Mietin ihan vakavissaan itsemurhaa
Oma terveys huono niin fyysinen kuin psyykkinen, yksinäinen, työkyvytön ja pienituloinen. Jatkuvasti saa lukea ja nähdä kuinka Suomi ja muu maailma menee kokoajan viemäristä alas kun vallassa on pelkkiä narsistisia psykopaatteja.
Mitään ei voi tehdä kuin ottaa turpaansa jatkuvasti niin eipä elämänhalua ole jäljellä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että kuolema helpottaisi asioita? Raamatun mukaan asiat voi jopa paheta, jos sinne rajan taakse pelmahtaa syntisäkkinsä kanssa. Ja se fakta ei siitä muutu, vaikka ei uskosisi tuonpuoleiseen, kadotukseen jne.
Apua on varmasti saatavissa sinullekin niin, ettei tarvi hengellään alkaa leikkiä. Ensi töiksesi voisit lopettaa noiden huonojen uutisten seuraamisen, jo ne kerran aiheuttavat negatiivista oloa. Lue hyviä uutisia Raamatusta.
Mitä hyviä uutisia raamattu kertoo että olo paranisi? Ja en nyt lähde kiistelemään onko tuonpuoleiset ym. olemassa kun jokainen uskokoon mihin haluaa mutta nykymaailma perustuu tieteeseen ja faktoihin eikä kirjoihin joiden tapahtumista ei ole varmistettuja todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juna tai rekan eteen voisi olla hyvä idea. Tai hommaa köysi.
Mä teen sen lääkkeillä, jos jollain.
Katon myös, että läheisille on mahdollisimman vähän harmia, kun liuun täältä pois. Ei tämä ole kenenkään syy. Elämä on vaan ollut liian vaikeaa mulle.
Kuulostaa siltä, että olet todella raskaassa tilanteessa, ja se on täysin ymmärrettävää. On vaikeaa, kun terveys pettää, yksinäisyys painaa, ja maailma ympärillä tuntuu menevän koko ajan huonompaan suuntaan. Tuo yhdistelmä voi tehdä kaiken tuntumaan toivottomalta.
Vaikka tilanteesi on raskas, et ole yksin. On ihmisiä ja tahoja, jotka välittävät ja haluavat auttaa. Jos voimat riittävät edes pieneen askeleeseen, suosittelen hakemaan tukea olipa se sitten terveydenhuollosta, kriisipalveluista tai joltakin luotettavalta ihmiseltä. Ei tarvitse yrittää jaksaa kaikkea yksin.
ChatGPT
Olen aikanaan yrittänyt itsaria, ja viettänyt sen seurauksena kuukausia suljetulla. Siitä sitten pala kerrallaan aloin kasaamaan itseäni entistä ehommaksi, ja nykyään pärjäilen ihan hyvin, ja olen äärimmäisen kiitollinen siitä että olen edelleen elossa.
Yksi suuri oivallus oli se, että päätin lopettaa sellaisilla asioilla stressaamisen, joihin en voi itse vaikuttaa. Jos esim. uutiset ahdistaa, niistä kannattaa pitää taukoa. Keskity itsellesi tärkeisiin asioihin ja unohda maailman hulluus. Vaikeuksista huolimatta tämä ainoa ainutlaatuinen elämämme on elämisen arvoinen, jos siitä vaan viitsii tehdä sellaisen.
Tsemppiä ja voimia sulle. Asiat ei ole koskaan niin hionosti etteikö niille voisi jotain tehdä. Koskaan ei tiedä mitä elämä vielä eteesi tuo, ja olisi aika sääli kuolla juuri ennen sitä yllättävää onnellista käännettä. Toivoa on aina niin kauan kun on elämää. Tsemppiä, kyllä sä tästä selviät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katon myös, että läheisille on mahdollisimman vähän harmia, kun liuun täältä pois. Ei tämä ole kenenkään syy. Elämä on vaan ollut liian vaikeaa mulle.
Ala ryyppäämään. ja notkumaan kaupan pihoilla saat uusia ystäviä.
Oon nukkunut koiran unta kaksi yötä. Sekin rassaa. Ehkä pitäisi hakea unilääkkeitä, niin saisi nukuttua. Auttais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että kuolema helpottaisi asioita? Raamatun mukaan asiat voi jopa paheta, jos sinne rajan taakse pelmahtaa syntisäkkinsä kanssa. Ja se fakta ei siitä muutu, vaikka ei uskosisi tuonpuoleiseen, kadotukseen jne.
Apua on varmasti saatavissa sinullekin niin, ettei tarvi hengellään alkaa leikkiä. Ensi töiksesi voisit lopettaa noiden huonojen uutisten seuraamisen, jo ne kerran aiheuttavat negatiivista oloa. Lue hyviä uutisia Raamatusta.
Mitä hyviä uutisia raamattu kertoo että olo paranisi? Ja en nyt lähde kiistelemään onko tuonpuoleiset ym. olemassa kun jokainen uskokoon mihin haluaa mutta nykymaailma perustuu tieteeseen ja faktoihin eikä kirjoihin joiden tapahtumista ei ole varmistettuja todisteita.
Jumala rakastaa meitä jokaista. Jeesus kuoli ristillä ja sovitti kaikki syntimme.
Kun tunnustamme syntimme Jeesukselle ja pyydämme niitä sydämestämme anteeksi ottaen Jeesuksen henkilökohtaiseksi Vapahtajaksemme, saamme kaikki synnit anteeksi. Saamme elää vapaudessa ja päästä kerran Taivasten valtakuntaan.
Ei kait se ole kenenkään muun tehtävä pitää sua hengissä kuin oma tehtäväsi. Oma päätös, miksi edes tänne palstalle kirjoittelet? Haet huomiota vinkumalla?
Vierailija kirjoitti:
Maailmaa ei voi muuttaa, mutta suhtautumista maailmaa kohtaan voi. Itse pidän säännöllisesti uutispaussin jos alkaa tuntua että alkaa hyökyä yli. On hyvä muistaa että ne negatiiviset uutiset myyvät ja niiden tarkoitus on kärjistää asioita ja joskus lyödä pahasti yli, totuus voi olla ihan jotain muuta. Omaan mielenrauhaan on hyvä keskittyä, kirjastossa voi käydä ilmaiseksi hakemassa luettavaa hyvään oloon, luonnossa oleskelu ei maksa mitään, netissä löytyy videoita, joista saa apua fyysiseen kuntoutumiseen. On ihan itsestä kiinni näkeekö kupin puolityhjinä vai puoli täytenä.
Uutispaussit ovat vaikeita toteuttaa kun otsikoihin törmää jo kaupassa. Netissä tyyliin youtubessa jos katselee mieliohjelmiaan niin aina sinne suositeltuihin eksyy paskaa vaikka kuinka yrittäisi välttää niitä. Sitten kun on yksinäinen niin netistä paussi tekee ihan eristyneen olon kun ei ole mitään kavereita jne. ja muilla oma elämä johon minua ei haluta. Luonnossa liikun mutta auttaa tyyliin tunnin kunnes paha olo palaa. Liikuntaa ym. harjoitan kyllä fyysiseen kuntoon mutta nytkin päällä poskiontelotulehdus niin ei uskalla tehdä muuta kuin kevyttä kävelyä. Ei vaan jaksa. ap
Eka neuvo on hyvä. Lopeta kaikki negatiivisten medioiden seuraaminen. Sanotaan että tieto lisää tuskaa eli kannattaa lopettaa se maailman ongelmien kasaaminen omille harteille. Keskittyy vaan omaan elämäänsä ja oman olonsa ja olosuhteidensa parantamiseen niin Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on masennus selvästi, käy lääkärissä, siihen on olemassa hoitoa.
On masennus ja on hoitoa, tilanne silti tämä. ap
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala ryyppäämään. ja notkumaan kaupan pihoilla saat uusia ystäviä.
Mä joudun alkoholista psykoosiin. En pysty rentoutumaan silläkään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo uskonlahkolaisten primitiiviset helvetillä pelottelut kannattaa jättää omaan arvoonsa. Keskiaikaista tuubaa. Löydät kyllä elämänhalusi ihan omasta itsestäsi, kun opit olemaan itsellesi vähemmän ankara. Kyllä tämä ainoa ainutlaatuinen elämämme elämisen arvoinen on. Ja lyhyt, kyllä tämän kestää, vaikka sitten irvistellen. Kovasti tsemppiämä sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvittelet, että vallassa on "narsistisia psykopaatteja", sinulla ei ole mitään toivoa. Edellisessä hallituksessa kieltämättä narsisteja oli, mutta ei sentään tuota toista sanaa.
Katsoo maailmalle niin hulluja löytyy ja pienellä ihmisellä tai maalla ei ole mitään mahdollisuutta kun isot jyrää ja määrää. ap
Eipä tietenkään. Olet oivaltanut jotain olennaista. Maailma ei olekaan reilu eikä kukaan ole sellaista luvannutkaan.
Silti se on Sinun ainutlaatuinen elämäsi. Tee siitä itse itsellesi mieluisampi.
Ota ja siivoa se prkleen masennus pois elämästäsi äläkä anna sen tulla pyörittämään levyä päässäsi vaan katkaise se alkuunsa se ajatuskehä. Mene vähän metsään. Paista siellä makkaraa ja katsele kevättä.
Sinulla on lupa elää.
T.yks äiti vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala rakastaa meitä jokaista. Jeesus kuoli ristillä ja sovitti kaikki syntimme.
*kopkop*
"Kuka siellä ja mitä asiaa?"
- "Jeesus. Avaa ovi ja päästä sisään, niin pelastan sinut!"
"Miltä sinä minut pelastaisit?"
- "Siltä mitä teen sinulle, jos et päästä minua sisään!"
Siinä uskontojen mielettömyys pähkinänkuoressa. Lopettakaa hihhulit nuo primitiiviset horinanne. Rasittavaa, että oli asia tai aihe mikä tahansa, niin joku lahkolainen tulee oksentamaan aivopesun aiheuttamat harhansa tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuke flirttaile sen pirun kanssa yhtään. Mikset kertoisi ääneen tuosta asista juuri kuten kirjoitit tähän.
Kerro se heti jollekulle, jonka et haluaisi tietävän. Äidille tai isälle.
Mieli RY:n kriisipuhelin päivystää 24/7, saat sieltä parempia neuvoja kuin täältä:
Kriisipuhelin
Kriisipuhelin päivystää suomeksi 24 tuntia vuorokaudessa. Voit soittaa nimettömästi ja luottamuksellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuke flirttaile sen pirun kanssa yhtään. Mikset kertoisi ääneen tuosta asista juuri kuten kirjoitit tähän.
Kerro se heti jollekulle, jonka et haluaisi tietävän. Äidille tai isälle.
En kerro. Ne lähtee kohta pois täältä maailmasta. Mä haluaisin, että ne ei tiedä. Nekään ei jaksa enää tietää.
Yksityiselle joo. En oikein usko, että julkiselle pääsee. Siellä kyllä tosissaan välitetään ihmisestä, sitten kun sinne pääsee. Soittelevat perään. Ärsyttää yksityisen puolen ihmiset. Laskuttaminen on niille tärkeintä. En halua olla mikään raha-automaatti.