Voiko skitsofreenikko olla fiksu?
Kommentit (60)
Niin siis mielen sairaudet eivät ole älykkyydestä riippuvaisia vaan kuka tahansa voi sairastua.
Vierailija kirjoitti:
Kai niitäkin on. Iso osa skitsofreenikoista myös psykopaattisia ja/tai narsistisia, koska sairaus on tehnyt pysyviä muutoksia ja tuhoja aivojen rakenteisiin.
Lähde tälle väitteelle olisi ihan mielenkiintoinen. T. Psykiatrian erikoislääkäri
Vierailija kirjoitti:
Skitsofreniaa on niin monentasoista, vaikein muoto on se paranoidi joka voi vaatia laitoshoitoa.Sitten on skitsofreniaa jota hoidetaan lääkityksellä ja moni voi käydä töissäkin ihan normaalisti. Kaverilla oli työkaverina skitsofreenikko, sanoi että oli ihan normi, mutta joskus kai kun jätti lääkkeet ottamatta alkoi se itsekseen pölötys. Mutta kaikilla se ei tosiaan näin oireile.
Skitsofrenian vaikeimpana muotona ei todellakaan pidetä paranoidista. Kannattaa tutustua aiheeseen vielä hieman lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skitsofreniaa on niin monentasoista, vaikein muoto on se paranoidi joka voi vaatia laitoshoitoa.Sitten on skitsofreniaa jota hoidetaan lääkityksellä ja moni voi käydä töissäkin ihan normaalisti. Kaverilla oli työkaverina skitsofreenikko, sanoi että oli ihan normi, mutta joskus kai kun jätti lääkkeet ottamatta alkoi se itsekseen pölötys. Mutta kaikilla se ei tosiaan näin oireile.
Skitsofrenian vaikeimpana muotona ei todellakaan pidetä paranoidista. Kannattaa tutustua aiheeseen vielä enemmän, ihan vaikka wikin kautta, koska siellä tuo vaikeus on oikein.
Skitsofrenia voi vaikuttaa fiksuuteen, mikäli se menee psykoosiin asti. Jokainen psykoosi tekee hallaa kognitiiviselle suoriutumiselle ja muutos voi olla pysyväkin. Siksi sairauden hoito myös tähtää psykoosien estämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen sivupersoonan pitää käydä erikseen ÄO-testissä, sitten sen vasta tietää.
Skitsofeenikolla ei ole sivupersoonia, eli nyt et tiedä mistä puhut. Sivupersoonia löytyy dissosiatiivisestä identiteettihäiriöstä kärsiviltä. Äärimmäisten traumojen aiheuttama suoja, jota itse asiassa pidetään älykkäiden sairautena.
Sktsofreenikkona allekirjoitan tuon,olen äärimmäisen traumatisoitunut.Ei sivupersoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen sivupersoonan pitää käydä erikseen ÄO-testissä, sitten sen vasta tietää.
Skitsofeenikolla ei ole sivupersoonia, eli nyt et tiedä mistä puhut. Sivupersoonia löytyy dissosiatiivisestä identiteettihäiriöstä kärsiviltä. Äärimmäisten traumojen aiheuttama suoja, jota itse asiassa pidetään älykkäiden sairautena.
Sktsofreenikkona allekirjoitan tuon,olen äärimmäisen traumatisoitunut.Ei sivupersoonia.
Tarkoitin toki, että dissosiatiivinen identiteettihäiriö on traumatisoituneiden (puhutaan todella vakavista) sairaus, mutta onhan totta, että skitsofreniaa sairastuneilla on altius ja siihen päälle vielä laukaisevat tekijät mukana, eli traumat.
Minua on kiusattu paljon elämässäni sekä alttius sairauteen(herkkä mieleni) + stressi( en pysty sietämään stressiä,)oireet pahenevat heti jos olen stressaantunut.
Skitsofrenikoksi saa halutessaan vaikka kenet tahansa. Psykiatri auttaa toki joskus.
Vierailija kirjoitti:
Skitsofrenikoksi saa halutessaan vaikka kenet tahansa. Psykiatri auttaa toki joskus.
Toi oli hyvä. Peukutan.
Tällä tavoin minä reagoin kiusaamiseen!
Anoa hyöty diagnoosista on se ,että saan olla eläkkeellä.
Ei kai kukaan fiksu hulluksi rupea. Sanoohan sen järkikin.
No jos diagnoosin saanut tai sitten minulle valehdellaan päin naamaa!
Lääkkeeni maksaa yhteiskunta,minulla on erityiskorvattavat lääkkeet,vain muutaman euron omavastuu.
Tai sitten minulle tosi asiassa valehdellaan,yritetään peittää sitä tosi asiaa,että vika on muissa ihmisissä, eli siis yhteiskunnan vika ! Kuljen tuolla rinta rottingilla.Olen voittanut! Olen syvällä sisimmissäni aina tiennyt olevani pikkaisen muita parempi ihminen:)
Nautin ihmisten raivosta,joutuvat maksamaan minun elämiseni,kun veroja on maksettava,elämäni loppuun saakka.Lällälälää:)