Voiko skitsofreenikko olla fiksu?
Kommentit (60)
Kai niitäkin on. Iso osa skitsofreenikoista myös psykopaattisia ja/tai narsistisia, koska sairaus on tehnyt pysyviä muutoksia ja tuhoja aivojen rakenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myös toisen tapauksen jolla on selkeät skitsofrenian oireet, mutta mies ei itse tunnista sairauttaan vaan pitää itseään evankelistana, ja on saanut jonkinlaista kulttimainetta seurakunnassaan kyetessään muka kuulemaan jumalan äänen. Tämä on valitettavasti uskonnollisissa piireissä varsin yleistä, eli jos sen päänsisäisen äänen nimeää jeesukseksi, niin vakava sairaus jää hoitamatta.
Ihan turha määritellä jokin asia vakavaksi sairaudeksi, jos henkilö ei kärsi siitä itse vaan suorastaan hyötyy.
Olen skitso ja äo on 148 joten neron luokkaa
Vierailija kirjoitti:
John Nash sai taloustieteen Nobelin.
Suositukset leffalle Kaunis mieli, joka kertoo hänen elämästään. Kiinnostava tarina ja toimii hyvin, vaikka ei olisi kiinnostunut taloustieteestä. Ihmismieli ja ihmissuhteet ovat siinä vahvasti esillä.
Skitsofrenia on biologinen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
John Nash sai taloustieteen Nobelin.
Robert Pirsig sairasti paranoidista skitsofreniaa ja omasi älykkyysosamäärän, joka oli testatusti 170. Kirjoitti myös historian myydyimmän filosofisen teoksen "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" sairastumisesta jälkeen.
Jokaisen sivupersoonan pitää käydä erikseen ÄO-testissä, sitten sen vasta tietää.
Minulla on diagnotisoitu "erilaistumattomann skitosfrenian epätäydellinen kuntotuminen".(Spesifi diagnoosi)Sen diagnoosin sain,vain sillä perusteella,että kuulen ääniä,Olen vakuuttunut,että puhelintani salakuunnellaan,tai,että kotiani(kaikkein pyhintä) salakuunnellaan tai että minua epäillään jostakin rikoksesta,tai,että kaikki tietävät kuka olen.Lääkkeiden ansiosta pystyn elämään aika normaallisti.Olen keskivertoa herkempi.Ajatus siitä,että kaikkia tarkkaillaan ja ihmisillä ei olisi yksityisyyttä on ajatuksena liian kauhea. Ajatella jos ei olisi mitään paikkaa maailmassa,jossa saisi olla täysin katseilta ja kritiikiltä piilossa! Liian kauheaa!Sivupersoonia,minulla ei ole. Olen itse asiassa aina samanlainen.Minua helpottaisi sosiaalisissa tilanteissa jos osaisin vähän näytellä Kuulen vain ääniä.,kotona ollessani.Olen kuullut,että olen keskivertoa älykkäämpi,useaan otteeseen!Tunne elämäni on kuitenkin taantunutta.Heittäydyn täysin avuttomaksi,jos jokin asia on liian haastava. Olen myös osittain autistinen,aistiyliherkkyyten vuoksi. Aivot ovat rakenteelisesti poikkeavat,hapen puutetta synnytyksessä!Olen pysyvässä parisuhteesa ollut jo 30 vuotta. Ei lapsia.
Eli jotain skitsofreniaan littyvää minussa on,muttei täysin.
Eikö skitsofreenikot ole juuri niitä jotka kykenevät abstraktimpaan ajatteluun? Ei tietenkään kaikki mutta uskoisin että heitä on niitä jotka ovat täysin kyvyttömiä ja sitten niitä jotka melkeinpä neroja.
Skitsofreenikkona olen opiskellut myös yliopistossa kirjallisuustieteen parissa. Tentin kaikki kurssit kirjallisuustieteestä,mitlkä kuuluivat perusopintoihin.Sekä yleisen kirjallisuustieteen,että kotimaisen kirjallisuustieteen.
Että kaiketi jotain kykyjä abstraktiin ajatteluun on.
Vannon ketipinorin nimeen minulla menee sitä melkein gramma joka päivä,800mg.
Kotini on siisti ja olen tarkka ulkonäöstäni ,vaikka olen skitsofreenikko.Ehkä juuri kiitos ketipinorin:)
En pysty myöskään ymmärtämään näitä tosi tv -tähtiä,joita kamerat kuvaavat kaikkialle.Minulle skitosfrenikkona yksityisyys on äärimmäisen tärkeää,yksityisyys on yleensäkin ottaessa mielenterveyden kannalta äärimmäisen tärkeää,edes kotona ollessaan.Ja se taas littyy minun aistyliherkkyyteeni.en halua jakaa kakkein pyhintä kotirauhaani kuin mieheni kanssa.
Kaikki on sallittua,tätä menoa isä kohta sekaantuu tyttäreensä.äiti poikaansa,tai toistepäin ja vaari ryhtyy vuoheen.Elämme maailmalopun aikoja jos häpeä häviää,johtaa se anarkiaan! Silloin millään ei ole enää mitään väliä!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on sallittua,tätä menoa isä kohta sekaantuu tyttäreensä.äiti poikaansa,tai toistepäin ja vaari ryhtyy vuoheen.Elämme maailmalopun aikoja jos häpeä häviää,johtaa se anarkiaan! Silloin millään ei ole enää mitään väliä!
Hups! Tuli väärälle sivulle.Erikan kappaleesta oli kyse:)
Skitsofreniaa on niin monentasoista, vaikein muoto on se paranoidi joka voi vaatia laitoshoitoa.Sitten on skitsofreniaa jota hoidetaan lääkityksellä ja moni voi käydä töissäkin ihan normaalisti. Kaverilla oli työkaverina skitsofreenikko, sanoi että oli ihan normi, mutta joskus kai kun jätti lääkkeet ottamatta alkoi se itsekseen pölötys. Mutta kaikilla se ei tosiaan näin oireile.
Hullun ja huomattavan älykkään neron raja voi olla veteen piirretty viiva Mutta kaikki huomattavan älykkäätkään eivät ole kovin fiksuja, ainakaan niin, että heidän rinnalla olisi erityisen mukavaa ja viihtyisää muiden olla ja elää.
Sinkkumies