Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meikkaatteko joka päivä?

Vierailija
13.02.2025 |

Minä lähes joka päivä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En joka pöivä, olenhan mies.

Miesten meikkaamisesta pitäisi ehdottomasti saada stigma pois. En tarkoita että miesten pitäisi laittaa jotain värikosmetiikkaa, mutta moni mies saisi paljon itsevarmuutta esim. tiettyjen iho-ongelmien peittämisestä meikillä, mutta moni ei kehtaa siinä pelossa että ihmiset huomaa, ja että sitä pidetään kummallisena. Itsellä oli nuorena poikaystävä, jolla oli paha ruusufinni, ja hän laittoi paikallisesti sen punoituksen päälle vain peittävää meikkipohjaa joka on tarkoitettu juuri tällaiseen (dermablend). Kukaan ei olisi arvannutkaan koko ihosairautta kun oli meikki kasvoilla. Eikä siitä siis mitenkään nähnyt että hähää tuolla jätkällä on meikkiä.

Vierailija
22/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan. Helposti repsahtaa muuten muukin itsestä huolehtiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa naiset joskus kysymykseen miksi ihmeessä meikkaatte? Aivan järkyttävän näköisiä olioita tuolla tulee kadut pullollaan vastaan juuri siksi että on meikattu itsensä rumaksi. Mies

Sä kiinnität huomiota vain niin räikeästi tilanteeseen nähden ylimeikattuihin. Onhan se arjessa vähän hassun näköistä olla täysi glamourmekki päällä. Tätä näkee lähinnä nuorilla. Toisaalta, jenkeissä se on tavallista kaikenikäisillä, että joka päivä on kaikki varjostukset, korostukset, irtoripset jne, kulttuurista mitä ihmiset pitää sopivana arkeen.

Hillitympää meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa. Esim. itse olen kuullut muutaman kerran että on ihanaa kun olen niin luonnollinen enkä meikkaa. No, minähän en mene ilman meikkiä ovesta ulos ollenkaan erittäin tummien silmänalusten ja punoittavan nenän ja poskien takia. Mutta koska enä laita värikästä huulipunaa, värikästä silmämeikkiä, irtoripsiä tms, vaan lähinnä peitän ihovirheitä, muotoilen kulmat ja laitan ripsaria, monet luulee että olen meikitön.

Vierailija
24/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa naiset joskus kysymykseen miksi ihmeessä meikkaatte? Aivan järkyttävän näköisiä olioita tuolla tulee kadut pullollaan vastaan juuri siksi että on meikattu itsensä rumaksi. Mies

Miksi tuntemattomien ulkomuoto häiritsee sinua? 

Minä olen kaunis nainen sekä meikattuna että ilman meikkiä. Mutta pidän meikkaamisesta. Sen avulla voi muuttaa tyyliä ja korostaa parhaita puoliaan. Meikkiä ei tarvita paljon, kunhan se on oikeissa paikoissa. Minulla ei ole mustia silmänalusia ja ihonväri on tasainen, haen iholle hehkua ja silmiin tehoa, koska olen blondi. Myös kulmakarvojen kaari on tärkeä, se avartaa katsetta ja saa ilmeen pirteämmäksi. Joku päivä on fiilis käyttää tehokkaan punaista huulipunaa, toisena päivänä silmät ovat pääosassa ja huulissa vain kiiltoa. Meikkaaminen on kivaa!

Paljon on pieniä kikkoja, jotka tekevät ison vaikutuksen kokonaisuuteen. Meikki on minulle olennainen osa tyyliäni. 

Vierailija
25/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi kesämökillä en kyllä meikkaa. Meikkaan 99% päivistä, jos olen lähdössä ihmisten ilmoille lähikauppaa kauemmas sinä päivänä. Mutta kotipäivinä ja mökillä tms. en meikkaa.

Vierailija
26/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä kiinnität huomiota vain niin räikeästi tilanteeseen nähden ylimeikattuihin. Onhan se arjessa vähän hassun näköistä olla täysi glamourmekki päällä. Tätä näkee lähinnä nuorilla. Toisaalta, jenkeissä se on tavallista kaikenikäisillä, että joka päivä on kaikki varjostukset, korostukset, irtoripset jne, kulttuurista mitä ihmiset pitää sopivana arkeen.

Hillitympää meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa. Esim. itse olen kuullut muutaman kerran että on ihanaa kun olen niin luonnollinen enkä meikkaa. No, minähän en mene ilman meikkiä ovesta ulos ollenkaan erittäin tummien silmänalusten ja punoittavan nenän ja poskien takia. Mutta koska enä laita vär

Totta, meikkiä voi olla paljonkin, mutta sitä ei välttämättä huomaa, jos vaikka on peittänyt tummia silmänalusia ja muotoillut kasvojen muotoa kevyesti contour-meikillä. Ja jos on ripsetön, voi hankkia kestoripset, ne eivät näytä lainkaan tekoripsiltä, vaan ovat aivan aidonnäköiset ja luonnolliset. Itsellä ei sellaisia ole, mutta yksi sukulaisnainen noita käyttää. Nopeuttaa kyllä meikkiä, kun ne ovat aina valmiit.

Miehet ovat yleensä ottaen hyvin heikosti perillä naisten laittautumisesta ja osa naisistakin. Eli sikäli ymmärrettävää, että huomio kiinnittyy vain hyvin näkyvästi meikanneisiin ja tavallista arkimeikkiä ei edes huomata. 

Olisi tosi mukava meikata naisia, jotka eivät yleensä meikkaa. Monesti suunnittelen miten jonkun meikkaisin, usein sen sijasta miten hän itse laittautuu... Eli moni meikkaa kuten nuorena, eikä ole opetellut meikkaamaan lainkaan, koska asia ei kiinnosta. Pienillä nikseillä voisi parantaa merkittävästi sekä meikkausta että ulkonäköä. Jotkut nuorena omaksutut meikkitavat vanhentavat ja todella rumentavatkin ihmistä. Eräs poliitikon vaimo esimerkiksi on upea punatukkainen nainen, mutta meikkaa silmänsä pikimustiksi niin että ne näyttävät mustilta onkaloilta....  Voi todella sanoa, että on kauniimpi ilman meikkiä, jollaisena useimmiten esiintyykin arkielämässään.

Vierailija
27/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos kerran vuoteen meikkaan

Vierailija
28/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi silloinkaan? Ei se välttämättä paranna ulkonäköä, jos ei osaa meikata.

Vierailija
29/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En joka pöivä, olenhan mies.

Miesten meikkaamisesta pitäisi ehdottomasti saada stigma pois. En tarkoita että miesten pitäisi laittaa jotain värikosmetiikkaa, mutta moni mies saisi paljon itsevarmuutta esim. tiettyjen iho-ongelmien peittämisestä meikillä, mutta moni ei kehtaa siinä pelossa että ihmiset huomaa, ja että sitä pidetään kummallisena. Itsellä oli nuorena poikaystävä, jolla oli paha ruusufinni, ja hän laittoi paikallisesti sen punoituksen päälle vain peittävää meikkipohjaa joka on tarkoitettu juuri tällaiseen (dermablend). Kukaan ei olisi arvannutkaan koko ihosairautta kun oli meikki kasvoilla. Eikä siitä siis mitenkään nähnyt että hähää tuolla jätkällä on meikkiä.

Minusta miehen ulkonäköä ei tarvitse meikillä parannella. Miehelläni oli nuorena paha akne, josta jäi arpia ja ne arvet vain parantavat hänen ulkonäköään.

Vierailija
30/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi silloinkaan? Ei se välttämättä paranna ulkonäköä, jos ei osaa meikata.

Ja joillain ikivanhoilla meikeillä vielä. Yök.

Vierailija
31/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä tulee meikattua

Vierailija
32/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä! Meikkaaminen on kivaa, ja silloin unohtuu maailman murheet.

Vierailija
33/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkasin nuorena, mutta jotain 23-24v lopetin ja luomuna olen sen jälkeen mennyt. Ok, joskus laitan lievästi värjäävää huulirasvaa. Ihon ongelmat ovat kadonneet ja rahaa säästynyt todella paljon. En käytä myöskään muita ihonhoitotuotteita kuin apteekin perusvoiteita. 60+

Meikkaan melkein päivittäin eikä ole iho-ongelmia. Apteekin tuotteisiin en koske vaan suosin luonnonkosmetiikkaa.

N44

Mä oon kärsiny couperosasta joka muuttui ruusifinniksi. Peittelin molempii kosmetiikal, ja iän karttues tartuin anti ageen ym. ihmeaineisiin joiden piti taata nuorekkaampi iho. Virhe, sillä anti aget pahentaa ruusufinnii. Lopulta kokeilin jättää kaik meikit veks, unohtaa ihon kuorinnan ja kasvoveel löträyksen, ja käyttää vain monen inhoomii humektanii ja aqualan l:ää. Meni muutamii viikkoi ja kas, iho-oireet vähenty huomattavasti. Näin on menny ny muutamii vuosii. Talvel vain em. voiteit ja kesäl arbutinii jotta ihoni sietäs aurinkoo. Muuki meikkaus on jääny, sillä oon tullu niin mukavuudenhaluiseks että 38 ripsarikin on liian vaivalloist poistaa. 

Vierailija
34/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaisit jotta näyttäisit nuoremmalta ja pirteämmältä. 

Tätä saan kuulla omalta äidiltäni joka aina on kaunis, huoliteltu ja tip-top. Hänen kylppärinsä on täynnä sikakalleita purkkeja, purnukoita ja tuubeja jotka ovat maksaneet maltaita, kuten hänen kosmetologi- ym. kauneushoitonsa.

Mittee se muamos siule oikkein hupajjaa, et sie kettään säikäytä.

Lohduttelee mummini joka ei ole koskaan meikannut, eikä Tummelia kummempaa kasvoihinsa voitanut, mutta häntä silti voisi luulla äitini sisareksi.

En meikkaa 😀

Vierailija
35/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin olen ok, iltaisin rupsahtanut akka. Vesi ja "saippua" sen muutoksen tekee 😂

Vierailija
36/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen maniassa, niin joo. Herään silloin viimeistään neljältä meikkaamaan.

Vierailija
37/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

M. Monroe

Vierailija
38/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että kaltaisesi rumat miehet jättäisivät meidät rauhaan.

Vierailija
39/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan yleensä töihin ja, jos menen käymään esim. lasillisilla, syömässä, elokuvissa tai jossain juhlissa eli kerran tai kaksi viikossa. Joskus harvoin meikkaan myös etätöihin, jos pidän esitystä normaalia isommalle yleisölle.

Vierailija
40/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oha se ihan ylellisyyttä laittaa kasvoille 100€ voide kuin joku vtn nivea.