Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meikkaatteko joka päivä?

Vierailija
13.02.2025 |

Minä lähes joka päivä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivisin olen ok, iltaisin rupsahtanut akka. Vesi ja "saippua" sen muutoksen tekee 😂

Pinotexia pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalta. 

Vierailija
42/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan arkipäivisin ja myös viikonloppuisin jos on jotain menoa.

Käytössä on sävyttävä päivävoide, aurinkosuoja, peitevoide, kulmageeli, luomien pohjustustuote, eyeliner, luomiväri, ripsiväri sekä poskipuna.

N45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytössä on sävyttävä päivävoide, aurinkosuoja, peitevoide, kulmageeli, luomien pohjustustuote, eyeliner, luomiväri, ripsiväri sekä poskipuna.

N45

Etkö uskalla näyttää todellista ulkonäköäsi? 🤔 

Vierailija
44/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä katsoo harmaasorsa. Meikkaan. Peilistä katsoo kanarialintu. 

Kuitenkin, sielultani olen se harmaasorsa 😥

Vierailija
45/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on paras yhdistelmä.

Vierailija
46/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En joka pöivä, olenhan mies.

Miesten meikkaamisesta pitäisi ehdottomasti saada stigma pois. En tarkoita että miesten pitäisi laittaa jotain värikosmetiikkaa, mutta moni mies saisi paljon itsevarmuutta esim. tiettyjen iho-ongelmien peittämisestä meikillä, mutta moni ei kehtaa siinä pelossa että ihmiset huomaa, ja että sitä pidetään kummallisena. Itsellä oli nuorena poikaystävä, jolla oli paha ruusufinni, ja hän laittoi paikallisesti sen punoituksen päälle vain peittävää meikkipohjaa joka on tarkoitettu juuri tällaiseen (dermablend). Kukaan ei olisi arvannutkaan koko ihosairautta kun oli meikki kasvoilla. Eikä siitä siis mitenkään nähnyt että hähää tuolla jätkällä on meikkiä.

En tiedä stigmasta, mutta en kannata miesten meikkaamista. Kyllä mä huomaan onko mies meikannut vai ei. Vaikka olisi nude-meikki, niin huomaan. Moni mies ei sitten varmaankaan pesisi meikkiä kunnolla pois, joten iho-ongelma voi pahentua.

Vierailija
47/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Etkö uskalla näyttää todellista ulkonäköäsi? 🤔 

Tuossa on aika vähän meikkitarpeita, et varmaan edes huomaisi meikkiä, jos kaikki on tehty omiin väreihin sopivilla väreillä nude-tyyliin.

Monet kuvittelevat meikillä vain raskasta peittävää meikkiä, jota käytetään lähinnä telkkarissa tai isommissa juhlissa. Mutta ei sekään todellista ulkonäköä peitä, jos on hyvin tehty. 

Vierailija
48/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen ja töissä.Meikkaan joka päivä. 

Vierailija
49/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan joo, ihan sama olenko yksin kotona kokp päivän vai menenkö jonnekin ja minne

Vierailija
50/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan nykyään aika harvoin. Teen etänä töitä, enkä koe siksi tarvitsevani meikkiä. Jos menen toimistolle (tai vaikka teatteriin tms), niin laitan peitevoidetta, poskipunaa, kulmakynää ja huulipunaa/huulikiiltoa ja mahdollisesti ripsiväriä. Juhliin (joita tosin on harvoin) laitan samat kuin toimistopäivinä ja ripsiväriä plus mahdollisesti rajaukset ja/tai luomiväriä. Ehkä kerran vuodessa käytän meikkivoidetta. Kaupungille tai kahvilaan mennessä saatan laittaa huulipunaa, mutta en muuta. Nykyään myös käyn toisinaan kestoripsitaivutuksessa ja värjäyksessä, jonka takia en tarvitse ripsiväriä.

Nuorempana meikkasin aina kun menin ulos ja pidin todella paljon meikkaamisesta. Olin myös töissä asikaspalvelussa, joten halusin näyttää kivalta. Kokeilin kaikkea uutta ja ostin paljon meikkejä. Jossain vaiheessa huomasin, että en pysty mennä ulos ilman mitään meikkiä, joten koin sen ongelmalliseksi. Siksi piti myös kokeilla olla ilman, kun menee esim. kauppaan. Meikattu naama oli se, jonka olin tottunut näkemään, joten meikkaamaton minä tuntui oudolta ja valjulta. Oli myös epävarmuuksia joistain asioista kuten tummista silmänalusista. 

Koska olin jo kokeillut olla meikkä kaupassa, niin sitten jossain vaiheessa alkoi tuntumaan siltä, että mitä minä nyt opiskelemaan lähdössä kirjastoon tarvitsen aina meikata niin kunnolla. Vähitellen aloin vähentämämään meikin määrää. Ehkä se oli korona ja nykyinen parisuhteeni kun lopulta menen melkein aina ulos ilman meikkiä. Ei tule mieleenkään meikata ja pidän siitä, miltä kasvoni näyttävät. 

Vierailija
51/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen on N33

Vierailija
52/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.

M. Monroe

Marilynin meikkiin on käytetty aika paljon erilaisia kikkoja ja erikoisuus siinä on pehmeän kuultava, hehkuva iho. Päivävoiteen päälle tule vaseliinia (!) ja sitten kolmenlaista eri värivoidetta, josta yhdessä on hohtoa. Vanhan Hollywoodin meikit sisälsivät todella paljon contouria, jota ei esim. kasarilla käytetty juurikaan. Vanhan Hollywoodin meikki on ollut aina suosikkini eli rajaukset ja voimakkaat ripset, muuten nude-linjalla. 

Nykyisin suositaan värikkäitä luomivärejä ja kimalleluomivärejä, mikä itseäni ei miellytä lainkaan. Tykkään vaaleista luomista ja smoky eyekin vain beigen sävyillä. 

Vierailija
53/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan nykyään aika harvoin. Teen etänä töitä, enkä koe siksi tarvitsevani meikkiä. Jos menen toimistolle (tai vaikka teatteriin tms), niin laitan peitevoidetta, poskipunaa, kulmakynää ja huulipunaa/huulikiiltoa ja mahdollisesti ripsiväriä. Juhliin (joita tosin on harvoin) laitan samat kuin toimistopäivinä ja ripsiväriä plus mahdollisesti rajaukset ja/tai luomiväriä. Ehkä kerran vuodessa käytän meikkivoidetta. Kaupungille tai kahvilaan mennessä saatan laittaa huulipunaa, mutta en muuta. Nykyään myös käyn toisinaan kestoripsitaivutuksessa ja värjäyksessä, jonka takia en tarvitse ripsiväriä.

Nuorempana meikkasin aina kun menin ulos ja pidin todella paljon meikkaamisesta. Olin myös töissä asikaspalvelussa, joten halusin näyttää kivalta. Kokeilin kaikkea uutta ja ostin paljon meikkejä. Jossain vaiheessa huomasin, että en pysty mennä ulos ilman mitään meikkiä, joten koin sen ongelmalliseksi. Siksi piti myös kokeilla olla ilman, kun

Miksi et käytä meikkivoidetta? Käytän meikkiä päivittäin, siis nimenomaan laadukasta päivävoidetta ja värivoidetta, jossa on UV ja aurinkosuoja mukana. Silmämeikki on ihon kuntoa ja terveyttä ajatellen turha, samoin huulipuna, mutta päivä- ja värivoide ovat iholle hoitoa, ei vain turhuutta. Laadukas värivoide kosteuttaa ja suojaa auringolta, joten jos haluaa välttää melanoomaa ja ihon ennenaikaista vanhenemista, panostaisin niihin. 

Olen 57v. ja aina vältellyt aurinkoa ja käyttänyt hyviä päivävoiteita ja meikkvoiteita, ihoni on tosi hyvän värinen ja lähes rypytön. Koska mulla on paljon luomia, olen ihosyöpäriskissä ja siksi panostanut noihin voiteisiin ja aurinkoa vältellyt.

Meikeistä ja terveydestä vielä se, että ne jotka meikkaavat harvoin, voisivat ehkä jättää sen vähäisenkin meikkauksen väliin, elleivät sitten osta jokaiselle meikkikerralle uutta meikkisettiä. Ripsiväri vanhenee puolessa vuodessa ja voi aiheuttaa silmätulehduksen. Ihovoiteetkin vanhenevat nopeasti, härskiintyvät, joten meikkikaapista kannattaa poistaa ne vanhat meikit.

Veikkaanpa, että moni joka väittää iho-ongelmiensa kadonneen kun ovat jättäneet meikit, on meikannut vanhoilla meikeillä. Myös siveltimet tulisi pestä kerran viikossa vähintään.

Vierailija
54/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan, vähintään colour correction silmän alle ja päivävoide. Lisäksi laitan hiukset päivittäin.

Vierailija
55/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on paras yhdistelmä.

Tämä. Meikillä saat itsesi kauniimmaksi, pirtsakammaksi ja nuoremmaksi, mutta se on vain pintakuorrutus joka viemäriin pesuveden mukana valuu. Ole harmaasorsa, ole ylpeästi harmaasorsa, älä harmittele, älä vuodata kyyneltä. Meitä on niin paljon muitakin jotka peittävät sen oman, ehkä jopa vanhan, harmaasorsan olemuksen tullakseen kanarialinnuksi. Meikit, voiteet, seerumit, hoidot. Jonain päivänä harmaasorsa katsoo peiliin ja toteaa, wattu mä olen upea! Näin minulle kävi ja jo vuosia ilman meikkiä. T. vanha varis 💕

Vierailija
56/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan päivittäin.Tykkään laittautua,myös töihin.Muuten näyttäisin harmaa varpuselta jos en ehostaisi.

Vierailija
57/57 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ollut meikkiä 2016 ja sitäkin ennen 10 vuotta aiemmin