Millainen NIISTÄJÄ vauvalle?
Vauvani on 3 viikkoa ja nenä turisee kovasti. Nyt on nuha isosiskoilla sekä mulla joten voi olla nuhaakin tai sitten on vaan joku mälli nenässä. Kuitenkin se pitäisi saada pois kun on niin hankala pikkuisen syödä nenä tukkoisena tissiä. Pikkuniistäjä mulla oli käytössä esikoisen kanssa aluksi, mutta ei se auttanut yhtään. Onko jolllain parempia kokemuksia niistäjistä ja jos niin mistä sellaisia saa ostettua, kaupasta, apteekista???
Kommentit (13)
Itsekin haeskelin juuri vanhoja keskusteluja tästä aiheesta. Me ostettiin Ainun niistäjä, mutta siitä ei tunnu olevan juurikaan hyötyä. Tiedättekö onko Emman niistäjä parempi kuin Ainu vai onko muita parempia?
Vanhoissa keskusteluissa kehuttiin kovasti tuollaista imettävää letkusysteemiä Nenä-Friida tai vastaava joko kaupasta tai apteekista. Muistaisiko joku mitä niiden hinta on suunnilleen?
Kiittäen
Kamu2
Meillä on ollut käytössä 11 vuotta (neljällä lapsella) Ainu Pikkuniistäjä. Muistaakseni tuo on merkki ja nimi, kun luonnollisestikaan pakkausta ei ole enää olemassa.
Pieni pallopumppu ja lyhyt, pehmeä kärki. Sillä ollaan pärjätty ja olen tosi tyytyväinen. Syvemmälle en menisi muutenkaan ronkkimaan ja kärki on niin pehmeä, ettei satu. Kolmiosainen ja kestää keittämisen.
En tiedä varmaksi onko tuota samaa myynnissä nykyään, mutta käsittaakseni on.
En valitettavasti tiedä hintaa, kun mies kävi sen ostamassa enkäsitä kysellyt. Apteekissa oli kullemma ainakin kolmea eri mallia, joten jos kannattaa käydä vilkaisemassa, jos vain on mahdollista.
Näitä on kahta kokoa, ihan pienillä vauvoille on ohuempi letku kuin vähän isommille. Tosin käytin itse jo pienelle tuota isompaa.
Nyt kun poika jo 4.5kk niin imeminen on TÄYSIN mahdotonta!!! Päätä ei kertakaikkiaan PYSTY pitämään paikoillaan ja lisäksi toinen kiljuu kurkku suorana:( Alkuun tuo toimi tosi hyvin, kun vauva vielä pysyi aloillaan.
Nyt ostin marketista sen Nenä-Fridan hintaan 8.95¿ ja imuteho siinäkin on tosi hyvä, mutta sama ongelma kuin edellisessä: lapsen pitäisi pysyä paikoillaan, ettei vaan vahingoita toista:(
Nyt ei auta kuin laittaa vain keittosuolaa....onneksi räkää ei kuitenkaan ole paljoa ja vain öisin. Nenään jääneet " kokkareet" saa kyllä kätsysti viemättä tuota letkua ees kunnolla nenään.
En suosittele ostamaan apteekista sitä mallia, jossa on säiliö ja kaksi letkua, koska siinä imaiset sitten suoraan omaan suuhun kaikki pöpöt. Meillä sairastettiin jatkuvasti sitten itsekin, kun sitä käytettiin. Kun vaihdettiin jo ketjussa mainittuun Nenä-Friidaan niin ongelma poistui, koska siinä on filtteri välissä, joten pöpöt jäävät siihen. Nenä-Friidassa on myös pää muotoiltu niin, että ei pitäis pystyä vauvaan vahingoittamaan.
t: Lempi
Nenä-Friida on ollut meillä ehdottomasti paras! Ostin sen apteekista. Otin siitä vielä sen vaahtomuovisen suodattimenkin pois, niin imuteho on todella hyvä, muttei kuitenkaan todellakaan mikään vaarallisen tehokas, vain ja ainoastaan tosi tehokas. Sen kanssa ei voi saada mitään vahinkoa aikaiseksi, koska sitä ei tarvitse työntää nenään syvälle. Keittosuolatippoja nenään vaikuttamaan ensin ja sitten vain imemään!
Suosittelen!
annelie
Itse sairastin ensin flunssan, ja mies ja vauva sen jälkeen, niin en tiedä tuosta mainitusta pöpöjen siirrosta.
Ostin aluksi sen ainun pikkuniistäjän (sellainen pumppu ja kärki) jä en kyllä saanut sillä puhdistettua nenää ollenkaan. Eli ei toiminut meillä ollenkaan.
Niinkuin muutkin täällä kehuneet, niin samalla linjalla, eli NENÄFRIIDA on tosi hyvä! Ja senhän saa ostaa apteekista, maksoi ainakin täällä Helsingissä n.15euroa, tähän tulee mukaan myös säilytyskotelo, joten on kätevä ottaa niistäjä mukaan myös hoitolaukkuun matkoille ja mummolaan.
Ja tällähän ei tosiaan edes pysty vahigoittamaan limakalvoja, kun ei sillä sinne sieraimien sisään pääse sörkkimään, toisinkuin niillä pumppuniistäjillä.
Ja kantsii tosiaan ostaa sieltä apteekista myös keittosuolatippoja, ne sulattaa ne kökkäreet sieltä nenästä, niin on helppo sitten imeä pois.
Onpa jännää miten hinnat vaihtelevat. Riihimäellä alkuperäinen Nenäfriida sinisessä muovipakkauksessa maksoi 9,75.
Parin päivän kokemuksella suosittelen myös sitä.
Tästä lähtien mä alan käymään riksussa apteekissa! ;) huima ero kyllä!!!
Peesaan muita; Nena-Friida on ehdoton, se imusäiliö laitetaan vain sieraimen suulle ja imaistaan. Vaikka vauva kuin riuhtoisi päätä, ei pääse limakalvot rikkoontumaan. Meillä ainakin ton Friidan imuteho on hyvä, aluksi keittosuolatippoja ja sitten imaisu. Välissä on hygieeninen vaahtomuovifiltteri, varafilttereitä kuuluu pakkaukseen.
Oulussa myös hinta vajaa 10 euroa (Yliopiston apteekissa).
Sinda ja Nipsuneiti 6 vk 3 pv
Me ostimme niistäjän apteekista. Merkkiä en tiedä. Niistäjässä on kaksi letkua ja välisääs säiliö. Toisen letkun pää laitetaan vauvan sieraimeen ja toisesta imetään. Lima kertyy välissä olevaan säiliöön. Toimii hyvin, joskin vauva ei pidä sen käytöstä alkuunkaan.
Korvalääkärin mukaan niistäjä voi vahingoittaa limakalvoja, joten toisen henkilön on syytä pidellä vauvan päätä tiukasti paikoillaan. Itse olen imeskellyt limaa pois vain, jos räkä on näkyvissä sieraimessa. Silloin ei tarvitse työntää letkua niin syvälle ja pääsee kuitenkin klimppiin käsiksi. Meillä on kyllä tullut helpotusta ja nukkuminenkin onnistuu nyt flunssaisena.