeruuden sivuun ja päättää onnistua. Kerroin tämän rehellisesti lapsellekin ja lupasin olla se maailman paras äiti joka on aina tukena ja jolle voi puhua ihan mistä vaan. Lupasin olla myös se isä. Se on välillä tosi raskasta ja väsyttävää ja omaa aikaa ei ole yhtä paljon kun monilla muilla, mutta saat siitä parhaan palkinnon ikinä: tasapainoisen ja hyvin kasvatetun lapsen ja nuoren.

Mulla on nyt teini-ikäinen joka tykkää käydä koulussa, uskaltaa puhua asioistaan ja ottaa muut huomioon. Tietysti on niitä perus murrosiän juttujakin ja ovien paiskomisia, ne kuuluu asiaan. Mutta silti huomaan usein miettiväni että onneksi unohdin katkeruuden ja päätin jaksaa. Ota myös luotettavien läheisten sekä ammattilaisten apu ja tuki vastaan. Ole läsnä lapselle, tehkää kivoja asioita yhdessä. Älä stressaa täydellisestä kodista tai siitä että välillä syödään saarioisten makaronilaatikkoa. Tai herkutellaan vaikka kakulla, kuunnellaan hyvää musiikkia ja tanssitaan olohuoneessa jos on tosi huono päivä. Kaikkea ei tarvitse jaksaa. Olet silti supersankari <3

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa vei alkoholi lapsilta isän. Itselleni viimeinen niitti oli kun väkivaltakin astui kuvioihin, tapahtui alkoholisoitumisen edetessä. Ei sellaisen ihmisen kanssa ylläpidetä parisuhdetta, kyllä haluan saada siitä parisuhteesta jotain itsellenikin enkä huonoa kelpuuta enkä sellaista mallia antaa lapsille.

Nyt elämä on jopa idyllistä kahden pojan kanssa kun arki rullaa, ei ole rahahuolia ja 4h+k kokoisessa omistusasunnossa asutaan. Haluan että lapset muistavat lapsuudesta hyvän ilmapiirin.

Vierailija
62/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihottaa ajatus yh äidistä. Ikähaarukka siinä 34-48 terveisin m 30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nämä totaalit ovat ryssineet myös ne muut ihmissuhteensa kuin vain suhteensa lapsensa isään. 

No, ei ainakaan meillä. Kaikki muut ihmissuhteet onneksi on kunnossa ja saan tukea läheisiltä ja pystyn vastavuoroisesti auttamaan muitakin.

Lapsen isän kanssa myös täysin asialliset välit kyllä jos jostain syystä ollaan tekemisissä. Yleensä siis sattumalta kun jossain törmätään. En vaan odota häneltä enää yhtään mitään. Eniten vaan käy sääliksi kun tiedän mitä on elämästään menettänyt. Ja olen sen sanonutkin. Hän tietää ja ymmärtää itsekin, on pahoillaan siitä että on mikä on ja kiitollinen että olen pystynyt hoitamaan homman yksin. Omalla tavallaan on todella huonon vanhemmuuden uhri itsekin josta kaikki varmasti johtuu. Jollain tasolla tulen häntä rakastamaan sisimmässäni aina mutta mitään yhteistä elämää meillä ei voi olla, en ala hänen äidiksi tai terapeutiksi.

Vierailija
64/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nämä totaalit ovat ryssineet myös ne muut ihmissuhteensa kuin vain suhteensa lapsensa isään. 

No, ei ainakaan meillä. Kaikki muut ihmissuhteet onneksi on kunnossa ja saan tukea läheisiltä ja pystyn vastavuoroisesti auttamaan muitakin.

Lapsen isän kanssa myös täysin asialliset välit kyllä jos jostain syystä ollaan tekemisissä. Yleensä siis sattumalta kun jossain törmätään. En vaan odota häneltä enää yhtään mitään. Eniten vaan käy sääliksi kun tiedän mitä on elämästään menettänyt. Ja olen sen sanonutkin. Hän tietää ja ymmärtää itsekin, on pahoillaan siitä että on mikä on ja kiitollinen että olen pystynyt hoitamaan homman yksin. Omalla tavallaan on todella huonon vanhemmuuden uhri itsekin josta kaikki varmasti johtuu. Jollain tasolla tulen häntä rakastamaan sisimmässäni aina mutta mitään yhteistä elämää meillä ei voi olla, en ala hä

Sääli onkin oikein oivallinen tapa nostaa sitä omaa egoaan. 

Vierailija
65/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrin viitan näköjään valitsit pukea. Itse suosin positiivisempaa lähetysmistapaa, jos haluaa pukea supessankarin viitan niin se on varmasti ansaittu!

Vierailija
66/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mitään vuoden äiti palkintoa ei ole luvassa.😂 Kun tuntee ne omat viat ja puutteensa osaa olla armollinen itselleen, eikä vaadi mitään täydellistä suoritusta. 

- 7 suorituksen äiti, joka ei suostu pukemaan sankarin viittaa harteilleen ihan vaan siksi, että joutui yksin vastuuseen omista arvovalinnoistaan. 

Niin tämä tässä puki marttyyrin viitan. Ihme lesoomista ja kilpailua.

Vierailija
67/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrin viitan näköjään valitsit pukea. Itse suosin positiivisempaa lähetysmistapaa, jos haluaa pukea supessankarin viitan niin se on varmasti ansaittu!

Mikä ihme sua oikein riivaa? :D Positiivisuutta tässä juuri haen. Parempi sääliä kun vihata. Joskus se sääli on ihan aiheellista. Ei mitenkään ylenkatsovaa, vaan ihan aidosti voi olla pahoillaan siitä ettei joku pysty ja kykene. Hiton hieno ja muuten viisas ihminen joka pilaa kaiken elämässään juomalla, se nyt vaan on surullista. Mutta ei siihen voi jäädä vellomaan vaan yrittää itse pärjätä, eikä anna sen vaikuttaa lapseen.

Vierailija
68/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää roskaa, kuka yrittää kenet tahansa idiootin saada maksajaksi. Monelle miehelle sanoit nuorena, että haluat olla vain kaveri?

Vierailija
69/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteraanien lesket ja vaimot ja lapset ovat saaneet paljon rahallista tukea. Yksinhuoltajaäideille ja heidän lapsilleen nyt tukea sinne arkeen ja kotiin. Tulee paljon kalliimmaksi kun lapset joutuvat jonne sijoitukseen (300e/vrk).  Antakaa yhteiskunnan apua asumiseen-kauniit tilavat kodit hyviltä alueilta, joissa lasten on turvallista kasvaa.  Antakaa ruokalahjakortteja että voi ostaa hyvää ruokaa. Antakaa taksikortteja äidille ja lapsille, olisi joskus mukava päästä lämpimässä kyydissä päiväkotiin tai kouluun.  Antakaa lounaslahjakortteja-äiti saisi vapaata ruuanlaitosta. Antakaa rahaa harrastamiseen-varusteen ja maksut ovat nykyään kohtuuttomia.  Ja ennen kaikkea: laittakaa miehet maksamaan kunnon elatusmaksut!

Vierailija
70/70 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme sua oikein riivaa? :D Positiivisuutta tässä juuri haen. Parempi sääliä kun vihata. Joskus se sääli on ihan aiheellista. Ei mitenkään ylenkatsovaa, vaan ihan aidosti voi olla pahoillaan siitä ettei joku pysty ja kykene. Hiton hieno ja muuten viisas ihminen joka pilaa kaiken elämässään juomalla, se nyt vaan on surullista. Mutta ei siihen voi jäädä vellomaan vaan yrittää itse pärjätä, eikä anna sen vaikuttaa lapseen.

Laitoin myöhempään viestiin lainauksen, että kenelle vastasin. Ei tuu usein kirjoiteltua niin jäi ekasta lainaus pois vahingossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän