Alkoholinkäyttö ja paino
Oletteko laihtunut kun olette lopettaneet tai vähentäneet alkoholia? Vai onko kenties paino noussut? Huomaan itse, että kun en juo, en juurikaan myös syö mutta liikun enemmän.
Kommentit (33)
Olin 5 kuukauttaa juomatta niin laihduin 24 kg. Treenasin 2 tuntia päivässä samalla.
Jos syöt nii sanotusti normaalisti ja juot 20+ kaljaa viikossa nii nousee.
Jos et syö ja ryyppää nii laihtuu.
Jos et liiku missää ja juot niin paino nousee.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin kalorivaikutuksen lisäksi alkoholi sekoittaa rasva-aineenvaihdon päiväkausiksi, ja rasvanpoltto hidastuu. Sen huomaa selvästi, jos on sellaisessa rytmissä että paino putoaa hyvin, niin yksi ryyppyilta pysäyttää koko prosessin vähintään viikoksi, vaikkei vetäisi ryyppyillan aikana mitään muuta kaloripitoista kuin alkoholia.
No ei sekoita mitään muuta päiväkausiksi, kuin että nestekertymää voi olla 3 päivästä viikkoon juomisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin kalorivaikutuksen lisäksi alkoholi sekoittaa rasva-aineenvaihdon päiväkausiksi, ja rasvanpoltto hidastuu. Sen huomaa selvästi, jos on sellaisessa rytmissä että paino putoaa hyvin, niin yksi ryyppyilta pysäyttää koko prosessin vähintään viikoksi, vaikkei vetäisi ryyppyillan aikana mitään muuta kaloripitoista kuin alkoholia.
No ei sekoita mitään muuta päiväkausiksi, kuin että nestekertymää voi olla 3 päivästä viikkoon juomisen jälkeen.
Todellakin sekoittaa vähintään sen ajan kun olet kitannut alkoholia ja kunnes se on poltettu pois.
Ei sitä tarvitse ihmisen niin paljon aina syödä eikä tarvitse aina olla niin erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnähän se vähentää turvotusta, sellaiset 3 kiloa laihtuu aina jos on kaksi viikkoa juomatta, sen jälkeen ei enää suuremmin paino vähene.
Naama alkoi pullottaa sisäänpäin. Väittäisin että esim. nykyinen PM juo kiitettävästi, itse olin samanlainen pullo poski kun ryypiskelin, nykyisin posket sisäänpäin kun lopetin. Viikko pari meni kun turvotus alkoi hävitä.
Ei mitään vaikutusta ja kokemusta on useammalta vuosikymmeneltä kun ikääkin on jo lähemmäs 50. Suurin järkytys on ollut painonnousu nyt, kun en ole juonut useampaan kuukauteen ja siirtynyt kasvispainotteiseen ruokavalioon samalla annoksia pienentäen. Alan olla täysin epätoivoinen, sillä aina puhutaan, miten tärkeitä täysjyvien ja palkokasvien kuidut ovat, mutta minun elimistöni riehaantuu viljoista täysin ja lihon, vaikka energiansaanti on varmasti vähentynyt keskimäärin 500 kCal päivässä ja lisäksi olen pätkäpaastolla 15-20 tuntia. Tätä jatkunut jo nelisen kuukautta eli elimistön olisi pitänyt tottua.
Kunnon juopot on aika laihaa porukkaa ainakin meidän spussejengissä.
- Joppe, 58
+130 kiloisena vedin kolmenvartin pullon Jallua, nyt -100 kiloisena riittää litran puteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin sekoittaa vähintään sen ajan kun olet kitannut alkoholia ja kunnes se on poltettu pois.
Kyllä, mutta sehän ei kestä päiväkausia vaan korkeintaan vuorokauden, useammin noin 12 tuntia, jos kertajuomisesta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään vaikutusta ja kokemusta on useammalta vuosikymmeneltä kun ikääkin on jo lähemmäs 50. Suurin järkytys on ollut painonnousu nyt, kun en ole juonut useampaan kuukauteen ja siirtynyt kasvispainotteiseen ruokavalioon samalla annoksia pienentäen. Alan olla täysin epätoivoinen, sillä aina puhutaan, miten tärkeitä täysjyvien ja palkokasvien kuidut ovat, mutta minun elimistöni riehaantuu viljoista täysin ja lihon, vaikka energiansaanti on varmasti vähentynyt keskimäärin 500 kCal päivässä ja lisäksi olen pätkäpaastolla 15-20 tuntia. Tätä jatkunut jo nelisen kuukautta eli elimistön olisi pitänyt tottua.
No ehkäpä tuollainen ruokavalio ei sulle vaan sovi. Ei niitä viljoja tai täysjyvää ole oikeasti mikään pakko syödä. Itselläni IBS (ärtyvä paksusuoli), ja vältän kuitua kuin ruttoa. Silti hoikka ja hyvinvoiva 48-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
+130 kiloisena vedin kolmenvartin pullon Jallua, nyt -100 kiloisena riittää litran puteli.
-100 kiloa? joudutko köyttämään itses tuoliin kiinni ettet lähde lentoon
Itse aina lihon kun olen pidemmän aikaa juomatta. Normaalisti alkoholilla korvaan syömisen ja sitten kun en juo niin tulee syötyä enemmän aterioita.