Miksi sukusoluja luovuttavat puhuvat vain auttamisen halustaan?
Miksi eivät sano, että onhan tässä itsekkäitä motiivejakin taustalla, kuten omien geenien jatkuvuuden turvaaminen? Enempi geenejä jatkoon sitä parempi?
Kommentit (8)
miksi hitossa miun olisi pitäny ajatella tuolla tavalla???????
jos miun pitäis saada "siementä enemmän jakoon", olisin ehkä kuitenkin tehnyt niitä lapsia itse lisää -jos noin loistavalla motivaatiolla olisin varustettu! pässi! just sitä varten niitä sukusoluja luovutetaan!!!!
ennenkuin joku avittaa heitä tiedostamaan. kiitos tiedosta!
vrt. muutaman viikon panostus vs. vähintään 18 vuoden panostus
miksi hitossa miun olisi pitäny ajatella tuolla tavalla???????
jos miun pitäis saada "siementä enemmän jakoon", olisin ehkä kuitenkin tehnyt niitä lapsia itse lisää -jos noin loistavalla motivaatiolla olisin varustettu! pässi! just sitä varten niitä sukusoluja luovutetaan!!!!
Tunnen yhden luovuttajan. Kysessä pahimman luokan egoisti.
Pilalle hemmoteltu perheen ainokainen, geeneissä ei kuitenkaan välttämättä vikaa.
Kyse on pelkästään auttamisen halusta. Itsekin lapsettomuudesta kärsineenä osaa pitää toisten auttamista arvossa.
Entäs esim verenluovuttajat? Mitäs itsekkäitä motiiveja heillä on?
Minun rakas ystäväni kärsi lapsettomuudesta ja sen tuskan seuraaminen oli kamalaa. Olin sitten ikionnellinen kun pystyin auttamaan. Ap:n kommentti kertoo vain ap:n ajattelusta, ei minun ajattelustani.
Vaikka sama se, jos joku luovuttaisikin itsekkyys motiivina. Pääasia, että lapsettomat saavat apua ja toivottuja ja rakastettuja lapsia syntyy.
Vaikka ihan samasta ilmiöstä pohjimmiltaan kyse. Ihmiselläkin on voimakas biologinen tarve geeniensä jatkamiseen.