Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella omituinen valikoiva masennus, tai joku muu toimintahäiriö!?

Vierailija
12.02.2025 |

Olen työttömänä, ja puuhailen vähän sitä sun tätä täällä kaukana ihmisistä. Jostain syystä en jaksa käydä suihkussa, enkä pestä hampaita. Jollain ilveellä saan käytyä kerran viikossa suihkussa, hampaat pesen ehkä pari kolme kertaa viikossa. Bideetä käytän päivittäin, mutta esim kasvoni pesen vain suihkussa. 

Juu haisen kamalalle, sillä en vaihda edes vaatteita juuri sen tiheämmin. Alusvaatteita ehkä joka kolmas päivä. 

Silti aivan onnellista on elämä, ja saan paljon aikaiseksi. Tuo hygieniasta huolehtiminen on nyt ollut useamman kuukauden tuolla tasolla. Ja kohta alkaa hampaissa näkyä. En vaan saa sitä aikaiseksi. Tuntuu että mieluummin kuolen kuin pesen itseni tai hampaani. 

Mitä ihmettä tämä voi olla? Koti on hyvässä kunnossa ja eläimet hyvässä hoidossa, laitan hyvää ruokaa ja maksan laskut. Ei stressaa edes tämän hetken työttömyys. 

Pitääkö tästä nyt olla huolissaan? Ei kai masennus voi olla vain yhteen asiaan kohdistuvaa? Olenko vain sekoamassa? 😳

Niin ja miestä ei ole enkä sellaista kaipaa, ystäviä tapaan hyvin harvoin, silloin kyllä peseydyn ja laitan puhtaat vaatteet. Järkyttyisivät todella jos näkisivät mut normi oloissa!

Tietysti tiedän että kohta on itku ja poru ja iso lasku hampaiden takia, mutta en vaan saa aikaiseksi!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suihku ja kylppäri miellyttävä elämys vai joku jääkylpy. Koita vaan ryhdistäytyä ja mennä suoraan pesulle heti kun tulee ajatus seuraavan kerran mieleen. Jos alat kehittelemään tähän jotain diagnostiikkaa ja narratiivia niin sinulla on kohta oikeasti kompulsio ja ongelma. Älä lähde sille tielle

Vierailija
2/9 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy. Hygieniasta on pidettävä parempaa huolta. Hampaat pitää pestä vähintään kerran päivässä, kaksi kertaa pitäisi pestä .

Varaa aika lääkäriin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa pahemmat masennusjaksot aina noin, että peseytyminen ja itsestä huolehtiminen ei kiinnosta. Työt hoidan edelleen, etätöissä kukaan kun ei huomaa olemustani. Lähipäiviksi peseydyn, mutta meikkaus ei kiinnosta. Seuraavaksi alkaa räjähtää koti.

Sitten alkaa tilanteen peittely: viimeisen päälle ehostettu olemus, tehokas työpuserrus. JA BÄNG! Vauhti loppuu kuin seinään.

Vierailija
4/9 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt itse tekemään masentuneena mitään. Ei tietoakaan siivoamisesta, mistään. Ei mistään. Mä vain katsoin käytännössä puoleksi vuodeksi...enkä muista edes mitään tai tiedä mitä olen tehnyt. Joku 2 tai 3 päivää sain itsestäni osin ihmismäisen ja tein ehkä jotain kuten näin vanhaa ystävää tai sukulaista.

Vaikka olen itse ollut masentunut en ole jättänyt pesemättä hampaitani vähintään kerran päivässä, suurimmaksi osin 2 krt. Suihkussa en aina käynyt, kun olin yhdessä vaiheessa niin huonossa kunnossa, että _pitkät_hiukseni_rastoittuivat_. Minulla oli myös paha akne ja ihosairaus ja olin kuumeessa.....

............. Sain ne silloin vielä osittain harjattua auki, vaikka tukka meni kyllä pilalle, onneksi se on kasvanut. 

Vierailija
5/9 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pitää kyllä pestä aamuin illoin. Aloita siitä. Ja hampaiden jälkeen kasvot.

Entisaikaan oli tavallista, että peseydyttiin kokonaan vain kerran viikossa.

Vierailija
6/9 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ns. lapsiaikuinen. Aikuisen elämään vaan kuuluu se että välillä pitää tehdä epämiellyttäviäkin asioita. Et myöskään näytä oikein kunnolla tajuavan mitä huono hampaiden hoito voi saada aikaan. Ja huomaatko, olet asiasta kuitenkin koko ajan vähän ahdistunut, eli sen sijaan että kestäisit hetken epämukavuuden kärsitkin itse asiassa koko ajan.

Vierailija
7/9 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi voi olla toisille ihmisille haastavaa aikaa. Kevät on kohta tulollaan, ala peseytymään päivittäin.

Vierailija
8/9 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ns. lapsiaikuinen. Aikuisen elämään vaan kuuluu se että välillä pitää tehdä epämiellyttäviäkin asioita. Et myöskään näytä oikein kunnolla tajuavan mitä huono hampaiden hoito voi saada aikaan. Ja huomaatko, olet asiasta kuitenkin koko ajan vähän ahdistunut, eli sen sijaan että kestäisit hetken epämukavuuden kärsitkin itse asiassa koko ajan.

Olen yli 40-vuotias 😀 Joo, olet oikeassa, kyllä tietyllä tavalla jonkin verran kärsin ainakin alitajuisesti, siis, kyllähän tämä hivenen huolettaa. Mut aina kun päätän että nyt alan edes iltaisin joka päivä pesemään hampaat, ahdistun niin että pitää irvistää. Rintaa puristaa ja en sitten vaan kykene. Saatan käydä jopa kylppärissä peilin edessä seisomassa ja en vaan kykene. Onhan tää jotakin hyvin kummallista!! Ja ei ole tällaisia ongelmia ollut ikinä aiemmin 😳

Ap

Vierailija
9/9 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa pahemmat masennusjaksot aina noin, että peseytyminen ja itsestä huolehtiminen ei kiinnosta. Työt hoidan edelleen, etätöissä kukaan kun ei huomaa olemustani. Lähipäiviksi peseydyn, mutta meikkaus ei kiinnosta. Seuraavaksi alkaa räjähtää koti.

Sitten alkaa tilanteen peittely: viimeisen päälle ehostettu olemus, tehokas työpuserrus. JA BÄNG! Vauhti loppuu kuin seinään.

Unohdin tästä vielä ihan ekan vaiheen. Alan nauttimaan alkoholia ennen tuota kaikkea muuta. Siis 2-4 lasillista jokaikinen päivä töiden jälkeen. Ja viikonloppuisin sitten vähintään pullollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme