Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko minun ylipaino olla syy miksi en saa töitä?

Vierailija
12.02.2025 |

Olen 3xl kokoinen kolmekymppinen nainen. Viimeiset 10 vuotta olin samassa työpaikassa ja ennen töiden alkua olin -30kg kevyempi kun nyt. Työ oli stressaava ja olen tunnesyöjä, joten paino "hiipi" salakavalasti sen 10 vuoden aikana. Ja periaatteessa mua ei ole mun paino haitannut, mutta nyt olen joutunut työttömäksi ja hakemaan töitä, uskon sen olevan ongelma. 

Olen päässyt lähes jokaiseen paikkaan haastatteluun, mutta sitten en kuitenkaan ole saanut itse työtä. Yhdessä paikassa oli esikarsintana puhelinhaastattelu, kuulin kuinka innoissaan haastattelija minusta oli. Sitten kun kävin livenä paikan päällä, näin ilmeestä etten ollutkaan enää niin hyvä hakija kun puhelimessa olin...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Ulkonäkö vaikuttaa paljon, sitä on tutkittukin.

Vierailija
2/7 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi olla. Olet kävelevä terveysriski, ns. tikittävä aikapommi monessakin suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino voi vaikuttaa myös ajatteluun. Minulla heikko itsetunto ja itseluottamuksen puute vain paheni lihoamisen seurauksena. m32

Vierailija
4/7 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, it-hommissa ja melko moni on siinä räjähtämispisteessä

Vierailija
5/7 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Mutta toisaalta, jos kilot on hiipineet stressisyömisestä, niin nythän stressin aiheuttaja on poistunut. Laihduttaminen siis voisi olla järkevää nyt, ihan jo terveyden kannalta, ja voihan olla, että se vaikuttaa tosiaan työnsaantiinkin. 

Olen itse aikoinaan saanut laihduttamiseen tukea meidän terveysasemalta. En tiedä, miten nykyään, mutta kannattaa kysyä. Oli mukava, kun oli ammattilainen tsemppaamassa. 

Vierailija
6/7 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Mutta toisaalta, jos kilot on hiipineet stressisyömisestä, niin nythän stressin aiheuttaja on poistunut. Laihduttaminen siis voisi olla järkevää nyt, ihan jo terveyden kannalta, ja voihan olla, että se vaikuttaa tosiaan työnsaantiinkin. 

Olen itse aikoinaan saanut laihduttamiseen tukea meidän terveysasemalta. En tiedä, miten nykyään, mutta kannattaa kysyä. Oli mukava, kun oli ammattilainen tsemppaamassa. 

Nyt se stressi vasta päällä onkin kun miettii millä rahalla laskut maksaa kun ei ole töitä 😬

Vierailija
7/7 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainosta ei ole haittaa, jos olet ravintolan portsari. Ei tule 50kg nistit kukkoilemaan.